וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה למשתמשי אנדרואיד: התגלו 10 אפליקציות זדוניות חדשות

4.3.2020 / 6:25

משתמשי אנדרואיד? חברת VpnPRO מדווחת על 10 אפליקציות מסוכנות שעשויות לגנוב מכם את פרטי הבנק. בין הרשימה, נמצאה גם אפליקציה שהורדה מעל ל-100 מיליון פעמים. אם הורדתם את אחת מהן, כדאי שתסירו ובדחיפות

עריכת וידאו:ניר חן

משתמשי אנדרואיד? 10 אפליקציות הזמינות בחנות התגלו כמסוכנות במיוחד. אם יש לכם את אחת מהן המופיעה ברשימה, כדאי שתסירו אותה ובהקדם. לפי מומחי האבטחה של חברת VPNpro, כל האפליקציות ברשימה מאפשרות להאקרים לגשת לקבצים האישיים ולפרטי האשראי והבנק של מאות מיליוני משתמשים. ועל אף שגוגל קיבלה התראה על היישומים הללו, הן עדיין מופיעות להורדה בחנות של החברה וכוללות קהל משתמשים גדול במיוחד, שחלקו גם כאן בישראל. אחת שבולטת במיוחד היא "SuperVPN Free VPN Client", שכן היא הורדה כבר מעל ל-100 מיליון פעמים מחנות האפליקציות. אותה אפליקציה עדיין ניתנת להורדה דרך החנות, אולם אנו ממליצים שתסירו אותה מהמכשיר שלכם ובכלל תימנעו מהתקנתה.

חשוב להדגיש כי אנשים המורידים את אותן הללו שמים את עצמם בסיכון ובמיוחד את הפרטים האישיים שלהם, שבעצם הפעלתן, נחשפים להאקרים. בין המידע שנאמר כי האקרים יכולים לאסוף ולגשת אליו באמצעותן, אפשר למצוא גם כרטיסי אשראי, תמונות ושיחות פרטיות. כלומר, אותם יישומים מאפשרים להאקרים, לכאורה, לגשת גם לנתוני חשבון הבנק ופרטי האשראי שלכם - והכל, רק כי הפעלתן אותם. ג'אן יונגרן מ-VPNpro, החברה שזיהתה את הנוזקה, אמר: "ההשלכות כאן הן די נוראיות. על סמך המחקר שלנו, יותר מ- 105 מיליון אנשים יכולים כרגע לגנוב את פרטי כרטיס האשראי, להפיץ ברשת ולמכור את התמונות והסרטונים הפרטיים של המשתמשים וכן להעביר לשרת סודי כל דקה משיחותיהם הפרטיות.

גוגל פליי  google play. ShutterStock
גוגל פליי/ShutterStock

חברת VPNpro הזהירה את גוגל מפני האפליקציות האלו כבר מספר פעמים, אולם בחברה האמריקנית לא הקשיבו. בינתיים, משתמשים דירגו אותן כ"אמינות", אולם רבים מהם התלוננו על פרסומות מטרידות, ממש כמו בהרבה אפליקציות אחרות שכבר הוסרו מהחנות. עם זאת, המשתמשים טוענים שזה לגיטימי מאחר והיא חינמית לחלוטין, כשחלק התעצבנו בטענה שחלק מהפרסומות הן וולגריות ומיניות במיוחד - מה שעלול להיות בעייתי אם אתם משתמשים באפליקציה במקום ציבורי. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא כאן, ואם אחת מהן מותקנת, כדאי שתסירו אותה מיד. אלו האפליקציות:

  • SuperVPN Free VPN Client
  • TapVPN Free VPN
  • Best Ultimate VPN - Fastest Secure Unlimited VPN
  • Korea VPN - Plugin for OpenVPN
  • Wuma VPN-PRO (Fast & Unlimited & Security) -
  • VPN Unblocker Free unlimted Best Anonymous Secure
  • VPN Download: Top, Quick & Unblock Sites - recently removed from Play Store
  • Super VPN 2019 USA - Free VPN, Unblock Proxy VPN
  • Secure VPN-Fast VPN Free & Unlimited VPN
  • Power VPN Free VPN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully