וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחייבות את האשראי במאות שקלים": כך תבדקו אם נפגעתם מאפליקציה זדונית

19.4.2020 / 10:00

בשנים האחרונות, יותר ויותר משתמשים בעולם מדווחים על חיוביים כספיים מאפליקציות שכלל לא שמעו עליהן. מדובר בהונאה שכיחה למדי ולרוב נגרמת מטעות תמימה של המשתמשים. לכן, מומלץ מאוד שתוודאו ותבדקו אם אתם מחוייבים על מנוי כלשהו דרך חנות האפליקציות. כך תעשו זאת

עריכת וידאו:ניר חן

כמעט בכל יום, גוגל ואפל חוסמות אפליקציות חדשות וזדוניות, שמנסות לגנוב למשתמשים פרטים אישיים, ובמקרים חמורים יותר, גם את אמצעי התשלום. מומחי אבטחה מזהירים משתמשים ברחבי העולם שוב ושוב שלא להוריד אפליקציות שאינם מכירים, אולם לא תמיד זה בשליטת המשתמש. לכן, גם מבלי שתדעו, עלולה להיות אפליקציה על הסמארטפון שלכם המחייבת את כרטיס האשראי שלכם או אפילו מפיצה פרסומות שמאטות אותו. אפילו אפליקציות שאינכם משתמשים בהן יותר או אפילו כאלו שהסרתם כבר מהסמארטפון שלכם, עדיין יכולות לחייב אתכם ברקע.

הדיווחים על אפליקציות כאלו בשנים האחרונות ראה גידול משמעותי, ורבים עדיין לא מצליחים להבין מניין החיובים מגיעים. כתוצאה מכך, גוגל הידקה את המדיניות שלה כלפי העלאת אפליקציות לחנות, על מנת להפחית כמה שיותר את כמות ההונאות. עוד החל מה-16 ביוני, מפתחים ידרשו להיות ברורים יותר בנוגע לדמי התשלום עבור מנוי לאפליקציה שלהם. כמו כן, הם ידרשו להוסיף דרש פשוטה וברורה לבטל את המנוי במידה והמשתמש ירצה בזאת. גוגל אף תתריע לכם כשתקופת הניסיון שלכם באפליקציה מסוימת פגע וכן אם חיובים גדולים, כמו מנויים שנתיים, עתידים להתחדש בחשבון שלכם. למרבה המזל, קל מאוד לבדוק אם אתם רשומים לאחת מהאפליקציות האלו וכמובן, לבטל את המנוי לאלתר במידה ותרצו בכך.

גוגל פליי  google play. ShutterStock
גוגל פליי/ShutterStock

כך תבטלו מנוי דרך חנות האפליקציות

תחילה, חשוב מאוד לציין כי הסרת אפליקציה מהסמארטפון שלכם אינה שוות ערך לביטול התחייבות לתשלום. כלומר, במידה ותסירו אפליקציה ששילמתם עליה דמי שימוש חודשיים, עדיין תידרשו לשלם עליה אלא אם תבקשו בפירוש לבטל גם את המנוי עצמו. כדי לעשות זאת, היכנסו לחנות האפליקציות וודאו שאתם מחוברים לחשבון שלכם. לחצו על כפתור התפריט בצד ימין למעלה אם אתם משתמשים בממשק בעברית או בצד שמאל למעלה אם אתם בממשק בשפה האנגלית. לאחר מכן לחצו על "Subscriptions" ושם בחרו במנוי שאותו תרצו לבטל או להשהות. שימו לב שתוכלו להשתמש במנוי שלכם למשך התקופה ששילמתם עבורו, אך הוא יפסיק להתחדש ולחייב אתכם שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully