וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת הסגר: כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכנת Zoom

22.3.2020 / 15:25

מדינת ישראל נמצאת בבתים והדרך היחידה לתקשר עם החברים, מבלי להפר את הנחיות משרד הבריאות, היא באמצעות שיחות וידאו. בין המרוויחות העיקריות: תוכנת Zoom שמאפשרת קיום שיחות וידאו קבוצתיות של עד 100 אנשים. אספנו את כל מה שאתם צריכים לדעת עליה

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

שיעורי יוגה, מפגשים עם חברים, ואפילו "יציאה" וירטואלית בסוף שבוע: תוכנת Zoom לקיום וביצוע שיחות וידאו ואודיו, עלתה לכותרות מיד כשהחלו הצעדים לצמצום היציאה מהבתים. ווטסאפ, סקייפ ואפליקציות אחרות נתפסו כלא מספיק נוחות, או ככאלו המאפשרות קיום שיחות וידאו של מספר מצומצם יחסית של אנשים. חברת Zoom הוקמה ב-2011 ונחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום שיחות וידאו קבוצתיות. החברה מעסיקה קרוב ל-2,000 עובדים כשמטה החברה נמצא בסן חוזה, קליפורניה. למעשה, החברה הוקמה על ידי המהנדס הראשי בפרויקט Webex של סיסקו (פלטפורמת שיחות וידאו), אריק יואן.

עם זאת, נראה כי התוכנה לא חפה מבעיות אבטחה וביולי 2019 התגלה כי במחשבי אפל, התוכנה מפעילה שרת אינטרנט שיכול להדליק את המצלמה ברקע ולהתקין את התוכנה מחדש גם לאחר שמסירים אותה. לאחר מכן התברר כי פרצת האבטחה כה חמורה, שהיא מאפשרת לכל אתר אינטרנט להפעיל את המצלמה בלי רשות. עוד התוכנה כוללת אפשרויות כמו "מעקב אחר תשומת הלב", שנוגעות יותר למעסיקים ועובדים. כך לדוגמה, המעסיק יכול לדעת אם המשתמש יצא מחלון השיחה ליותר מחצי דקה. כלומר, האם הוא אינו קשוב לשיחה.

אפליקציית תוכנת זום Zoom. רויטרס
אפליקציית זום/רויטרס

בין היתר, החברה מציינת בעמוד הפרטיות כי היא אוספת מידע בזמן האינטראקציה עם המוצרים כמו: שם משתמש, כתובת פיזית, מייל, מספרי טלפון, כתובת IP, טייטל מקצועי, פרטי הפרופיל מפייסבוק, באיזה מכשיר אתם משתמשים, באיזו רשת ומערכת הפעלה, חיבור לאינטרנט ועוד. "החברה מציינת במדיניות הפרטיות שלה כי היא אוספת את המידע הרחב הזה על המשתמשים במטרה לספק את החוויה הכי טובה בעת שימוש במוצרים שלה", מסרו בחברת אבטחת המידע ESET. "אנחנו בעיקר מקווים כי החברה תשמור על אחריות כלפי המידע של המשתמשים הרבים אשר עושים שימוש רב בימים אלו בפלטפורמה זו", הסיפו. "חשוב כי עסקים וארגונים אשר עושים שימוש בימים אלו ב-ZOOM, ישקלו ברצינות את היתרונות והחסרונות של שימוש בכלי זה ואולי אפילו יבדקו אלטרנטיבות שאינן בודקות ועוקבות באופן כה משמעותי אחר המשתמשים שלהן".

איפה הקאץ'?

נראה שהחברה משתמשת במידע שהמשתמשים החינמיים מעבירים לה על מנת לשפר את השירות. זום מאפשרת לכם לבצע שיחות וידאו אחד על אחד ללא הגבלת זמן ומאפשרת קיום של שיחות וידאו בקבוצה של עד 100 אנשים, תוך מגבלה של 40 דקות. בתום ה-40 דקות, השיחה תתנתק אך ניתן להתקשר שוב ולהתחיל אותה מחדש. ב-Zoom בונים על הקהל העסקי ועד כה לא כיוונו כלל אל המשתמשים הפרטיים. החברה מציעה מנוי ב-14.99 דולרים לצוותים קטנים שצריכים לתעד את שיחות הוידאו ולקיים שיחות מעבר ל-40 דקות, כשהמגבלה עומדת על 24 שעות בלבד. עוד היא מציעה מנויים לעסקים גדולים, שכבר מגיעים לאלף דולר ומעלה. אך עם התפשטות הנגיף והמעבר לתוכנה, לא בטוח אם תישאר אופציה חינמית לעד. החברה כבר הודיעה שבעקבות העומסים, ייתכן ותחדל לאפשר שיחות וידאו דרך הסמארטפונים.

בחרתם להשתמש בכל זאת בתוכנה? כך תוסיפו רקעים לתוכנה

אם אתם משתמשים ב-Zoom דרך האנדרואיד, אז יש לנו בשורות רעות: לא תוכלו להוסיף רקעים. לעומת זאת אם אתם משתמשי אייפון, כן תוכלו לעשות זאת. כדי לבצע זאת היכנסו לתוכנה, לחצו על לשונית "more" שמופיע עם 3 נקודות, בחרו ב-Virtual Background ושם תוכלו להוסיף תמונה מגלריית התמונות, או לחילופין לבחור את תמונת ברירת המחדל של גשר הזהב בסן פרנסיסקו. במחשב תוכלו להחליף רקע על ידי לחיצה על החץ שמצביע מעלה על יד כפתור "Stop Video" שכולל אייקון של מצלמת וידאו. אחר כך לחצו על Choose Virtual Background ותוכלו לבחור בין התמונות ברירת המחדל, או ללחוץ על סמן הפלוס, ולהוסיף איזו תמונה שתרצו מתוך המחשב שלכם.

אפליקציית תוכנת זום Zoom. רויטרס
רקעים שונים באפליקציית זום/רויטרס

המרוויחים: בעלי המניות ב-Zoom

ב-10 בינואר, במהלך התפרצות הנגיף בסין, מחיר מנייה אחת של החברה עמד על 73 דולרים. ב-20 במרץ, מחיר מנייה אחת כבר קפץ ל-130 דולרים. כלומר, החברה כמעט הכפילה את שוויה בתוך חודשיים בלבד, כששוויה העדכני עומד על 36 מיליארד דולרים. הסיבה נעוצה בכך שכולם החלו לעבוד מהבית, ופלטפורמת Zoom נתפסת כאמינה, בטוחה ובעיקר נוחה ומאובטחת מספיק כדי להסתמך עליה ככזו המאפשרת המשך עבודה מהבית. את הסימול בבורסה של ZOOM תפסה חברה טכנולוגית אחרת. באופן מפתיע, משקיעים רבים שזיהו את הפוטנציאל השקיעו בה, מה שהוביל לזינוק משמעותי בשווי המנייה שלה. רק אחר אחר כך גילו כי Zoom הרלוונטית, נסחרת בבורסה תחת הסימול ZM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully