וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות פייק ניוז בנושא הקורונה: הרשתות החברתיות מוחקות תוכן של מנהיגי העולם

31.3.2020 / 17:43

מנהיגים בעולם פיקפקו בנגיף הקורונה וחלקם אף הורו להתעלם מההנחיות של ארגוני הבריאות העולמי. כעת, הרשתות החברתיות שלא נוהגות להתערב בתכנים שמגיעים מראשי ממשלה ונשיאים, בחרו בצעד יוצא דופן למחוק פרסומי פייק ניוז ומידע מוטעה בנושא הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בספרד עבר את סין, הדגלים הורדו לחצי התורן (צילום: רויטרס)

כשהרשתות החברתיות מתערבות ומורידות פוסטים של מנהיגי העולם, כנראה שהמצב לא טוב: פייסבוק מחקה את הסרטון של נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, שטען כי "הידרוקסיכלורוקווין", תרופה נגד מלריה, נמצאה כאפקטיבית נגד נגיף הקורונה. עוד בולסונארו עודד את האזרחים להתעלם מההנחיות הרפואיות כלפי ריחוק חברתי. בהמשך מחקה טוויטר סרטון של נשיא ונצואלה, ניקולאס מודורו, שעסק בנגיף הקורונה. טוויטר ופייסבוק נוהגות שלא להתערב בתוכן של מנהיגי העולם, גם כשברור כי המידע לא נכון. לכן מדובר בצעד חריג, אך בלתי נמנע לאור התפשטות הנגיף בעולם והסכנה הברורה שהוא גורם לבני אדם.

הרשתות החברתיות נמצאות תחת לחץ רב להילחם בפייק ניוז סביב הקורונה. טוויטר עדכנה את ההנחיות למאבק בפייק ניוז בנושא מידע רפואי ופייסבוק התחייבה להסיר מידע שעלול לגרום לנזק גופני. עוד הוסרו תמונות וסרטונים של נשיא ברזיל, בו נראה מדבר עם אנשים ברחובות. מפייסבוק נמסר כי הסירו את הסרטון מכל הפלטפורמות, מאחר ואותם פרסומים גורמים לנזק. בבריטניה הקימו "צוות תגובה", בתוך משרד הקבינט, שנועד לעבוד מול הרשתות החברתיות ולמחוק פייק ניוז או תוכן פוגעני בנושא הקורונה. למרות שהרשתות החברתיות לא נוהגות להתערב בפירסומים של מנהיגי העולם, בתחילת החודש, טוויטר סימנה את אחד הציוצים של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כמניפולטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully