וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור החמישי והקורונה: בבריטניה נלחמים בפייק ניוז

7.4.2020 / 10:52

השמועה כי הקורונה היא תוצר לוואי של הדור החמישי או מגבירה את קצב ההתפשטות רק צוברת תאוצה. המידע השקרי הפך לבעיה כלל עולמית, לרבות ישראל. אך בעוד שבישראל הנזק שנגרם בעיקר ברשתות החברתיות, בבריטניה הנק חמור עוד יותר והוביל לאלימות כלפי עובדים והרס תשתיות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בוידאו: ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון החולה בקורונה הועבר לטיפול נמרץ

גם בבריטניה מתקשים להתרגל למציאות החדשה של התפשטות הקורונה, ובפרט התיאוריות הבלתי פוסקות שממשיכות להתעורר באינטרנט על השפעת הדור החמישי. הרשת גועשת בשמועות ופייק ניוז אודות הנגיף וסיבת ההתפשטות שלו ברחבי העולם. רבים ניצלו את הקורונה על מנת לזרוע פאניקה בציבור ולהאשים את הרשויות והממשלה בתיאוריות קונספירציה שרק הופכות למופרחות יותר ויותר. אחת התיאוריות הבולטות הינה השפעת הדור החמישי, ובעיקר כמות הקרינה שנפלטת כתוצאה משילובו במדינות אסיה, אירופה וארצות הברית - שלושתן כעת המובילות ברשימת כמות הנדבקים. התוצאות, על פי הפרסומים, הובילו לפגיעה משמעותית בפריסת הרשת בממלכה, רוב הציוד ניזוק ואזרחים מתייחסים באלימות ובולגריות לעובדי החברות השונות.

כתוצאה מכך, ארבע חברות התקשורת הגדולות ביותר בבריטניה חברו להצהרה משותפת: "הרשתות שלנו מספקות תקשורת לכלל שירותי הבריאות והחירום במדינה. הן מאפשרות למשפחות שלמות לשוחח עם עוד אנשים בזמן הסגר ואף מאפשרות להם לגשת לאינספור תכני בידור גם בזמן שהם בבתים. לצערנו, בשבועות האחרונים אנו סובלים ממעשי ונדליזם כלפי התשתיות והעובדים שלנו, בגלל התיאוריה שהדור החמישי קשורה למגפת הקורונה. אין שום מחקר מדעי שמצביע על הקשר בין השניים, וזו עובדה. בבקשה תעזרו לנו לעצור את זה ולשמור על האומה שלנו מחוברת". ממשלת בריטניה, לצד חברות התקשורת, פנו גם לאינסטגרם, ווטסאפ ופייסבוק בתקווה שיסייעו להן לשמור על האינטרנט נקי מפייק ניוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עובדים ממוגנים מפני נגיף הקורונה לקראת חיטוי רחובות במרכז לה פז, בוליביה. 2 באפריל, 2020. רויטרס
אין קשר בין הדור החמישי להתפרצות הקורונה/רויטרס

רק לפני כשלושה שבועות דיווחנו על כך שמומחים ברחבי העולם אישרו כי לטכנולוגיה אין כל השפעה רעה על בני האדם. סמארטפונים ומכשירים אחרים הפועלים בטכנולוגיית הזו, בטוחים לחלוטין לשימוש ולא, הם לא יפגעו בבריאות שלכם וחד משמעית לא יגרמו לכם להידבק בקורונה. למעשה, הדור החמישי צפוי להחליף את הדור הרביעי, ולהביא בין היתר, אינטרנט מהיר יותר, בצורה משמעותית. חברת, "ICNIRP", העוסקת בקרינה הנפלטת ממכשירים ניידים חשפה את ממצאי המחקר שלה, שאישר כי אין פגיעה בריאותית והציב תנאים חדשים ובטוחים יותר להתקנת הדור החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully