וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדתם שוב את Clean Master? הסירו אותה ומיד!

10.3.2020 / 8:01

בחודש נובמבר האחרון, גוגל דיווחה כי אפליקציית Clean Master הייתה בעלת פירצה חמורה שאפשרה להאקרים לבצע פעולות זדוניות בסמארטפונים בהם היא מותקנת. האפליקציה ירדה מהחנות, אך חזרה שוב. כעת מסתמן: מאז שחזרה לחנות, היא אספה מידע רגיש על משתמשים

עריכת וידאו:ניר חן

בחודש נובמבר האחרון דיווחנו על האפליקציה "Clean Master", שהורדה מהחנות למעלה ממיליארד פעמים. כבר אז בישרנו שהיא זדונית, אולם רק לפני כמה ימים, גוגל הסירה אותה באופן רשמי מחנות האפליקציות. בשום שלב, גוגל לא שיתפה בדיוק מה היא ראתה בה שהוביל להסרתה, אולם חברת אבטחה חשפה כי היא אספה כמויות אדירות של מידע על משתמשים ואף אגרה מידע על נתוני הגלישה של מי שהוריד אותה. ועל אף שהיא הוסרה מהחנות, סביר מאוד להניח שהיא עדיין מותקנת על אינספור סמארטפונים, שכן זו אחת האפליקציות הכי פופולריות שקיימות לאנדרואיד. לא מן הנמנע שהיא נמצאת גם על הסמארטפון שלכם. במידה ואתם רואים אותה ברשימת האפליקציות במכשיר שלכם, אנו ממליצים שתסירו אותה מיד.

גבי סירליג, חוקר אבטחה בחברת White Ops, ביצע בדיקה וראה כי האפליקציה עוקבת אחרי פעילות המשתמשים לפרטים הקטנים ביותר - לרמה שהייתה יכולה לזהות את קצב הגלילה של משתמש מסוים בעמוד אינטרנט. החברה שמפעילה את האפליקציה אמרה בתגובה שהיא עוקבת אחר הנתונים הללו על מנת לשמור על המשתמשים בטוחים ולהציע להם את הכלים המתאימים עבורם. עוד דובר החברה אמר לאתר פורבס כי "החברה שומרת את נתוני הרשתות האלחוטיות של משתמשים כדי לוודא שהם לא מתחברים בטעות לרשת זדונית". למרות זאת, בשנתיים האחרונות, האפליקציות בסדרת CM מוסרות מהחנות של גוגל והואשמו לא פעם בהונאת פרסומות ומעקב אחר הלקוחות שלהם.

אפליקציית Clean Master. צילום מסך, צילום מסך
אפליקציית Clean Master/צילום מסך, צילום מסך

מטרת האפליקציה, בסופו של דבר, היא להגן על המכשיר שלכם ולהציע שירותי ניקוי של קבצי "זבל" שתופסים שטח על גבי המכשיר, ובין היתר גם להגן עליכם מפני נוזקות. עם זאת, נראה שעל פני השטח היא לא מצליחה לבצע את המשימה וחושפת את המידע שלכם לגורם חיצוני. עוד באופן לא מפתיע במיוחד, האפליקציה מנוהלת על ידי חברת "צ'יטה מובייל" שבסיסה בסין. לכן, כאמור, אם יש לכם את אחת מאפליקציות החברה שהורדו מיליארדי פעמים, לרבות Clean Master ו-Security Master, הסירו אותן מהמכשיר שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully