וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת הקורונה באינטרנט: הדו"ח המדאיג של צ'ק פוינט

5.3.2020 / 12:30

ניסיונות גניבה של פרטי אשראי, בנק ועוד: חברת האבטחה צ'ק פוינט מדווחת על נתונים מדאיגים בכל מה שקשור לאתרים בנושא הקורונה. על פי הממצאים, מדובר בעלייה של 50% מהממוצע הרגיל של מתקפות פישינג בעלות נושא משותף

-

חברת האבטחה צ'ק פוינט מדווחת היום (חמישי) כי אתרי אינטרנט חדשים הקשורים לוירוס הקורונה, הם בסבירות של 50 אחוזים להמצא כאתרים זדוניים. מאז התפרצות מגיפת הקורונה בעולם, נרשמו יותר מ-4,000 כתובות אינטרנט שקשורים למגפה. 3 אחוזים מהם נמצאו כזדונים, ואילו 5 אחוזים מהם מוגדרים כ"חשודים". נתונים אלו מייצגים עלייה של 50% מהממוצע הרגיל של מתקפות פישינג בעלות נושא משותף. "אנחנו רואים שגם מבחינה כמותית האתרים האלו עולים במספרים יותר גבוהים מנושאים אחרים בתקופה האחרונה, וגם באופן יחסי כמות האתרים הזדוניים גבוהה משמעותית מאשר מאשר באתרים אחרים שעולים, כולל כאלו שמכוונים לנושאים ספציפיים כגון יום ולנטיין שהתרחש לאחרונה", אמר עומר דמבינסקי, מנהל מחקר דאטה בצ'ק פוינט.

נגיף הקורונה צ'ק פוינט. יח"צ,
הדו"ח המדאיג של צ׳ק פוינט/יח"צ

מדובר בהיקף מעט מדאיג ובהשוואה לאתרים אחרים כמו כאלו שעוסקים בסמארטפונים, רק 2 אחוזים מהאתרים האלו נמצאים מסוכנים, וכאן הנתון הינו כפול. ניתן לשער כי כבר לא מעט אנשים נפלו בפח, והיו קורבנות להונאה בעקבות האתרים האלו. נכון לעכשיו, צ'ק פוינט עדכנה את תוכנות החברה על מנת להתריע מפני אותם אתרים, שככל הנראה מפיצים וירוסים או מבצעים הונאות. בין האתרים, ניתן למצוא גם כאלו שמוכרים מסכות, תרופות ואפילו "בדיקות ביתיות". עוד נמצא קמפיין פישינג מכוון לארגונים איטלקיים, שניסה לתקוף כ-10 אחוזים מהארגונים. מדובר בהודעת אימייל שנשלחת לכאורה מטעמו של ארגון הבריאות העולמי, ואליה מצורף קובץ עם "הוראות כיצד להתנהל אל מול הנגיף". אלא שהקובץ הוא בכלל סוס טרויאני שינסה בין היתר, לגנוב את פרטי הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully