וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: אמזון מפסיקה את המשלוחים בחינם לישראל

21.3.2020 / 12:00

אחרי שענקית הסחר אמזון, הציעה משלוחים בחינם לישראל ברכישות מעל 49 דולרים, החברה הפסיקה את ההטבה, ככל הנראה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, משתמשים ברחבי ישראל מדווחים שחלק גדול מהמוצרים כבר לא זמינים לשילוח כלל

בשיתוף PandaZzz

משבר הקורונה פוגע באמזון: משתמשים מדווחים שהחל מהבוקר (שבת) לא ניתן לבצע שילוח בחינם לישראל. רק ארבעה חודשים עברו מאז שאמזון השיקה אתר בעברית והציעה לרוכשים הישראלים משלוח בחינם, ואילו נראה שכעת, ככל הנראה הודות להתפשטות נגיף הקורונה בעולם, היא עצרה את ההטבה. כלומר, החל מהיום, גם במידה ורכשתם באתר הקניות במעל ל-49 דולרים, תאלצו לשלם גם על המשלוח בנפרד. מדובר במכה לא קטנה לרוכשים באתר הקניות הגדול בעולם, וכמובן גם לחברות השילוח הישראליות כמו דואר ישראל. עוד נראה כי חלק גדול מהמוצרים כבר לא נשלחים לישראל.

"עם 40 מליון תושבים בקלירפוניה ומדינות אחרות שנמצאות בהסגר או הסגר חלקי, פעילות אמזון הפכה להיות משמעותית וחיונית לתושבי ארה"ב. אמזון סוגרת את מחסני ה-FBA בארה"ב לחלק רחב מהמותרים ומייעדת את המשאבים שלה למוצרים חיוניים בלבד", אומר לנו שלומי נידם, מומחה מסחר בינלאומי בנידם תקשורת. לדבריו, "גם פעילות אמזון בישראל מצטמצמת. הרי שהיא נשענת על אמזון האמריקנית. אמזון הודיעה שהיא מבטלת משלוחים חינם לישראל, ומצמצמת את מגוון המוצרים הנשלחים לישראל".

יניב קוטר מבעלי חברת השילוח DealTas המעניקה כתובת לישראלים בארה"ב: "היו שמועות שאמזון תבטל את המשלוחים ברוב הקטגוריות וגם את השילוח חינם, אנחנו התכוננו לזה לאור המצב בחודש האחרון ושריינו מקומות עבור מטעני אויר בטיסות שכן יוצאות לישראל, כמו כן, הקדמנו את מבצעי הפסח ותגברנו צוותים במחסנים וגם מול חברת השילוח המקומית שלנו. גם במקרה של עוצר כללי כאן, אנחנו נחשבים עסק חיוני - Shipping ולכן נמשיך לעבוד ולשלוח".

בספטמבר האחרון אמזון נכנסה לישראל בצורה רשמית, והשיקה תוכנית שילוח מקומי. בשלב זה, אמזון עדיין לא מפעילה מחסן ושירותים לוגיסטים, אלא רק מציעה שטח פרסום לחנויות המקומיות. ההשקה של אמזון נתקלה בתגובות פושרות למדי, כשמרבית מהמוצרים היו זמינים במחירים יקרים יותר מאחר וכללו עמלת המרה מדולר לשקלים ודמי משלוח.

עובד אמזון מכין חבילה למשלוח עם כפפות בצל נגיף הקורונה במחסן החברה בבולטימור, ארצות הברית, 17/03/2020. רויטרס
עובד אמזון מכין חבילה למשלוח עם כפפות בצל נגיף הקורונה/רויטרס

"אנו מחדשים ללא הפסקה בשם הלקוחות שלנו, ויחד עם ההשקה היום אנו הופכים את חווית הקנייה עבור לקוחותינו הישראלים ודוברי העברית אפילו לטובה ונוחה יותר", אמר דאז סמיר קומאר, סגן נשיא Amazon Exports and Expansion. "הלקוחות ביקשו חווית קנייה בעברית, עם גישה לפריטים הזמינים לשילוח אליהם ובמטבע המקומי שלהם. הצגת השפה העברית, והטבת המשלוח החינמי ב-Amazon.com ללקוחות שלנו בישראל, מפשטת את הגלישה, הרכישה והמשלוח של מיליוני פריטים", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully