וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון הסירה מעל למיליון מוצרים מהאתר בטענה שהם "עוזרים להילחם בקורונה"

2.3.2020 / 9:00

זינוק אדיר במחירים, חוסר מלאי וטענות שווא: אמזון הסירה מעל למיליון מוצרים מאתר הקניות שלה בטענה שהם "מסייעים להילחם בנגיף הקורונה". כמו כן, האתר ביטל עשרות אלפי רכישות של מוכרים המנסים לרמות את הלקוחות שלהם עם מחירים גבוהים מהרגיל

בשיתוף PandaZzz

אמזון הסירה מעל למיליון מוצרים מזירת הקניות באתר שלה לאחר שטענו באופן לא מדויק כי הם "מגנים" או "מרפאים" מפני נגיף הקורונה. אתר הקניות הגדול בעולם אף טען בפני רויטרס כי הוא שוקד על ביטול עשרות אלפי עסקאות שנעשו דרך העמודים הללו, באמצעות סוחרים שתמרנו את הלקוחות שלהם. כשאחד מכתבי אתר החדשות רפרף באמזון, הוא מצא רשומת מכירה של 10 מסכות מסוג N-95 (אלו עם הפילטר לסינון האוויר) תמורת 128 דולרים (כ-447 שקלים). המחיר זינק באופן משמעותי, שכן רק לאחרונה, אותה הרשומה עמדה על 41 דולרים בלבד (כ-143 שקלים). הרשומה מאז הוסרה מאתר הקניות.

דוגמה נוספת לכך היא הרשומה למכירת מסכות מנתחים. המוכר המדובר הציע זוג מסכות ב-25 דולרים לעומת רשומה אחרת, בה נמכרו מסכות על ידי אמזון בכ-6.65 דולרים. אתר השוואת מחירים אף הראה שחברת 3M, אחת מהיצרניות הגדולות בעולם לציוד מהסוג, החלה להעלות את מחיריה באתר הקניות. אמזון סירבו לומר מה הסף המדויק בו פריט מסוים נחשב למתומחר בצורה לא הוגנת, אולם נמסר כי היא עוקבת אחר עליית מחירים באמצעות שילוב של סקירה אוטומטית וידנית של הרשומות באתר. עם זאת, מבדיקה של אתר החדשות הבריטי "Daily Mail", אמזון עדיין מלאה במוכרים שטוענים כי המוצרים שלהם מסייעים להילחם בנגיף. ספר אחד אף טען שהוא מכיל מידע על "איך להילחם בנשק הכימי והביולוגי החדש בשנת 2020".

חבילות של אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

בשבוע שעבר דיווחנו כי לא מעט חברות הייטק ישראליות רוכשות עבור העובדים שלהם מסכות כדי להילחם בהדבקה בנגיף. כמו כן, לבקשת משרדי הבריאות והתקשורת, חברות התקשורת שולחים מסרונים לכל הישראלים שנוחתים בנתב"ג עם ההנחיות הרלוונטיות לחוזרים מסין. נכון לעכשיו, מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-3,000 ומספר מקרי ההידבקויות עלה ל-88,282.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully