וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופס: טוויטר סימנה את הציוץ של טראמפ כתוכן "מניפולטיבי"

9.3.2020 / 9:37

למד מבנימין נתניהו: אמש פרסם הנשיא טראמפ, סרטון חתוך בו כביכול קורא סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן לבחור בטראמפ. טוויטר הגיבה ותייגה את הציוץ כ"מדיה מניפולטיבית"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בסרטון: ביידן בעצרת לתומכיו בקרוליינה הדרומית: "טראמפ קטנוני ופתטי הוא לא עושה את תפקידו כנשיא בהתמודדות מול נגיף הקורונה". (צילום: רויטרס)

אמש (ראשון), טוויטר תייגה את הציוץ של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, כ"מדיה מניפולטיבית". טראמפ שיתף סרטון חתוך בו נראה ג'ו ביידן (סגן נשיא ארצות הברית לשעבר), מדבר במדינת מיזורי על הבחירה בטראמפ. מדובר במהלך דומה שביצע ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות האחרונות, ופרסם סרטון חתוך של ח"כ בני גנץ. בחודש שעבר טוויטר פרסמה מספר חוקים חדשים שנועדו כדי לזהות ולשייך ציוצים "מניפולטיבים". מדובר במאמץ של הרשת החברתית כדי להילחם בפייק ניוז בפלטפורמה.

עם זאת, התיוג לא היה גלוי לכל המשתמשים. בטוויטר נמסר כי התיוג הופיע רק אם הציוץ היה בציר הזמן של המשתמשים, ולא כאשר חיפשו או לחצו עליו. הרשת החברתית מסרה לרויטרס כי היא עובדת על תיקון התקלה. עוד ציין הוושינגטון פוסט, כי בטוויטר לא היו זריזים מספיק כדי להחיל את התיוג, והוא הוחל רק 18 שעות לאחר עליית הציוץ המקורי. זו לא הפעם הראשונה שבה טוויטר מתמהמהת בפעולה נגד ציוצי טראמפ. בעבר ניסתה להצדיק את עמדתה כשמסרה כי הציוצים של הנשיא "ראויים לחדשות", וזו הסיבה שלא צריך להוריד אותם, גם אם הם מפרים את התנאים של טוויטר.

ככל שהבחירות בארצות הברית מתקרבות, פלטפורמות כמו טוויטר ופייסבוק החלו לסמן כלי תקשורת "מניפולטיביים", על מנת ליידע את הציבור. החברות עושות שימוש בבינה מלאכותית, ואף מזהות "Deef-fake", כלומר תמונות וסרטונים שנערכו בצורה מושלמת. התיוג של טוויטר בציוץ של טראמפ מראה כי הפלטפורמה נמצאת בכוננות לגבי ההשלכות הפוליטיות של פייק - ניוז המופצות באמצעות אמצעי תקשורת מניפולטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully