וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הבריאות על הכוונת של קבוצות ניאו-נאצים: עשרות אלפי חשבונות דלפו ברשת

24.4.2020 / 9:25

ארגוני הבריאות העולמיים תחת מתקפה קשה: עשרות אלפי רשומות, לרבות כתובות מייל וסיסמאות, דלפו לאינטרנט על ידי קבוצות של פעילי קיצון וניאו-נאצים. אותן רשומות הופצו בימים האחרונים באתרים ברחבי העולם וברשתות החברתיות

גרטה ביום כדור הארץ: "משבר הקורונה הוא הזדמנות"/צילום: רויטרס

ארגוני הבריאות על הכוונת של הקהילה הניאו-נאצית: כ-25 אלף רשומות, הכוללות בין היתר גם כתובות מייל וסיסמאות, נגנבו ודלפו לרשת על ידי פעילים קיצוניים. מחקירה מעמיקה, נראה כי כלל החשבונות הללו הם של אנשים מארגון הבריאות העולמי, קרן גייטס והמרכז הלאומי לבריאות. הדליפה העצומה התגלתה על ידי קבוצת המודיעין "SITE", שעוקבת ברשת אחר פעילות של קבוצות רדיקליות. על פי הקבוצה, מטרת פרסום החשבונות הללו הייתה "ניסיון של פעילי הקיצון להפוך את התפשטות נגיף הקורונה לנשק". ולמרות שהמקור הספציפי של הפירצה טרם התגלה באופן חד משמעי, הוושינגטון פוסט מצאו את הרשומות באתר 4chan הפופולרי, שעלה לא פעם לכותרות בגלל היותו אתר מודעות בו מופצות גם הודעות שנאה.

חמור מכך, באתר אף מצאו את הרשומות באתרים פופולריים בהרבה כמו טוויטר ובכמה ערוצי טלגרם. בצל המידע שהדליפו, קבוצות של ניאו-נאצים והאקרים ניסו לשתף גם תיאוריות קונספירציה על הקורונה, הכוללות גם קישור בין איידס לנגיף. כאמור, חלק לא מבוטל מהפרטים שדלפו ברשת היו של קרן גייטס, אותה מנהל מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, שרק בשבוע שעבר תרמה 150 מיליון דולר נוספים למלחמה בנגיף. גם ארגון הבריאות העולמי ספג פגיעה משמעותית, שכן אלפי חשבונות של עובדיו דלפו.

"כתובות מייל אישיות מארגון הבריאות העולמי, שעובדים השתמשו בהם כדי לגשת לשירותים חיצוניים, שותפו ברשת והפכו לציבוריות", אמר דובר הארגון לדיילי מייל. "מתוך 6,835 חשבונות שזיהינו באינטרנט, 2,712 מהם היו של הארגון שלנו. מתוכם, רק 457 פעילים ומאומתים. צוות הסייבר שלנו בדק את הרשומות ומצא שאף אחת מהן לא נפגעה. עם זאת, כאמצעי בטיחות, איפסנו את הסיסמאות של החשבונות הללו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully