וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצעות מסכי מגע, כספומטים ושעוני נוכחות: סכנת ההידבקות בנגיף הקורונה

8.3.2020 / 8:42

נגיף הקורונה הגיע כבר לישראל ונראה כי מדובר בנגיף עם אחוזי הדבקה גבוהים משמעותית מנגיפים אחרים כמו שפעת. כך לדוגמה, ניתן להידבק בנגיף גם באמצעות שימוש במסכי מגע, שעוני נוכחות ואפילו מכונות כרטיסים לרכבת בהם נגעו חולי הנגיף. כך תגנו על עצמכם

צילום: רויטרס

נגיף הקורונה כבר הגיע לישראל, ומדי יום נדבקים עוד ועוד ישראלים. משרד הבריאות פרסם מספר הגבלות למי שחוזר ממדינות עם אחוזי הדבקה גבוהים. אותם ישראלים נדרשים להיכנס לבידוד, מיד עם חזרתם לישראל. אך נראה כי גם משרד הבריאות לא נערך עם נוהל שיבודד את החוזרים מהמדינות "המסוכנות" וימנע את את שהותם בציבור. כך לדוגמה, הם יכולים לחזור ברכבת, לרכוש כרטיסים באמצעות מסכי המגע שבנמל התעופה בן גוריון, והבא בתור שיגיע, עשוי להיות חשוף לנגיף. "הנגיף מועבר בהעברה טיפתית. המשמעות היא שטיפות רוק זעירות המכילות את הנגיף מתפזרות לסביבה בכל שיעול או עיטוש, וכל מי שנמצא קרוב באותו הזמן (במרחק של עד שני מטרים, על פי ההגדרה המקובלת) נמצא בסכנה להידבק ישירות, ע"י הגעת אותן הטיפות לפה, לאף או לעיניים", אומר ד"ר אורי לרנר, בוגר הטכניון להנדסה אזרחית וסביבתית, מנהל מקצועי - עמותת מדעת.

"אינכם חייבים להכיר את האדם החולה וללחוץ את ידו בכדי להידבק. נניח שאדם חולה, שקינח זה עתה את אפו, החליט לקנות כרטיס לרכבת במכונת הכרטיסים. אתם עומדים אחריו בתור, ומשתמשים באותה המכונה, ומפה - הסיפור כבר סופר.קניית כרטיסי רכבת, הזמנה ברשתות מזון מהיר, שימוש בכספומטים, החתמת שעוני נוכחות מבוססי טביעת אצבע, וכפתורי מעלית - כל אלו יכולים להיות מקור להדבקה במגע, מאדם חולה שבכלל לא היינו מודעים לנוכחותו, שפשוט עבר שם קצת לפנינו", מסביר ד"ר לרנר.

ילדה משחקת בסמארטפון. ShutterStock
השתמשו בסמארטפון כדי להימנע ממסכי המגע הציבוריים./ShutterStock

אז מה עושים?

"קודם כל, לשמור על ההיגיינה האישית; לשטוף ידיים כמה שיותר פעמים ביום ולסבן ביסודיות (לפחות 20 שניות בכל פעם), או לחטא את הידיים בג'ל אלכוהולי (המכיל לפחות 60% אלכוהול), לאחר שימוש במתקנים ציבוריים ואף כשחוזרים הביתה. לאחר שימוש במסך מגע ציבורי, נסיעה בתחבורה ציבורית או כל פעולה שמחייבת מגע יד, חשוב גם כן לשטוף או לחטא את הידיים", מדגיש ד"ר לרנר. "עוד פתרון הוא להשתמש בטלפון הנייד שלנו כשניתן, למשל לרכישת כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית. גם על הסמארטפון, מומלץ להעביר מגבון חיטוי מדי פעם".


"אם אתם מפעילים שירות בו יש עמדה כזו - הקפידו לנקות את המסך בתדירות גבוהה בחומר מתאים (אלכוהול 60% ללא תוספות לרוב אינו מזיק למסכים), על מנת להבטיח את בריאות הלקוחות שלכם.
לא מומלץ להתחיל להסתובב עם כפפות, מאחר ומעבר לחוסר הנוחות, כפפות גורמות לנו להרגיש מוגנים, להיות שאננים, ולהיזהר פחות, ולהעביר את הזיהום לחפצים האישיים שלנו. ההמלצה הכי חשובה מעבר לזה - נסו לגעת פחות בפנים. היו מודעים, ושמרו על ההיגיינה האישית", אמר ד"ר לרנר.

כך תטעינו את הרב קו שלכם דרך הסמארטפון ותדלגו על מסכי המגע

משתמשי האנדרואיד והאייפון יכולים להטעין את הרב קו שלהם דרך הסמארטפון, באמצעות אפליקציית PayBox להעברת תשלומים. ההטענה מתבצעת גם עבור הרכבת, שכן כך תוכלו לדלג על מסכי המגע ואינטרקציה עם אנשים או שטרות של כסף, ולצמצם סיכויי הדבקה. כל מה שצריך זה רק להוריד את האפליקציה, ולעקוב אחר ההוראות. במידה ואתם מזמינים אוכל מרשת מזון מהיר, נסו להימנע ממסכי המגע שכביכול מקצרים את התור. בדקו האם יש להם אפליקציה, והזמינו את האוכל דרכה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully