וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שעוקבת אחר הקורונה התגלתה כמסוכנת במיוחד

16.3.2020 / 11:00

נגיף הקורונה מעסיק את כל העולם, ונראה כי מפתחים מכל העולם התגייסו למשימה, כדי לפתח אפליקציות שיעזרו לעקוב ולקבל מידע אודות הנגיף. עם זאת, כעת נחשף כי אפליקציה פופולרית במיוחד, נעלה את הסמארטפונים ודרשה תשלום כופר

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

מספקת "מעקב בינלאומי" אחר התפשטות הקורונה אבל נועלת את הסמארטפון של המשתמשים: אפליקציית CovidLock הפכה לפופולרית במיוחד עבור מכשירי אנדרואיד בשבועות האחרונים. עם זאת, מסתמן כי היא לא עוד אפליקציה זדונית - אלא אפליקציה הרסנית. על פי חברת האבטחה DomainTools, האפליקציה מבקשת ממשתמשים תמימים גישה למסך הנעילה של הסמארטפון שלהם, ובכך, תוך כמה רגעים, נועלת אותם מלגשת אליו. לאחר מכן, האפליקציה מוסיפה סיסמה משלה למכשיר ודורשת מהמשתמשים לשלם דמי כופר של 100 דולר בביטקוין תוך 48 שעות מרגע הנעילה.

יתרה מכך, האפליקציה אף מזהירה את המשתמשים שבמידה ולא ישלמו את דמי הכופר בזמן, כל הפרטים האישיים שלהם, לרבות תמונות, אנשי קשר, סרטונים ונתוני אפליקציות יימחקו לחלוטין מהסמארטפון. ואם זה לא מספיק, הודעת האיום מסתיימת בכך שבמקרה הקיצון, ההאקרים אף ידליפו לרשת את חשבונות המדיה החברתית של בעלי המכשיר. החדשות הטובות הן שהגרסאות החדשות של אנדרואיד מסוגלות לחמוק מהפירצה הזאת, אבל רק אם הגדרתם כבר סיסמה משלכם לסמארטפון. כך או כך, החברה שחשפה את האפליקציה הבטיחה כי היא עובדת על ביטול ההצפנה של ההאקרים ותשחרר פתרון מקיף באתר האינטרנט שלה.

אפליקציית CovidLock אפליקציה זדונית למעקב אחרי הקורונה. DomainTools, אתר רשמי
אפליקציית CovidLock/אתר רשמי, DomainTools

נגיף הקורונה מתפשט ברחבי העולם ואיתו גם מספרי האפליקציות שתוכלו למצוא בחנות. בין אם זה משרד הבריאות כאן בישראל או אפילו במדינות אחרות, כולם מנסים לרכז את המידע האמין על הנגיף ומסלול ההתפשטות שלו תחת יישום אחד. לא מן הנמנע שגופים זדוניים יראו בכך הזדמנות פז להפיץ מידע שקרי על ידי אפליקציות ופרסום שגוי ברשתות החברתיות. בשבועות האחרונים, גוגל נאבקת בגל האפליקציות הזדוניות על הקורונה שזמינות להורדה בחנות שלה, אולם עדיין יש כמה מהן שמצליחות לחמוק מתחת לרדאר. לכן, חשוב שתשימו לב לקבל את המידע שלכם ממקורות אמינים ומאפליקציות בטוחות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully