וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלושה חודשים חינם לנטפליקס": היזהרו מההונאה החדשה!

3.4.2020 / 0:59

נגיף הקורונה מתפשט בעולם, ומאות מיליוני אנשים נמצאים בבתיהם. האקרים מנצלים את ההזדמנות, ומנסים לתקוף את המשתמשים באמצעות הנקודה הרגישה ביותר: נטפליקס. הונאה חדשה שמסתובבת בעולם עשויה לסכן את המידע שלכם

עריכת וידאו:ניר חן

"בגלל התפרצות נגיף הקורונה, נעניק לך 3 חודשים חינם לנטפליקס פרימיום", כך נשלח בהודעה בבריטניה ומדינות נוספות ברחבי העולם. ההודעה שהופצה ברשתות החברתיות, בסמסים ואפילו בווטסאפ, כוללת קישור חשוד אל אתר שהוא באופן "מפתיע" - כלל לא נטפליקס. האקרים רבים מנצלים את כך שהתפשטות הנגיף הובילה למאות מיליוני בני אדם להיות בהסגר ביתי. לכן, הם תוקפים משתמשים באמצעות הפיתוי הרלוונטי הגדול ביותר: נטפליקס ו-Zoom.

חוקר האבטחה גראהם קלולי, כתב בבלוג Bitdefender העוסק בסייבר, שאחרי שנכנסים אל הקישור, המשתמש נשאל כמה שאלות על איך הוא מתמודד עם הקורונה, ומיד בסיום השאלון, הוא נדרש לשתף את האתר עם 10 חברים נוספים. "ברור שאין מנוי חינם לנטפליקס, והאקרים דורשים להעביר את האתר לקבוצות חברים, וכך לסכן את החברים". מדובר בשיטת הונאה ידועה, שאף בוצעה בישראל באמצעות "שוברים לשופרסל ומקדונלדס". בשלב זה לא ברור איזה מידע ההונאה שותלת על הטלפון, אך ייתכן ומדובר בהונאה שמבוססת פרסומות. ככל שיותר אנשים נכנסים, כך האקרים מרוויחים כסף מהפרסומות. עם זאת, יש להימנע מכניסה לאתרים אלו, ולזכור שאין מתנות חינם.

איך נזהרים ומגנים על החשבונות והמידע האישי?

  • בצ'ק פוינט שיתפו כללי ברזל שיש להקפיד עליהם:
  • היזהרו מאתרי חיקוי, חלקם מכילים שגיאות כתיב בתוך האתר או בטקסט המופיע במיילים שנשלחים אליכם. אם אתם לא מכירים את שולח האימייל - הפגינו זהירות יתרה.
  • המנעו מלפתוח קבצים או ללחוץ על לינקים שמגיעים במיילים ממקור לא מזוהה או שמבקשים מכם לעשות פעולה שאינה שכיחה.
  • כשמבצעים הזמנה בתשלום - בין אם זה סרט או כל מוצר צריכה אחר - ודאו שאתם מבצעים את ההזמנה מאתר מקורי של ספק השירות בו אתם מעוניינים. אנחנו ממליצים להמנע מלחיצה על לינקים להנחות או הטבות שמגיעות באימיילים, ובמקום זאת להקיש במנועי החיפוש המוכרים את שם הספק, ולהכנס לאתר דרך הלינקים המופיעים בתוצאות החיפוש.
  • אין מתנות בחינם: מבצעים מיוחדים הם דרך שכיחה להפיל בפח. אלו צצים במיוחד סביב חששות שצפים בתקופה שכזו. חיסונים לקורונה, תרופות להתמודדות עם המחלות וכו', לא יוצעו לכם דרך מיילים עם הנחות.
  • המנעו משימוש תכוף באותה הססמא בשירותים שונים.
  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully