וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון, היזהרו: הודעה חדשה גורמת למכשירים בעולם לקרוס

26.4.2020 / 10:25

שנתיים מאז הפעם האחרונה, שוב הודעה בשפה לא פופולרית גורמת למכשירי אייפון ברחבי העולם לקרוס לחלוטין. ההודעה, בשפה הסינדהית, מופצת בווטסאפ וברשתות חברתיות נוספות והדיווחים ממשתמשים שלא מצליחים להפעיל את האייפון שלהם מציפים את הרשת

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

משתמשי אייפון שימו לב: הודעה חדשה המופצת ברשתות החברתיות גורמת למכשירים ברחבי העולם לקרוס באופן מיידי. הנוזקה הזו קיימת גם בגרסה האחרונה ביותר של מערכת ההפעלה של אפל והיא מופעלת באמצעות הודעה המורכבת מאותיות בשפה הסינדהית. מבדיקה שערכנו בוואלה עם אייפון 11 פרו שמריץ את גרסה ה-iOS 13.4.1, המכשיר הפסיק להגיב וקרס לחלוטין אחרי כמה שניות. יתרה מכך, המכשיר לא מאפשר לעשות לו כיבוי והדלקה, ולמעשה, המכשיר הפסיק להגיב לחלוטין לכל לחיצות הכפתור. כאמור, ההודעה המסוכנת הזו מופצת בשבוע האחרון ברחבי האינטרנט ואף הגיעה גם לרשתות החברתיות בישראל.

הפתרון היחיד לכך, נכון לכרגע, הוא ביצוע הפעלה מחדש למכשיר, שתגרום לו לחזור למצב פעיל. עם זאת, במידה ותתקלו בהודעה שנית, האייפון יקרוס שוב. על פי הדיווחים, הנוזקה מנצלת את הדרך בה מערכת ההפעלה של מכשירי אפל מטפלת בהתראות. במילים אחרות, החולשה מופעלת כשמישהו שולח לכם התראה עם ההודעה הזדונית. נראה שלפחות כרגע, הדרך הטובה ביותר כרגע להתמגן מפני ההודעה הזו, היא לבטל לחלוטין את ההתראות מאפליקציות מסרים לדוגמת ווטסאפ וטלגרם. אתר "9to5Mac" שיתף כי גרסת הבטא האחרונה ביותר, iOS 13.4.5, אכן מצליחה לפתור את אותה החולשה, כך שנראה כי אפל מודעת לתקלה ופועלת כעת על פתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully