וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת BWR הישראלית מציגה פתרון חדש להאבקה באמצעות רחפנים

19.4.2020 / 13:00

בשנים האחרונות, גוברת ברחבי העולם בעיית האבקת גידולים, פעולה המבוצעת באופן טבעי על ידי דבורים, עקב ירידה משמעותית בכמותן. ימי הקורונה לא סייעו לכך, שכן רבים לא יכולים לטפל בגידולים שלהם בגלל המצב. כעת, חברת BWR הישראלית מציעה פתרון חדשני שיסייע לחקלאים

צילום: יח"צ

בשנים האחרונות, גוברת ברחבי העולם בעיית האבקת גידולים, פעולה המבוצעת באופן טבעי על ידי דבורים, עקב ירידה משמעותית בכמותן. כתוצאה מחוסר האבקה, הפירות אינם גדלים, מה שיוצר בעיה חמורה מאוד עבור אוכלוסיית החקלאים בישראל ובעולם. בדיוק לשם כך, חברת הרובוטיקה הישראלית BWR, בשיתוף עם חברת Dropcopter האמריקנית, מספקת שירות חדשני להאבקת תמרים בבקעת הירדן והערבה באמצעות רחפנים, כמענה לחוסר כוח אדם זמין בחקלאות בתקופה זו. "חברת BWR שמחה וגאה להוביל בעולם ובישראל פתרונות טכנולוגיים, חדשניים ופורצי דרך לעולם החקלאות. פתרון האבקה באמצעות רחפנים מקצר זמנים, חוסך בכוח אדם ומגדיל את התפוקה", אמר אלון אשר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה.

הפתרון החדשני מתאים יותר מתמיד לתקופה זו, בה מאות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר ברחבי העולם ובישראל. בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, החקלאים בישראל מתמודדים מול מחסור חמור בפועלים עקב סגירת מעברי הגבול מהגדה, לצד קושי בגיוס עובדים בתוך ישראל. עוד קיים אתגר משמעותי בעקבות הגשמים הרבים, שגרמו להצפות רבות בבקעת הירדן, ובכך לא ניתן לעבוד בשטח עם כלי קרקעי. בזכות פתרון זה, החקלאים נהנים מחיסכון בכוח אדם, יכולת לכסות בזמן קצר מאות דונמים ולצד כל זה וגם חסכון כספי.

BWR האבקה באמצעות רחפנים. יח"צ,
BWR האבקה באמצעות רחפנים/יח"צ

בישראל מגדלים תמרים על כ-50,000 דונם. משך הזמנים להאבקה עומדים על כ-4 שבועות ומבוצעים בחודשים פברואר, מרץ ואפריל, מדי שנה. כל עץ מקבל האבקה כ-4 פעמים בתקופה זו, מה שדורש כוח אדם גדול וזמן רב שכרגע לא זמינים בעקבות נגיף הקורונה. לאחר שהוצגה יעילות האבקה, פנו מגדלים רבים לחברה, בבקשה לביצוע האבקה בבקעת הירדן. לכן, החברות החלו בפרויקט על מנת לסייע למגדלי התמרים להתמודד עם משבר הקורונה. האבקה, שמבוצעת בשוטף מהקרקע על ידי מפוח ביעילות נמוכה, הוחלפה ברחפן עם מערכת חדשנית לפיזור אבקנים מהאוויר בצורה יעילה וחסכונית בכוח אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully