וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,563 פירצות: דוח חדש חושף נתונים מדאיגים על מערכת ההפעלה "אנדרואיד"

8.3.2020 / 17:10

דוח חדש ששחר המאגר "פירצות" הלאומי של ארצות הברית, חושף כי מערכת ההפעלה אנדרואיד הינה מערכת הפעלת הסמארטפונים המסוכנת ביותר. בשנה האחרונה נמצאו כ-414 פירצות. אפל לעומת זאת, לא נמצאת ברשימה

אנדרואיד נחשבת למערכת הפעלה יחסית בטוחה, וקצב עדכוני האבטחה רק עלה בשנים האחרונות, אך נראה שזה לא מספיק בכלל. דוח חדש של המאגר "פירצות" הלאומי של ארצות הברית, טוען כי אנדרואיד זו מערכת ההפעלה בעלת סיכוני האבטחה הגבוהים ביותר לשנת 2019, בין כל מערכות ההפעלה הזמינות. על פי הדוח, כ-414 פרצות נמצאו במהלך 2019. הדוח סקר מערכות הפעלה ותוכנות פופולריות כמו Adobe Acrobat Reader המיועד לקריאת מסמכי PDF, ואפילו מערכות הפעלה כמו ווינדוס 10. ברשימה לשנת 2019 נעדרה אפל לחלוטין, אך בסקירה מ-1999 ועד 2019, אפל מוקמה במקום הרביעי עם מערכת ההפעלה Mac OS X, ואילו האייפון ממוקם באמצע, עם 1,655 פרצות.

דוח מכשירי אנדרואיד. צילום מסך, צילום מסך
דוח מכשירי אנדרואיד/צילום מסך, צילום מסך

"אנו מחויבים לשקיפות ולשחרור עדכוני אבטחה ציבוריים מדי חודש, על מנת לשפר את אבטחת סביבת העבודה שלנו", מסרו בגוגל בתגובה לדוח. "אנו חולקים על התפיסה שמדידת מספר בעיות האבטחה המותקנות במערכת ההפעלה היא אינדיקציה לאבטחה בפלטפורמה, זו למעשה הפתיחות של מערכת האנדרואיד, שפועלת כמתוכנן", הוסיפו. עוד מציינים מחברי כדוח, כי חלק גדול מהפרצות הפוטנציאליות, תלויות ביצרניות השבבים, כמו MediaTek. כך שזו למעשה פרצה שמקורה בתוך חומרת הסמארטפון, וללא התאמה מדויקת למערכת ההפעלה, ניתן לעשות שימושים זדוניים בסמארטפון.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully