וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוטיפיי מדווחת: "הרגלי ההאזנה של משתמשים זהים לסוף השבוע - בכל יום"

1.5.2020 / 8:52

התפשטות הקורונה ללא ספק השפיעה על חברות הסטרימינג וספוטיפיי רחוקה מלהיות שונה. בדוח הרבעוני שהחברה שחררה, ניתן לראות עלייה בהיקף השימוש בטלוויזיות אך ירידה ברכבים וכן שינויים גדולים במדינות בהן הנגיף פגע בצורה קשה

צילום: ניב אהרונסון

"השמעות הבוקר הפסיקו כמעט לחלוטין": הקורונה ללא ספק השפיעה על כמה מהחברות הגדולות ביותר בתחום הסטרימינג, וכעת גם ספוטיפיי מודה שהרגלי המשתמשים שלה השתנו כתוצאה מהתפשטות הנגיף בעולם. "הרגלי הבוקר של אנשים השתנו מקצה לקצה", דיווחה החברה בדוח הרבעוני שלה. "כל יום נראה עכשיו כמו סוף השבוע". מדובר בנתונים הגיוניים לחלוטין. רבים מעדיפים להישאר בבתים וכתוצאה מכך, הזמן שלהם להאזין למוזיקה בנסיעה היומית לעבודה פוחת. על כן, בדוח שפרסמה החברה ניתן לראות ירידה משמעותית בשימוש באפליקציות ספוטיפיי במכשירים לבישים ומערכות רכב. עם זאת, בשירות ציינו כי הפגיעה העיקרית הייתה דווקא בפודקאסטים ולאו דווקא בשמיעת מוזיקה.

כמו כן, בספוטיפיי ציינו כי בזמן שהמכשירים הלבישים ומערכות הרכבים ספגו פגיעה בהיקף השימוש, מכשירים אחרים כמו טלוויזיות וקונסולות משחק גדלו במעל ל-50 אחוזים בהיקף השימוש. בחברה הדגישו כי למגיפה הייתה, ועדיין יש לה, השפעה שלילית על העסקים שלה באזורים מסוימים בעולם. כך למשל, במדינות כמו ספרד ואיטליה נרשמה פגיעה ניכרת בשימוש בספוטיפיי כבר בתחילת ההתפשטות. ולמרות זאת, מספר המשתמשים הפעילים והמנויים בתשלום לא נפגע במדינות הללו. בחברה דיווחו שהמחלקה שנפגעה בצורה הנרחבת ביותר, היא, ללא כל הפתעה, מחלקת הפרסום. כתוצאה מכך, ההכנסות של ענקית הסטרימינג מפרסום ירדו באופן ניכר והתחזיות עד לסוף השנה נפלו בהתאם. עוד החברה ציינה כי היא מתכוונת להשהות לעת עתה את גיוס העובדים החדשים.

קמילה קביו באירוע של ספוטיפיי. GettyImages
לספוטיפיי 286 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. קמילה קביו באירוע של החברה/GettyImages

שירות הסטרימינג ספוטיפיי נחשב לגדול בעולם בתחום המוזיקה, כשהמתחרה העיקרי שלו היה ונותר אפל מיוזיק. על פי הדוח, לשירות יש כבר 286 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ברחבי העולם (עלייה של 31 אחוזים) ו-130 מיליון מנויים בתשלום (גם כאן עלייה של 31 אחוזים). חשוב לציין כי על פי הוול סטריט ג'ורנל, מספר האנשים שביטלו את המנוי שלהם נמוך מאוד ונוסף על כך, אחד מכל שישה אנשים ציין כי הוא מתכנן להירשם מחדש לשירות כשהמצב הכלכלי יתייצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully