וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירצת אבטחה חמורה התגלתה בכרום: עדכנו את הדפדפן מייד!

21.4.2020 / 10:25

משתמשים בדפדפן "כרום" או שהתקנתם אותו בעבר? המחשב שלכם נמצא בסכנה. גוגל דיווחה על פירצת אבטחה בדפדפן, ובעוד שלא שיתפה פרטים נוספים, נראה כי מדובר בפירצה חמורה. אם הדפדפן מותקן על המחשב, עדכנו אותו ומייד

שירות הטיולים החדש של גוגל/עריכת וידאו:ניר חן

פירצת אבטחה חדשה התגלתה בכרום שעלולה לשים את המחשב שלכם בסכנה, כך דיווחה בימים האחרונים גוגל ל-2 מיליארד משתמשיה. העדכון האחרון של החברה הביא איתו מגוון גדול של שיפורים קטנים ותיקוני אבטחה, שמזמן היו נחוצים, וזכה לביקורת חיובית. עם זאת, מומחה האבטחה "Sophos" שם לב לכך שגוגל הזהירה על פירצת אבטחה ענקית בדפדפן שלה. הפירצה מעמידה בסכנה כמעט את כל המכשירים בהם דפדפן הכרום מופעל, בין אם מדובר במחשבי אפל ובין אם בווינדוס או לינוקס. בדיוק בגלל זאת, בגוגל מפצירים במשתמשים לעדכן לגרסה האחרונה ביותר (81.0.4044.113), אולם היא לא שיתפה עד כה פרטים נוספים על בעיית האבטחה החדשה.

גוגל כרום. AP
גוגל כרום/AP

מחקירה מעמיקה יותר של אתר Forbes, התגלה כי מדובר בבעיית אבטחה חמורה ביותר. "אותה פירצה מאפשרת לתוקפים לשנות את סדר העדיפויות של המעבד במחשב, ולגרום לו להריץ כל קוד זדוני שנשתל בזיכרון, גם אם הוא מגיע ממקור חיצוני. כך למעשה, האקרים יכולים לעקוף את כל חומות ההגנה של הדפדפן וללא הסכמתו של המשתמש, לנצל את המחשב שלו בכל דרך שבה יחפצו. מדובר בנוזקה החמורה ביותר שקיימת בספר, שכן גם אם אדם נמצא בצד השני של העולם, יש לו גישה מלאה ובלתי מעורערת למחשב שלכם", אמר סופוס, חוקר האבטחה שגילה את האזהרה על הנוזקה. אם דבריו מדוייקים, ניתן להבין למה גוגל רוצה לשמור בסוד את הפרטים אודות הפירצה, לפחות עד שרוב משתמשיה ישדרגו לגרסה החדשה ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully