וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה חסר תקדים: איך זיהוי המגע עם חולי הקורונה של אפל וגוגל יעבוד?

14.4.2020 / 9:00

ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל הודיעו על שיתוף פעולה חסר תקדים, במהלכו יפתחו מערכת שתזהה ותתריע על מפגש עם חולים בנגיף הקורונה. כעת אפל חושפת כיצד הזיהוי יתבצע, על ידי איזו טכנולוגיה ובאילו סיטואציות המשתמשים יקבלו התרעה?

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בשבוע שעבר הודיעו אפל וגוגל על שיתוף פעולה יוצא דופן, במהלכו יפעלו כדי לחבר בין מכשירי האייפון והאנדרואיד, על מנת לזהות אם הייתם במגע עם חולה בנגיף הקורונה. שיתוף הפעולה הינו חסר תקדים, ולמעשה, לא נראה בעשור האחרון בין גוגל לאפל. התפשטות הנגיף הינה חסרת תקדים, כשבעולם מעל למיליון חולים, ומאות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר. על מנת לחזור לשגרה בצורה המהירה ביותר, ישנו צורך בפתרון טכנולוגי. בישראל משתמשים באיכון סלולרי שמתבצע על ידי השב"כ, אך האיכון הינו רק על ישראל. כדי להתגבר על המגבלה, אפל וגוגל הודיעו על שיתוף הפעולה שלמעשה, יעבוד בכל העולם. אך עדיין, נותרו שאלות רבות כמו איך זה יעבוד ואיך עדיין ישמרו על פרטיות המשתמשים.

בשאלות שהופנו לאפל על ידי אתר TheVerge האמריקאי, נמסר כי הזיהוי צפוי להתבצע על ידי אפליקציה ייעודית או ברמת מערכת ההפעלה, שתתריע רק כאשר המשתמש היה במשך שהות ארוכה על יד חולה בנגיף הקורונה באותו הזמן. כך לדוגמה, אם משתמש יעבור ברחוב על יד חולה קורונה, הוא לא יקבל התרעה, אך אם הם ישהו באותו האוטובוס, הוא כן יקבל. הזיהוי יתבצע על ידי קישורית הבלוטות', מאחר והיא מוגבלת לטווח יחסית קטן, מה שימנע התראות שגויות.

אפל אייפון. GettyImages
הזיהוי ככל הנראה יעבוד באמצעות אפליקציה. אייפון 11 פרו/GettyImages

הפתרון של הענקיות לא יבטיח מערכת מושלמת ללא התראות שווא, וגם היא לא תתריע על מפגשים מהירים כמו לדוגמה אם אדם התעטש על ידכם ברחוב. עם זאת, נראה כי המערכת מספיק מתקדמת כדי לספק ביטחון גבוה כשהרשויות יאשרו חזרה מסוימת לשגרה. שאלת המפתח שנותרה היא כיצד ניתן יהיה לעדכן אם משתמש נדבק בנגיף, וכיצד זה יתבצע. על ידי הרשויות או שמה כל אחד יוכל לסמן בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully