וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מציג: מה הקשר בין נגיף הקורנה לעמית סגל?

12.3.2020 / 14:00

"רק בריאות": אמש פרסם משרד הבריאות בערוץ הטלגרם שמונה עשרות אלפי אנשים, ונועד לעדכן אודות הנגיף בישראל, קישור לעמוד הטלגרם של הכתב הפוליטי - מדיני של חדשות 12, עמית סגל. גולשים רבים וגם אנחנו תהינו מה הקשר, וגם אנחנו יצאנו לבדוק

עריכה: עמית שמחה

בסרטון: ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אנחנו במגפה עולמית, מגבילים התקהלויות למאה איש". (צילום: לשכת עיתונות ממשלתית)

אמש הופתעו לקבל למעלה מ-50,000 העוקבים בחשבון הטלגרם של משרד הבריאות המוקדש לנושא הקורונה, הזמנה מוזרה לעקוב אחר חשבון הטלגרם של העיתונאי ואיש חדשות 12 עמית סגל. וכך נכתב בהזמנה: "מי שרוצה להתרענן מהקורונה - עמית סגל מעדכן כל הזמן על הפוליטיקה". ברשת היו מי שהופתעו מהפרסום של משרד הבריאות ותהו מה הקשר והאם היתה כאן החלטה הנגועה במניעים פוליטיים? ניסינו לבדוק.

ובכן, כידוע לכל, בימים האחרונים מפעיל משרד הבריאות מפעיל קבוצת טלגרם פעילה אחריה עוקבים עשרות אלפי אנשים. מדובר בקבוצה שכל יעודה הוא לעדכן על חולי הקורונה ועל החקירות האפדימיולוגיות. אלא שאמש (רביעי) נראה כי משרד הבריאות של כולנו, כן זה של הימנים, השמאלנים וכל תושבי ישראל, מצא לנכון לפרסם דווקא את קבוצת הטלגרם של הכתב הפוליטי של חדשות 12. כחצי שעה אחרי שדיווחו על חולה נוסף, במשרד מצאו זמן להפיג את "המתח" עם הפניה וקישור לקבוצה של סגל במקביל סגל עצמו הפנה גם הוא לעמוד הטלגרם של המשרד - מה שמעלה את האפשרות כי יתכן ומדובר במהלך שתואם מראש.

עוד בוואלה!

"סיימה את הקריירה של עמיר פרץ": הרשת מגיבה לדבריה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס

לכתבה המלאה
משרד הבריאות ועמית סגל. צילום מסך, צילום מסך
משרד הבריאות לוקח הפוגה בין ההודעות על חולי הקורונה./צילום מסך, צילום מסך

נשאלת השאלה מדוע משרד ממשלתי מזמין את הציבור לעקוב אחר עיתונאי ספציפי שכלל אינו מסקר נושאים בריאותיים דווקא בעת משבר? מה הקשר בין התפרצות נגיף הקורונה לתחום עבודתו של סגל? ומדוע הופנו הגולשים דווקא לחשבון הטלגרם של סגל ולא לחשבונות של חדשות 13 או חדשות 12 או רחמנא ליצלין לחשבונות של עיתונאים המשתייכים לתאגיד השידור הציבורי "כאן" - גוף התקשורת בבעלות מדינת ישראל?

ברשת כאמור זעמו על הפרסום, ותהו האם להטייתו הפוליטית הימנית של הכתב היתה השפעה על ההחלטה של משרד הבריאות: "תיק 19,000: הסינדיקציה החשודה בין הטלגרם של משרד הבריאות לזה של עמית סגל", צייץ אחד הגולשים. יש לציין כי משתמשים רבים כבר התחילו להתרגל לכך שברגע שהם רואים הודעה מהקבוצה, הם מגלים כי התגלו חולים חדשים, ואילו ההודעה על הקבוצה של סגל, כלל לא הייתה קשורה וחרגה מכל הפרסומים הקודמים של הקבוצה, ובטח שפורסמה בשעה שבה כל צלצול מהטלפון עשוי להעלות את רמת ההיסטריה.

עמית סגל ומשרד הבריאות. צילום מסך, צילום מסך
״מי שרוצה להתרענן מהפוליטיקה - ערוץ הקורונה״. עמית סגל מפנה למשרד הבריאות./צילום מסך, צילום מסך

"באיזה עולם משרד הבריאות דוחף לי את עמית סגל?! חוצפה מטורפת", צייץ אחד הגולשים ובכן, ניסינו לברר את זה גם, ולשם כך פנינו למשרד הבריאות - אך שם לא ממש התייחסו לפנייתנו. במקביל דווח כי בשעות האחרונות משרד הבריאות מחק את הציוץ.

מעמית סגל נמסר: "רק בריאות".

ממשרד הבריאות נמסר: "לעניין הפרסום בטלגרם של עמית סגל מסר אייל בסון דובר משרד הבריאות כי המטרה הייתה להעלות את מספר הנרשמים לערוץ הטלגרם כדי להנגיש את המידע לציבור רחב ככל הניתן. לכן עשינו שימוש בפרסום הדדי של שני ערוצי טלגרם רבי משתתפים. אין שום תיאוריות נסתרות מעבר לכך. לאחר הפרסום קיבלתי מספר פניות מגורמים שונים והחלטנו להסיר את הפרסום. אני מתנצל בפני קהל העוקבים בטלגרם, והערוץ ימשיך לתפקד כערוץ מידע ייעודי לקורונה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully