וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לקניות? אפליקציה חדשה תתריע אם הסופרמרקט עמוס

16.4.2020 / 11:25

אחד ממוקדי ההדבקה הגדולים ביותר הינו הסופרמרקט, שנחשב למקום צפוף בו קשה לאכוף את הנחיות שני המטרים. לצד הטיפים שפורסמו כיצד להקטין את סיכויי ההדבקה בסופרים, שלושה יזמים ישראלים פיתחו אפליקציה חדשה שתתריע מה מצב העומס בספורמרקט

צילום: משטרת ישראל, עריכה: אביחי ברוך

הספורמרקטים הפכו לאחד מהמקומות המובילים בהדבקת הקורונה בגלל ריכוז גבוה יחסית של אנשים במתחם סגור, והעובדה שהם נחשבים לאחד מהמקומות החיוניים ביותר עבור האנשים. אך בימים בהם אנחנו נדרשים לשמור על ריחוק חברתי, ועל מרחק של שני מטר אחד מהשני, נראה כי זהו כמעט ובלתי אפשרי לבצע ולהקפיד בתוך הספורים. כדי להפוך את חווית הקניות לבטוחה יותר, שלושה יזמים בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל, פיתחו אפליקציה שתתן מידע על מצב העומס בספומרקטים וחנויות הפארם. האפליקציה "רחוקים ביחד", תעזור למשתמשים לדעת רגע לפני שהם יוצאים לקניות, מה מצב העומס וכך להפחית את סיכון ההדבקה בנגיף.

עובדי ניקיון מחטים סופרמרקט בצפת 16 במרץ 2020. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
סופרמרקט בזמן הקורונה/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

האפליקציה שזמינה להורדה עבור משתמשי האייפון והאנדרואיד, תציג את הסניפים הנמצאים באזור ושלוש דרגות צפיפות: פנוי, ממוצע ועומס. המידע באפליקציה מבוסס על עדכוני המשתמשים, עובדי רשתות המזון והפארמים, ואלגוריתם חיזוי המתבסס על נתוני עבר ומידע מהאינטרנט. "כמו לרוב העם גם לנו הקורונה עצרה את שגרת העבודה הקבועה אז התחלנו לחשוב על פרויקט שבו נוכל להשפיע ולתרום למלחמה בקורונה, וכך החלטנו שעל ידי מתן אפשרות לציבור לדעת איפה ומתי כדאי לערוך את הקניות נוכל להפחית את הצפיפות במוקדי ההדבקה הגדולים ביותר בישראל - רשתות המזון החיוניות", אמר דניאל ישראלי, מיזמי הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully