וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה ישראלית טוענת: "פיתחנו את המסכות העמידות ביותר לנגיף הקורונה"

2.4.2020 / 10:25

חברת MedCu הישראלית פיתחה מסכה חדשה מנחושת, עליה נגיף הקורונה יכול לשהות עד 30 דקות בלבד, לעומת חומרים אחרים שעליהם הנגיף נשאר בין שעות ועד ימים. המסכות מיוצרות בארץ ויכנסו לשימוש בסין וייתכן שבקרוב גם בישראל

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

על רקע הוראת ראש הממשלה ומשרד הבריאות להשתמש במסכות על מנת למנוע העברת הנגיף, חברת MedCu הישראלית פיתחה מסכה חדשה המותאמת במיוחד לקורונה. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת סאות'המפטון בבריטניה, נמצא כי נגיף הקורונה הפך ללא פעיל בתוך דקות ספורות, מהרגע שבו נמצא על משטח נחושת. "אנו גאים להיות הראשונים בעולם המקבלים הכרה בפיתוח שלנו ולהיות בחזית המאבק הגלובלי במגפה. ברגעים אלו אנו מייצרים מיליוני מסכות עבור משרד הבריאות הסיני וממתינים לקבלת אישור משרד הבריאות בישראל לייצר ולספק המסכות לשוק הישראלי", אמר דני לוסטיגר, מנכ"ל החברה.

מוצרי החברה, לרבות המסכה החדשה, יווצרו ויכנסו לשימוש באופן מיידי בסין, כשבמקביל הטכנולוגיה תשווק במדינות נוספות בעולם. לדברי ד"ר גדי בורוכוב, מיקרוביולוג עם התמחות בנגיפים והמדען הראשי בחברה, הנגיפים שבאו במגע עם נחושת הושמדו בתוך 30 דקות בלבד. כך לדוגמה, אם נגיף הקורונה יגיע אל המסכה, הוא "ינוטרל" עד 30 דקות. "מינרל הנחושת, כאשר הוא מחומצן, משחרר באופן טבעי יונים הידועים כקוטלים נגיפים וחיידקים. הפיתוח שלנו חדשני מכמה בחינות: אין צורך לשנות את הציוד במפעלים על מנת לעבוד עם החומרים הפולימריים שבהם מוטמעת הנחושת, עובדה המבטיחה ייצור מהיר מאוד ללא היערכות מוקדמת. זו עובדה חשובה מאד בעת התפרצות מגיפה עולמית".

המסכה של חברת MedCu הישראלית. יח"צ,
המסכה של חברת MedCu הישראלית/יח"צ

"לא המצאנו את הנחושת, היא קיימת אלפי שנים והיא משמשת בתחומי הרפואה בהרבה מאוד אלמנטים. אנחנו פיתחנו טכנולוגיה שהיא בעצם לוקחת את הנחושת, ואנחנו משלבים אותה בתוך פולימרים, כמו מסכה לדוגמה", אמר לוסטיגר בשיחה שקיים עם וואלה! TECH. "ברגע שהיא משולבת כחלקיקי מיקרו, אז למעשה מקבלים את אותו חומר מבחינה פיזיקלית כמו גמישות וחוזקה, אבל יש כאן אחוז קטן של גרגירי נחושת שמשחררים יונים, שהם למעשה אלמנטים שפוגעים בנגיף וגם בבקטוריות, ובפיטריות. אנחנו כרגע מאוד ממוקדי נגיפים, אבל הנחושת היא רחבת טווח מבחינת ההגנה שלה", הוסיף לוסטיגר.

"אבל ברגע שהנחושת משולבת בחומר גלם, למעשה אפשר לקחת איתו הכל: בעולם של המסכות היצרן מסכות אפילו לא יודע שהוא הכניס את הטכנולוגיה לתוך המסכה, כי הוא מקבל גליל של בד, הוא מכניס אותו בתחילת המכונה ויוצאות מכונות בתהליכים אוטומטיים. מבחינת היצרן - ברגע שהוא קיבל את הגליל, הוא לחץ פליי וזה עובד", ציין לוסטיגר את הקלות בה ניתן לייצר את המסכות. "את הטכנולוגיה שילבנו בעבר, בחיתולים והרבה מאוד אלמנטים שהם על אותו עיקרון. הטכנולוגיה נכנסת מאוד מוקדם בתהליך היצור, כך בסוף מקבלים מוצר שיש לו את תכונות הנחושת מבלי להוסיף עוד דברים", סיכם.

בימים אלו החברה הישראלית החלה לייצר עשרות מיליוני מסכות אנטי ויראליות עם מרכיב הנחושת המחומצנת, המיועדות לשוקים בכל העולם. לוסטינגר סיפר כי בתור יזמים ישראלים, פנתה החברה למשרד הבריאות בישראל והציעה להם לרכוש את המסכות במחירי עלות. זאת למרות שבעקבות התפשטות נגיף הקורונה הביקוש למסכות עלה ובהתאם עלה גם המחיר בצורה חדה. "אנו שמחים מאד על המלצת משרד הבריאות להשתמש במסכות הגנה. אנו עדים לבלימת התפשטות הנגיף באותן המדינות בהן יצאה המלצה דומה כגון צ'כיה, קוריאה, סינגפור ויפן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully