וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שפוגע בפרטיות, צריך לדעת שזה יכאב לו בכיס": תביעה נגד הליכוד ו"אלקטור"

1.3.2020 / 13:00

אחרי שתי פירצות אבטחה משמעותיות שחשפו את פנקס הבוחרים, הוגשה תביעה בסך מיליון שקלים נגד "אלקטור" ומפלגת הליכוד. "התביעה הזו נועדה להבהיר למי שמחזיק מאגרי מידע, כי כל עוד מידע לא יאובטח כראוי, הוא יצטרך לשלם", אמר עו"ד יהונתן קלינגר המייצג את התובעים

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

בסרטון: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיית הסיפוח

תביעה בסך מיליון שקלים כנגד הליכוד ו"אלקטור": עשרים תובעים הגישו תביעה בבית משפט השלום בהרצליה, כנגד מפלגת הליכוד וחברת "אלקטור" על סך מיליון שקלים. התובעים טוענים כי השימוש של הליכוד ואלקטור במידע עליהם, פגע בפרטיות שלהם. התביעה הוגשה לאחר שני אירועי אבטחת מידע משמעותיים במערכת "אלקטור", בה השתמשה מפלגת הליכוד לניהול קמפיין הבחירות שלה, וכן לאחר ניהול המערכת בצורה לקויה, אשר מאפשרת גישה לכל אחד מפעילי הליכוד לפרטים על אזרחים מן השורה.

אפליקציית "אלקטור" שנועדה לאסוף פרטים על תומכי ליכוד פוטנציאליים, הייתה בעלת פירצת אבטחה חמורה שאפשרה גישה מלאה וחופשית לפנקס הבוחרים שכלל שמות, כתובות, מספרי טלפון ועוד. "נבחרת לסייע להצלחת הליכוד בבחירות 2020!", נכתב בסמס שנשלח בשבועות האחרונים לרשימת תפוצה רחבה במיוחד, ולצד ההודעה צורפה "סיסמה להפעלת האפליקציה". עוד כללה האפליקציה סרטון של בנימין נתניהו, ראש הממשלה, הקרוא לפעילי הליכוד לתרום לניצחון באמצעות התוכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דליפת המערכת, לדבריהם, עשויה לגרום לאנשים לאתגרים תעסוקתיים בעתיד, ללא קשר לשיוך פוליטי. שכן באמצעות המערכת ניתן לדעת מהי ההעדפה המפלגתית של אזרחים ובהתאם לכך, לפגוע בקבלתם למקומות עבודה. "התביעה הוגשה לאחר אוזלת יד של הרשויות מלאכוף את החוק בעצמן. למרות שהדליפה ארעה לפני שלושה שבועות, המדינה מאפשרת למפלגות להמשיך להפעיל מערכות שפוגעות בכולנו", אמר עו"ד יהונתן קלינגר, המייצג את התובעים.

"התביעה הזו נועדה להבהיר למי שמחזיק מאגרי מידע, כי כל עוד מידע לא יאובטח כראוי, הוא יצטרך לשלם. עד היום היה מצב שבו היה כלכלי לא להשקיע באבטחת מידע והגנת הפרטיות, כי הקנסות שהוטלו על ידי המדינה היו זעומים, וטרם נשלחו אנשים לכלא על מקרים כמו זה. לכן, הגשה של תביעה כזו היא הכרחית לצורך העניין", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully