וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב נגד מתנגדי הדור החמישי והקורונה: תסיר סרטוני קונספירציה

28.4.2020 / 9:39

יוטיוב במלחמה נגד מתנגדי הדור החמישי ותיאוריות הקונספירצייה כי הטכנולוגיה הפיצה את הקורונה: החברה הודיעה כי תסיר סרטונים הטוענים כי הדור החמישי עזר להפצת המחלה, ועוד הודיעה כי מעתה תסיר סרטונים שמבטיחים תרופות "פלא" לנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יוטיוב נגד קונספירציות הדור החמישי: אחרי שמתנגדים הציתו אנטנות סלולריות בבריטניה והולנד, כעת פלטפורמת הוידאו הגדולה בעולם נוקטת בצעד דרמטי ואישרה כי תסיר סרטונים הטוענים כי הדור החמישי עזר להפיץ את נגיף הקורונה. בחודשים האחרונים הופצו קונספירציות רבות סביב הדור החמישי, אך מדובר בשמועות לא מבוססות שגורמות לנזקים גדולים. בהצהרה שמסרה, יוטיוב תתחיל להסיר באופן יזום את הסרטונים המסוכנים. ענקית הוידאו הדגישה כי תוכן קונספירטיבי אודות הדור החמישי שאינו קשור לקורונה, עדיין מותר באתר. סרטוני הקונספירציה שאינם קשורים לקורונה, נחשבים כ"תוכן גבולי", והם יאבדו את האפשרות להוסיף פרסומות, ואף יוסרו ממנוע החיפוש של הפלטפורמה. עוד הוסיפה כי תסיר סרטונים בהם מבטיחים "תרופות פלא" לנגיף הקורונה.

מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי, אישרה כי כל סרטון שיפיץ טענות לא מבוססות הנוגדות את הנחיות ארגון הבריאות העולמי, או של אנשי מקצוע בתחום הבריאות, יוסרו מיוטיוב. "יש לנו מדיניות ברורה האוסרת על סרטונים המקדמים שיטות רפואיות לא מבוססות למניעת נגיף הקורונה, במקום לפנות לטיפול רפואי. אנחנו מסירים את הסרטונים המפרים מדיניות זו כשאנחנו מקבלים את הדיווח", אמר דובר החברה ל-BBC. "עוד צמצמנו את ההמלצות על תוכן גבולי כמו תיאוריות קונספירציות הקשורות לדור החמישי והקורונה, שעלולות בסופו של דבר להטעות את הצופים ולפגוע בהם", ציין.

בשבועות האחרונים תוקפים מתנגדי הדור החמישי אנטנות בהולנד ובריטניה, ואף לאחרונה גם פורסמו אזהרות לא מבוססות בישראל. מדובר בפעולה מסוכנת ולא מבוססת, כשמעבר לכך שהיא פוגעת בכוחות החירום והזמינות שלהם, הדור החמישי אינו מסכן את הבריאות ובטח שלא עוזר להפצת נגיף הקורונה. חברת "ICNIRP", העוסקת בחקר ובדיקת קרינה הנפלטת ממכשירים ניידים, חשפה כי אין פגיעה בריאותית בשימוש של הדור החמישי, כך שמדובר בטכנולוגיה בטוחה לחלוטין, ובטח שאינה קשור להתפשטות או להדבקה בנגיף הקורונה. הטכנולוגיה מביאה מהירויות אינטרנט גבוהות יותר, מה שיאפשר יישומים חדשים כמו רכבים אוטונומיים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully