וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די עם זה: לא, הדור החמישי הוא לא הגורם לנגיף הקורונה

19.3.2020 / 13:00

נגיף הקורונה החל בסין, היכן שנטען כי החלו ניסויי דור חמישי. מתנגדי הדור החמישי החלו לקשר בין הדברים וטענו כי הדור החמישי הביא את הקורונה, ואחר כך נטען כי הוא עזר להפיץ אותה ברחבי העולם. אלא שאחרי מחקר מקיף, מתברר (כצפוי) שאין קשר בין הדברים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מומחים ברחבי העולם מאשרים: סמארטפונים ומכשירים אחרים הפועלים בטכנולוגיית הדור החמישי (5G) הם בטוחים לחלוטין לשימוש, ולא, הם לא יפגעו בבריאות שלכם וחד משמעית לא יגרמו לכם להידבק בקורונה. למעשה, הדור החמישי צפוי להחליף את הדור הרביעי, ולהביא בין היתר, אינטרנט מהיר יותר, בצורה משמעותית. בשבועות האחרונים, הרשת גועשת בשמועות ופייק ניוז אודות הנגיף וסיבת ההתפשטות שלו ברחבי העולם. רבים ניצלו את הקורונה על מנת לזרוע פאניקה בציבור ולהאשים את הרשויות והממשלה בתיאוריות קונספירציה שרק הופכות למופרחות יותר ויותר. אחת התיאוריות הבולטות הינה השפעת הדור החמישי, ובעיקר כמות הקרינה שנפלטת כתוצאה משילובו במדינות אסיה, אירופה וארצות הברית - שלושתן כעת המובילות ברשימת כמות הנדבקים.

כתוצאה מהפצת החדשות הללו, נאכפות מגבלות קשות יותר על מכשירי 5G על מנת להרגיע לקוחות מודאגים. חברת, "ICNIRP", העוסקת בקרינה הנפלטת ממכשירים ניידים, חשפה לאחרונה את ממצאיהם, לאחר שבחנו במחקר 7 שנים של הוכחות מדעיות. בפסיקה חדשה שחשפו מוקדם יותר החודש, קבעו שקרינה ממכשירי 5G לא יכולה, בשלב זה, לגרום נזק כלשהו לבריאותם של המשתמשים. ד"ר אריק ואן רונגן, יו"ר ICNIRP, אמר כי "אנו יודעים שחלק לא קטן מהקהילה מודאגים מכמה 5G אמור להיות בטוח. אנו מקווים שההנחיות המעודכנות, שפיתחנו בשיתוף פעולה עם מכוני מחקר מדעי יעזרו להרגיע אנשים".

אנטנת 5G בויילס, בריטניה. GettyImages
אנטנת 5G/GettyImages

למען הסר ספק, כל מכשירי הדור החמישי בשוק כיום עומדים בהנחיות הללו, וכך גם יעמוד כל סמארטפון שעתיד לצאת בעל היכולות הללו. "בדקנו את כל התרחישים האפשריים, לרבות אם גלי הרדיו עלולים להוביל לפיתוח כלשהו של סרטן", הסביר ד"ר רונגן. לדבריו "לא מצאנו הוכחה מדעית קונקרטית מספיק כדי להסיק שזה אכן עלול לגרום להשלכות בריאותיות. הדבר הכי חשוב שאנשים יפנימו, זה שכל עוד החברות יקשיבו ויצייתו לתקנות החדשות שיצרנו, הטכנולוגיה הזו לא תוכל לפגוע בהם". זו אינה הפעם הראשונה שתיאוריות מהסוג מופצות ברשת, ורק לפני כשנתיים, טענו שניסויים בטכנולוגיה החדשה גרמו למוות של מאות ציפורים. אותה תיאוריה, לאחר מכן, הופרכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully