וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם קיר גבס וחוששים לתלות טלוויזיה גדולה? אז יש לנו בשורות טובות

קיר גבס נתפס אצל אנשים רבים כקיר חלש יותר, כזה שעדיף שלא להעמיס עליו יתר על המידה, וכך גם לוותר על תליית הטלוויזיה. עם זאת, מדובר בתפיסה שגויה לגמרי. כך תוכלו לעשות זאת ובמלי לשלם מאות שקלים

תליית טלוויזיה על הקיר. ShutterStock, ShutterStock
כן, בהחלט אפשר לתלות את הטלוויזיה על קיר גבס./ShutterStock, ShutterStock

האם אפשר לתלות מסך טלוויזיה בגודל של 65 אינץ' על קיר גבס? בהחלט, ואפילו אין צורך לשלם מאות שקלים לטכנאי עבור השירות. הנחת היסוד כאילו קירות גבס אינם יכולים להתמודד עם עומס של מסכים כבדים - שגויה לחלוטין, אולם על מנת למנוע מפח נפש של נפילת המסך, צריך לעשות את זה נכון. רמת הרגישות של מסכים כה גבוהה לנפילה, עד שכל חבטה קטנה, תוציא אותם באופן מיידי מכלל שימוש. איך מתקינים אלמנט של 30 קילו על קיר גבס? התשובות לשאלות הבאות יתנו לכם את כל האינפורמציה שאתם צריכים.

האם כל דיבל מתאים לתליית טלוויזיה על קיר גבס?

לא, אולם זה הרבה יותר פשוט מכפי שנדמה לכם. בכל חנות לחומרי בניין, יש כיום היצע של דיבלים ייעודיים לגבס, וכל שצריך הוא להתאים את סוג הדיבל לצורך המסוים שלכם. המוכר כמובן ימליץ לכם על הסוג המתאים, בהתאם למשקל הפריט אותו אתם מעוניינים לתלות. בחברת אורבונד מסבירים כי האפשרות הראשונה היא לעשות שימוש במיתד מתברג עשוי מתכת או פלסטיק - המאפשר תלייה של פריטים במשקל קל, כגון מסך טלוויזיה קטן, תמונה לא ממוסגרת, מובייל, לוח שעם וכדומה.

ואם מדובר על מסך גדול?

במידה ומדובר על אלמנטים במשקל בינוני ובכללם, מסך טלויזיה בינוני, מראה או תמונה ממוסגרת, יש להשתמש במיתד סופר דיבל לגבס - זהו הסוג המאסיבי ביותר ובעל עומס התלייה הרב ביותר בו ניתן לעשות שימוש ישירות על לוח הגבס. במקרה הזה, לצורך התקנתו, יש לקדוח חור מקדים בקיר, לנעוץ בו את הדיבל, להכניס אותו פנימה, להצמיד את הלשונית הקדמית ולחתוך את היתרה הבולטת. לאחר מכן ניתן להבריג בו את הבורג המתאים למשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ואם הפריט שלי שוקל 70 קילו? גם אז ניתן להשתמש בדיבלים?

לא. מומחי חברת אורבונד מסבירים כי במקרה כזה, צריך להשתמש במתקן תליה מיוחד שכושר הנשיאה שלו מאפשר לתלות על הקיר פריטים במשקל של עד 100 קילו. אותו מתקן תליה, שמחובר בצורה סמויה בתוך הקיר, מעביר למעשה את העומס מהאלמנט אל רצפת החדר. לאחר רכישת מתקן התלייה, בשלב הראשון, צריך לאתר את מיקום ניצבי המתכת שמאחורי לוחות הכבד. המדובר על חלקי פרופיל אשר מחברים בניצב לאורך המסלולים. הניצבים מוקמו במרווחים שווים על המסלולים בהתאם לרוחב ועובי לוחות הגבס שבוחרים. למעשה, כל קיר גבס בנוי משלד פנימי עשוי ממתכת שעליו מוברגים הלוחות של הגבס. הפרופילים של המתכת (לרוב מדובר על פח מגולוון) עוברים לאורך התקרה ולאורך הרצפה ומהווים מעין מסגרת או מסילה שעליה מלבישים את העמודים שמחברים בין הרצפה לתקרה שנקראים ניצבים.

איך מאתרים את הניצבים?

בקלות - קיימת שיטה מאוד יעילה ופשוטה: לוקחים מגנט חזק יחסית וסורקים באמצעותו את הקיר. תוך שניות יתגלה מיקום הניצבים. בשלב הבא, לאחר שהתברר היכן הם ממוקמים, חותכים את לוח הגבס בין הניצבים באזור התלייה באמצעות מסור גבס. שומרים את החתיכה שהוסרה להמשך. לאחר מכן, מחברים את המתקן אל הניצבים עם הברגים שמתלווים אליו, מחזירים את חתיכת הלוח שהוסרה חזרה לקיר ומורחים שפכטל אמריקאי מוכן על החיבור. ככל שיודעים מראש כי באזור הקיר המסויים מתוכנן לתלות פריט כבד, כדאי מראש להיערך ולהתקין את הפרופילים בצורה צפופה יותר ולחבר את המתקן.

  • עוד באותו נושא:
  • טלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully