וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך הסייבר מזהיר מפני הודעת סחיטה חדשה במייל

6.3.2020 / 12:58

קיבלתם הודעת סחיטה במייל שאם לא תעבירו 950 שקלים בביטקויין, תמונות וסרטוני עירום שלכם יופצו? דיווחים רבים הגיעו למערך הסייבר הלאומי, שהוציא אזהרה מפני ההודעה, לרבות הנחיות כיצד להתגונן במקרה זה

בסרטון: מייקי לוי על הונאות בווטסאפ

מערך הסייבר הלאומי מדווח על כך שמיום חמישי האחרון (אמש), התקבלו פניות רבות מאזרחים אשר קיבלו הודעות סחיטה באימייל. ההודעות נשלחות כביכול מכתובת המייל של האזרח, ותוכנן זהה: "שלום! כפי ששמת לב, שלחתי לך דוא"ל מחשבונך. המשמעות היא שיש לי גישה מלאה למכשיר שלך. אני צופה בך כבר כמה חודשים. העובדה היא שנדבקת בתוכנה זדונית דרך אתר למבוגרים שביקרת בו". בהמשך ההודעה, מאיים על הקורבן כי ברשותו תכנים אינטימיים שלו, ובמידה ולא ישלם, הם יופצו לרשימת אנשי הקשר שלו. את הכסף מתבקש הקורבן להעביר לארנק הביטקויין של התוקף.

הודעת הונאה במייל. מערך הסייבר,
ההודעה שנשלחת במייל./מערך הסייבר

במערך הסייבר הלאומי מבהירים כי מדובר בקמפיין רחב היקף, אשר במסגרתו נשלחת אותה הודעה גנרית למאות אזרחים ברחבי הארץ. הדבר ככל הנראה מעיד על אמינות ההודעות. עוד מדגישים במערך הסייבר, כי גם אם ברשות התוקף התכנים המצוינים, העברת דמי הסחיטה אינה מבטיחה כי הוא לא יעשה בהם שימוש לאחר מכן. במידה וקיבלתם הודעה כזאת, במערך הסייבר ממליצים לשנות את הסיסמאות לאתרים רגישים וחשבונות אימייל, לא להשתמש בסיסמה זהה באתרים שונים, ואם ההודעה נשלחה מהכתובת שלכם, ייתכן ומדובר בהתחזות ולא בפריצה. עוד הדגישו כי במידה והתוקף מוכיח כי בידיו תכנים אינטימיים שלכם, יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully