וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הסרטים נפתחו לצפייה בחינם": היזהרו מההודעה המסוכנת שמופצת בווטסאפ

12.4.2020 / 8:25

בימים האחרונים, אלפי ישראלים דיווחו כי קיבלו לינק לאתר חדש שמתיימר להציג את כל סרטי הקולנוע החדשים ביותר - בחינם. ועל אף שהאתר אכן מאפשר צפייה ישירה, הוא פותח את המכשירים בפני התקנה של תוכנות זדוניות ואף עלול לגנוב את הפרטים האישיים שלכם

עריכת וידאו:ניר חן

בוידאו: הונאות הווטסאפ של חברות כמו שופרסל וסלקום מתוך המהדורה המרכזית

"כל סרטי הקולנוע בארצות הברית נפתחו לצפייה בחינם", כך נכתב בהודעה שנשלחה אתמול לעשרות ואפילו מאות אלפי ישראלים בווטסאפ. בנוסף להודעה זו, נשלח גם קישור לאתר בו כביכול ניתן לגשת לספריית התוכן הענקית, ועל אף אינספור אזהרות על אתרים מהסוג, רבים לא נזהרו ולחצו על הקישור. על פני השטח מדובר באתר נוסף שמציע לצפות בסרטים באופן ישיר דרך האינטרנט והוא אינו שונה במיוחד מאחרים הזמינים באמצעות חיפוש מהיר בגוגל. עם זאת, ממבט ראשון, הוא מציע קטלוג סרטים חדש יותר באופן ניכר, ואולי החלק החשוב ביותר - הוא אינו מפריע בשום שלב במהלך הצפייה או הניווט בממשק עם פרסומות טורדניות, מה שככל הנראה סייע בהפצתו ברחבי הרשת.

"מדובר בפרסומת לאתר סרטים בצפייה ישירה (סטרימינג) שמאפשר צפייה ללא פרסומות. נכון לשעה זו האתר לא מסוכן לכשעצמו, אולם בשל העובדה שהוא מייבא את התוכן ממקורות זרים ולאו דווקא לגיטימיים הוא טומן בחובו סכנות אבטחת מידע רבות; ובכלל זה התקנה של תוכנות ללא ידיעת הגולש ופרסומות הונאה שעתידות להסתיים בגניבת מידע אישי וחלילה כסף", מספר לנו לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט. לדבריו, "אף על פי שמעמדם החוקי של אתרים כמו זה לא ברור, הם מפרים זכויות קניין ומאפשרים גישה חינמית לתוכן משירותים אחרים כמו נטפליקס. וכמו שאנו יודעים אין מתנות חינם ובעתיד יתברר המחיר שעלינו לשלם בעבור התוכן שהם מספקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"שימוש באתרים אלו מצריך מאיתנו נקיטת משנה זהירות, בפרט כשאנו נדרשים להתקין תוספים שלא ציפינו להתקין או למסור פרטים אישיים. תוספים כאלה עלולים לשבש באופן משמעותי את חוויית הגלישה של המשתמשים, גם לאחר הגלישה באתר, ואף להתקין ללא הסכמתם תוכנות ונוזקות נוספות בעתיד. פרטים שאנו מוסרים באתרים שכאלה עלולים להיות משותפים עם גורמים לא ידועים ולשמש בעתיד למטרות לא ברורות", הוסיף.

כל סרטי הקולנוע בארצות הברית נפתחו לצפייה בחינם - ההודעה שמופצת בווטסאפ. -, צילום מסך
ההודעה שמופצת בווטסאפ/צילום מסך, -

מה לעשות אם לחצתם על הקישור?

כמעט ובכל הפעמים בהם מפיצים קישורים חשודים בווטסאפ, אלו נסיונות להפנות לאתר חשוד שעלול להתקין לכם משהו זדוני על הסמארטפון או המחשב. "על המשתמשים לוודא שאינם מתפתים לדרישות השונות על מנת לצפות בסרטים אונליין ולשבור את שגרת ההסגר", מוסיף פינקלשטיין. "לאתר יש 2 חלקים, כשהראשון מנגיש "המלצה" להתקנה של תוכנות מפוקפקות. אם בוחרים שלא להתקין, ממשיכים לאתר שכביכול נותן כניסה לסרטים. לכן אפשר להבין שהחלק הראשון יכול לגרום להתקנה של וירוס". מבדיקה שערכו בצ'ק פוינט, האתר למעשה מנסה להתקין הרחבות לכרום, שיכולות לקבל את כל פרטי הגלישה שלכם, לרבות סיסמאות ופרטים אישיים. עוד האתר מבקש אישור להקפיץ לכם פרסומות גם כשאינכם גולשים בו ואף לשנות את מנוע החיפוש שלכם, כך שיוצריו יוכלו לקבל תשלום בכל פעם שתנסו לחפש משהו ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully