וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בריטניה: מתנגדי הדור החמישי החלו לתקוף אנטנות בהולנד

12.4.2020 / 12:50

הקונספירציה שהקורונה הינה תוצר לוואי של הדור החמישי הגיעה גם להולנד: במדינה מדווחים על תקיפות של מעל ל-4 אנטנות סלולריות, ומזהירים מפגיעה בתקשורת שירותי החירום. הנזק בהולנד מגיע זמן קצר אחרי שבבריטניה דיווחו על פגיעה נרחבת בתשתיות הסלולר מסיבה זהה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה הובילה גל של קונספירציות, ויש מי שסבור כי הדור החמישי עוזר לנגיף להתפשט. בשבוע שעבר, דיווחנו כי בבריטניה החלו לתקוף אנטנות דור חמישי, וכעת נראה כי זו לא נעצר שם, וכעת סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על גל של תקיפות שמתבצע בהולנד. מעל ל-4 אנטנות סלולריות הותקפו, והערכה הרווחת היא כי מתנגדי הדור החמישי ביצעו זאת, כשלצד התקיפה ריססו כיתוב שמתנגד לטכנולוגיה החדשה. ב-2019 הכריזו הרשתות הסלולריות כי הן עתידות לפרוס את הטכנולוגיה החדשה, ובמקביל החלו הפגנות במדינה כנגד הדור החמישי, ואף הפגנות אלימות. גורמים רשמיים במדינה הזהירו כי המהלכים של המתנגדים עשויים לשבש את התקשורת, לרבות רשתות חירום.

עוד הדגישו כי בשלב זה לא ברור האם המתקפה כנגד הדור החמישי היא בעקבות הקונספירציה כי הטכנולוגיה קשור לנגיף הקורונה. בבריטניה רשתות הסלולר הוציאו הודעה ובה הדגישו כי הדור החמישי אינו גורם של נגיף הקורונה, ולא קיים מחקר מדעי כזה, ועוד הדגישו כי לטכנולוגיה אין השפעה רעה על בני אדם. החברות ביקשו לעצור את גל התקיפות, ואף פנו לרשתות החברתיות על מנת שיסייעו להוריד פייק ניוז שקשור לנושא.

חברת "ICNIRP", העוסקת בחקר ובדיקת קרינה הנפלטת ממשכירים ניידים, חשפה כי אין פגיעה בריאותית בשימוש של הדור החמישי, כך שמדובר בטכנולוגיה בטוחה לחלוטין, ובטח שאינה קשור להתפשטות או להדבקה בנגיף הקורונה. הטכנולוגיה מביאה מהירויות אינטרנט גבוהות יותר, מה שיאפשר יישומים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully