וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לעשות קניות? הסרטון שאתם חייבים לראות לפני שאתם יוצאים מהבית

27.3.2020 / 14:48

מעל ל-20 אחוזים ממקרי ההדבקות בנגיף הקורונה קרו במהלך קניות בסופרמרקטים, וישראלים רבים חוששים מכך ובצדק. דוקטור ג'פרי וונינגן, המתחמה ברפואה משפחתית, פרסם סרטון שהפך לויראלי בתוך זמן קצר, בו הוא מסביר כיצד לעשות קניות בצורה בטוחה

איך עושים קניות בצורה בטוחה ונכונה בזמן מגפת הקורונה? מעל ל-20 אחוזים ממקרי ההדבקה בישראל נעשו בסופרמרקטים, וכעת דוקטור ג'פרי וונינגן, רופא משפחה ממישיגן , פרסם סרטון שהפך לויראלי, בו הוא מסביר כיצד לעשות קניות בצורה בטוחה - אולם נאלץ לפרסם הבהרה שטעה מעט לאחר מכן. "כשאתה בחנות זה לא מצריך רק לנקות את ידית עגלת הקניות עם מגבון חיטוי", אמר במהלך הסרטון. "אתם צריכים להיות קצת יותר יסודיים מזה כשאתם הולכים לסופר". עוד הוא חולק כי יש לצמצם את משך השהות במקום על ידי תכנון מראש וכן לגעת רק בפריטים שתקחו הביתה ולא מעבר. "תקחו את מה שאתם צריכים, אל תתמהמהו. אל תקראו תוויות. הרמתם משהו? רכשו אותו", אמר.

עוד הוא מציין כי מומלץ לשמור על המצרכים מחוץ לבית, בין אם זה במוסך או אפילו ברכב במידה ומתאפשר, וזאת למשך שלושה ימים. אם יש מוצרים כמו קופסאת קורנפלקס, מומלץ פשוט לזרוק את הקופסה ולהשאיר את השקית שאף אחד לא נגע בה. לדבריו, "נגיף הקורונה יכול לחיות באוויר במשך שלוש שעות ועל משטחי פלסטיק ומתכת עד שלושה ימים". במידה ואתם לא יכולים להמתין, פשוט חטאו את המוצרים. "דמיינו שעל המצרכים יש נצנצים. המטרה שלנו היא שלא יהיו שום נצנצים בסוף התהליך, לא על הידיים שלנו ויותר חשוב - לא על הפנים שלנו", הוסיף. עוד הדגיש כי בשלב זה, יודעים כי האוכל עצמו לא מעביר את הקורונה, אך האריזה עצמה, כאמור, עדיין מהווה סכנה.

רק לאחר שהסרטון פורסם, תבר מאות אלפי צפיות ולמעלה מ-17,000 תגובות ביוטיוב, הד"ר שמתחמה כזכור ברפואת משפחה ולא בחקר נגיפים, הבין שיתכן שתרם לפאניקה במקום להרגיע ופרסם הבהרה בכיתוב המתלווה לסרטון: עדכון חשוב - לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, נגיף הקורונה שורד על קרטונים במשך יום אחד".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully