וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נטפליקס: יוטיוב ואמזון מורידות את איכות הצפייה

20.3.2020 / 18:38

בעקבות נגיף הקורונה, עשרות עד מאות מיליוני אנשים נאלצים לעבוד מהבית. באיחוד האירופי ובבריטניה חווים עומסים בלתי רגילים על תשתית האינטרנט, מה שהוביל לבקשה דחופה של האיחוד האירופי לנטפליקס להוריד את איכות הצפייה. כעת גם אמזון ויוטיוב נענות לבקשה

צילום: יח"צ

אמש (חמישי) האיחוד האירופי ביקש מנטפליקס להוריד את רזולוציית הצפייה מ-HD, ל-SD בעקבות עומס נרחב על תשתיות האינטרנט. כעת אמזון ויוטיוב מצטרפות לבקשת האיחוד, ומורידה את איכות הצפייה בשירות Prime Video שזמין גם בישראל, וגם יוטיוב מורידה את האיכות ל-SD. "אנו תומכים בצורך של ניהול זהיר בשירותי טלקום, על מנת להבטיח שספקיות האינטרנט יכולות להתמודד עם הביקוש המוגבר, מאחר וכולם עובדים מהבית בעקבות נגיף הקורונה", אמר דובר אמזון. "שירות Prime Video עובד עם הרשויות המקומיות וספקיות האינטרנט, היכן שניתן לסייע בעומס על הרשת, לרבות באירופה ששם התחלנו במאמצים לצמצם את זרימת התוכן, תוך שמירה על חווית הצפייה עבור לקוחותינו", הוסיף.

"אנשים מגיעים ליוטיוב כדי למצוא חדשות, תוכן למידה וליצור קשרים בזמנים לא בטוחים אלה", אמר דובר יוטיוב. "למרות שראינו מספר קטן של עומסים רגעיים, התאמנו את המערכת בצורה אוטומטית, כדי להקטין את צריכת האינטרנט אצל הגולשים. אנחנו נמצאים בשיחות עם הרגולטורים, ממשלות וספקיות אינטרנט, ואנחנו מתחייבים להחליף באופן זמני את רזולוציית הצפייה בבריטניה והאיחוד ל-SD בלבד", הוסיף. לדבריו, ההחלטה הינה ל-30 ימים בלבד, אך כמובן שכל זה תלוי בהמשך השפעת הנגיף על העולם.

האם זה ישפיע גם עלינו?

לשמחתנו העומס לא צפוי להשפיע על ישראל. מדובר בעומס על רשת שמקורו ב"קילומטר האחרון", כלומר במרכזיות שמחברות את הבתים לאינטרנט. אין קשר לשרתי נטפליקס שאליו ספקיות האינטרנט הישראליות מחוברות בסיב תת ימי, ישירות לשרת נטפליקס האירופאי. כך שבפועל, ההנחייה של האיחוד האירופאי לא תשפיע כלל על ישראל. "רשת תקשורת מבוססת על סטטיסטיקה מסוימת של התנהגות צרכנית וברגע שזה מופר לטוב או לרע אז אין דרך להיערך באמת", אמר לנו גורם בכיר בעולם התקשורת. "היה אולי יכול להיות פחות גרוע, אבל אין דרך להתכנן לתרחיש כזה ממושך של יום כיפור למשך חודשים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully