וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד יאפשרו לאבחן קורונה באמצעות צמידי פיטביט

17.4.2020 / 10:25

"לזהות את הנגיף לפני שהסימפטומים מתחילים": צוות חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד, שבארצות הברית, חשפו כי הם עובדים על אלגוריתם חדש שיאפשר למשתמשים לזהות אם חלו בקורונה. האלגוריתם ישולב בצמידי הכושר של חברת פיטביט, המודדים את קצב הלב וטמפרטורת העור באופן קבוע

צילום: אשקלון ניוז, עריכה: אביחי ברוך

אוניברסיטת סטנפורד ויצרנית שעוני הכושר "פיטביט" הכריזו על שילוב כוחות, בו יפתחו אלגוריתם שיוכל לזהות תסמינים מוקדמים של נגיף הקורונה, אפילו לפני שהמשתמש חש בהם. אותו אלגוריתם ישולב בצמידי הכושר של פיטביט, כך שהרוכשים יוכלו לנצל את האלגוריתם רק על ידי לבישתם. הצוות שיתף כי האלגוריתם בנוי כך שהוא מנטר באופן תמידי את טמפרטורת העור של המשתמשים וכן את קצב הלב שלהם, ועל סמך זה הוא בוחן אם הגוף מנסה להילחם בנגיף. למעשה, הצמידים יוכלו להבחין בדפוסים חריגים ותאפשר לתוכנה לחזות אם המשתמש חלה במחלה, לפני שהוא מראה סימפטומים כלשהם.

פיטביט משיקה בישראל את ה-Versa. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צמידי הכושר של פיטביט/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

ד"ר מייקל סניידר, פרופסור ויו"ר לגנטיקה בבית הספר לרפואה בסטנפורד, אמר: "שעונים חכמים וכן מוצרים טכנולוגיים לבישים אחרים מבצעים מדידות רבות מדי יום, לפחות 250 אלף כאלו למעשה. זה מה שהופך אותם למכשירי ניטור חזקים כל כך. המעבדה שלי רוצה לרתום את כוח הנתונים האלה ולראות אם אנו מסוגלים לזהות מי חלה, מוקדם ככל האפשר. אולי אפילו לפני שהם יודעים שהם חולים". פיטביט תספק לחוקרים כ-1,000 שעונים חכמים עבור הבדיקות ואפילו תזמין חלק ממשתמשיה להשתתף בניסוי על מנת לאמן את האלגוריתם. צוות החוקרים מקווה שעל ידי איסוף נתונים מאלפי משתמשים, האלגוריתם יסייע בסופו של דבר לאנשים לפקח על בריאותם באמצעות קבלת התראה כשהדופק שלהם או טמפרטורת העור מצביעה על כך שגופם נלחם בזיהום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully