וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לריצה? כך תבדקו שאתם לא עוברים את הגבלת ה-500 מטרים

19.4.2020 / 10:26

קצת הקלה: משרד הבריאות וראש הממשלה פרסמו תקנות חדשות שיקלו מעט על הציבור. הגבלת ה-100 מטרים נותרה בעינה, אך מעתה ניתן לקיים פעילות ספורטיבית במרחק של 500 מטרים. כך תבדקו שאתם לא עוברים את ההגבלה החדשה

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בתום דיון לילי, הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) שורה של הקלות במגבלות שהוטלו על המשק במסגרת משבר הקורונה. חלק מההקלות, נוגעות לשינויים בהתנהגות במרחב הציבורי. בעוד שההגבלה על יציאה מהבית עד מאה מטרים נותרה בעינה, אושרה פעילות ספורטיבית במרחק של עד 500 מטרים מהבית עם אדם קבוע, כשהעבירה על הגבלת המרחק עשויה לגרור קנס של 500 שקלים. אחרי שהאזרחים התרגלו לעשות ספורט במרחב ה-100 מטרים, נותרה השאלה כיצד מודדים את ה-500 מטרים, וכך תוכלו לעשות זאת.

אומת הסטארט-אפ התגייסה למשימה, ומי שפיתח את הכלי בתוך זמן קצר הוא ליאור קפלן, מנכ"ל "קפלן ייעוץ קוד פתוח", שעוסק בנושאי מידע גיאוגרפי (GIS) בקוד פתוח, ובייעוץ טכנולוגי בעולמת הקוד הפתוח. קפלן פיתח את המפה שבודקת רדיוס של 100 מטרים מכתובת המגורים, ועוד לפני שההנחיות אושרו, האתר שלו התעדכן עם בדיקת רדיוס של 500 מטרים. "מאחר ואנחנו עוסקים בנושאי מידע גיאורפי, כששמענו בחדשות על הגבלות המרחק מהבית וראינו שאנשים תוהים איך לעמוד בהן, החלטנו ליצור כלי פשוט שיאפשר להם לקבל את התשובה. המצב גם ככה מאתגר ואנחנו שמחים לעזור לאנשים לשמור על הבריאות שלהם (ולהמנע מקנס)", אמר קפלן.

באפליקציית Google Maps בסמארטפון, שזמינה לאנדרואיד ולאייפון, תוכלו לחפש כתובת ליד מקום מגורכם, או אחרת, ללחוץ בכל מקום במפה ולבדוק באופן מיידי - מה המרחק מכם לאותה הנקודה. לאחר שבחרתם את המיקום, לחצו על כפתור הניווט ואז לחצו בחלקו העליון של המסך על סמליל ההליכה. לאחר שלחצתם, תוכלו לראות בחלקו התחתון של המסך מה המרחק של אותם מיקום מכם.

לחפש מרחק בין 2 מקומות באפליקציית גוגל מפות גיף. צילום מסך, צילום מסך
כך תמדדו את המרחק בין הבית שלכם אל היעד./צילום מסך, צילום מסך

לעומת זאת, במחשב אתם יכולים לעשות קצת מעבר ולבדוק כל נקודה במפה באופן מהיר יותר. למעשה, עדיין תוכלו לבחור בכל מקום במפה וללחוץ על כפתור הניווט וכך לקבל גם את המרחק. נוסף על כך, תוכלו ללחוץ על המקש הימני בעכבר על כל מקום במפה ולאחר מכן על "מדוד מרחק". ברגע שתעשו זאת, תוכלו ללחוץ על כל מיקום אחר והמחשב מיד יציג את המרחק שבין שתי הנקודות שבחרתם.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully