וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל חושפת: כיצד הישראלים שומרים על ההסגר בבתים

17.4.2020 / 0:01

אחרי שגוגל וחברות רבות שיתפו נתונים שאספו אודות המשתמשים, כעת הגיעה גם התור של אפל: החברה חושפת כיצד שומרים על ההנחיות של הבידוד ברחבי העולם, ומתוך 63 המדינות והערים ניתן למצוא את ישראל ותל אביב. הנתונים מפתיעים ומעודדים

-

בסרטון: חשש להתפרצות קורונה בבית אבות באשדוד

מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם נמצאים בבידוד בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. גם בישראל האזרחים נמצאים תחת הגבלות של 100 מטרים כבר כמה שבועות. ההגבלות הובילו לירידה ניכרת בתנועה בכבישים, ברחובות ותחבורה ציבורית. כעת אפל חושפת כלי חדש בדומה לגוגל וחברות נוספות בו היא מאפשרת לצפות בהשפעת הסגר על העולם, לרבות ישראל. אפל אוספת את הנתונים האלו באמצעות מכשירי האייפון, והיא הדגישה מספר פעמים כי איסוף המידע נעשה בצורה אנונימית, וכי היא לא שומרת את נתוני המיקומים. כך לדוגמה אפל מקבלת נתונים כמו כמות הצעדים היומיים ואפילו את משך הנסיעה ברכב. הכלי החדש נועד לספק לממשלות ומשרדי הבריאות ברחבי העולם הצצה להשפעת הסגר והאם האזרחים מקשיבים להנחיות.

גרף אפל. צילום מסך, צילום מסך
בתל אביב שומרים על ההסגר טוב יותר משאר המדינה/צילום מסך, צילום מסך

המידע כולו נאסף על ידי אפליקציית המפות המובנית של אפל, כשבחברה הדגישו כי היא אינה שומרת את מקומי המשתמשים, אלא רק את משך הנסיעה או ההליכה. ברשימה ניתן למצוא 63 מדינות וערים ברחבי העולם, כשניתן למצוא את ישראל ותל אביב בפנים. הנתונים הינם בהשוואה ל-13 בינואר, וניתן לראות ירידה של 71 אחוזים בנהיגה ו-75 אחוזים בהליכה ברחובות בישראל. לפי הנתונים של אפל, נראה כי בתל אביב שומרים על הסגר טוב יותר, כשנרשמה ירדיה של 75 אחוזים בנהיגה ו-76 אחוזים בהליכה. את הנתונים המלאים ניתן למצוא כאן. אפל כבר הודיעה על תרומה של מעל ל-20 מיליון מסכות לצוותים רפואיים ברחבי העולם, ואף החלה לעצב ולייצר מעל למיליון מגני פנים שכבר הספיקו להגיע לצוותים הרלוונטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully