וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמיים הם הגבול": השימושים בטכנולוגיית המציאות הרבודה קרובים מתמיד

תרגום, ניווט, אפייה ואפילו תיקון מכוניות: טכנולוגיית ה"מציאות הרבודה" הגיחה לחיינו עם השקת המשקפיים של גוגל. למרות ששם היא נחלה כישלון, הטכנולוגיה ממשיכה לצוץ ביותר ויותר מכשירים. כך יש לה יכולת להשפיע על חיינו

מערכת וואלה!

כשבוחנים את טכנולוגית המציאות הרבודה (AR) ואת הפוטנציאל שלה, נדמה שהאפשרויות הן בלתי מוגבלות, ככל שהדימיון מאפשר לנו. רוב התחזיות והניתוחים מעריכים שאנו עדיין נמצאים במרחק של כמה שנים לפני שהיא תהפוך לחוויה מותאמת לכולם. עם זאת אנחנו כבר רואים שהיא בנתיב המוביל לצמיחה משמעותית. על פי דו"ח של חברת Markets and Markets, צפוי שוק המציאות הרבודה - לרבות חומרה, התקנים ויישומים - לצמוח עד להיקף של כ-72.7 מיליארד דולרים עד 2024. הצמיחה הזו מגיע בעיקר מההתקנים שכבר יש לכולנו - הסמארטפונים. למעשה, אנו כבר רואים כיצד המציאות הרבודה משתלבת בפעילויות היומיומיות הנפוצות. זו תופעה שתמשיך להתפתח ולצמוח, כשהמציאות הרבודה תבוא לידי ביטוי כמעט בכל סיטואציה בחיינו.

חשוב להבדיל בין מציאות מדומה למציאות רבודה: מציאות מדומה מנתקת אותנו מהמציאות ומראה "עולם אחר". מציאות רבודה, לעומת זאת, מוסיפה שכבה נוספת על גבי המציאות וזה בא לידי ביטוי באמצעות משקפיים מיוחדים, או אפילו הסמארטפון שלנו. אז מה בדיוק קורה עכשיו ומה אמור להתרחש בעתיד הקרוב והרחוק? "למרות שכבר כיום יש שימושים מרתקים במציאות רבודה, הם לא מתקרבים למה שצופן העתיד", אומר איאן פילקינגטון, מנהל שיווק טכני בכיר בחברת השבבים ARM. אלו הם רק כמה שימושים עתידיים לטכנולוגיה החדשה, כפי שצופים מומחי חברת Arm, המפתחת קניין רוחני בתחום השבבים.

תרגום בזמן אמת דרך מצלמת הסמארטפון

האפשרות לתרגם תוכן קולי וטקסטואלי בשפות זרות זמין בסמארטפונים כבר זמן מה. לדוגמה, Google Translate סורק טקסט בשפה זרה באמצעות המצלמה ומתרגם אותו לטקסט בשפה מבוקשת. כדי לקבל תרגום קולי, ניתן לדבר אל הטלפון בשפה זרה ולקבל את מה שהוקלט כקובץ טקסט או אודיו כמעט בכל שפה אחרת. בעתיד הקרוב, התפקודים הללו יעברו גם אל מכשירים לבישים, כמו משקפי מציאות רבודה, בהם הטקסט המתורגם יופיע באופן טבעי יותר מול העיניים.

בעתיד הרחוק יותר, משקפי המציאות הרבודה יוכלו לתרגם בזמן אמת את מה שאחרים אומרים. עוד במקום לבקש מההתקן לתרגם טקסט, התרגום יתרחש באופן אוטומטי. זה יפעל כך שכשמישהו ידבר אליכם בשפה זרה או אם תביטו לעבר טקסט שאינו כתוב בשפת האם שלכם, הטקסט המתורגם יופיע באופן אוטומטי על גבי התצוגה, או אחרת, יושמע כאודיו באמצעות הרמקולים שישולבו במסגרת המשקפיים. יכולת זו תעניק את האפשרות לנהל שיחה באופן שוטף עם כל אחד, גם אינכם דוברים את אותה השפה.

ניווט

בין אם אתם נוהגים במכונית ליעד כלשהו או מטיילים ברגל במקום שאינכם מכירים, אתם בוודאי יודעים שניווט זו אחת התכונות החשובות ביותר שסמארטפונים מציעים כיום. גוגל עשתה צעד נוסף, ומאפשרת כבר היום ניווט במציאות רבודה, פונקציה הנקראת "Live View". בעתיד הרחוק יתווספו יכולות מתקדמות יותר שיביאו לידי ביטוי הבנה טובה יותר של הסביבה. כלומר, ניתן יהיה להשתמש בניווט גם בתוך בניינים - וכמובן גם מחוץ להם - באמצעות הכוונה תומכת. יתרה מכך, הטכנולוגיה תוכל לעבוד במקומות בעלי פעילות גבוהה, כמו אולמות תצוגה או מרכזי קניות. הגרפיקה המספקת את ההכוונות תשולב בסביבה האמיתית, כך שהחוויה תהיה טבעית יותר ופחות מסיחה את הדעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גוגל מפות מציאות רבודה. -, צילום מסך
המציאות הרבודה בגוגל מפות/צילום מסך, -

קניתם מוצר שדורש הרכבה? אפשר לשכוח מדף ההוראות

נכון, אפשר כבר היום לעקוב אחרי סרטוני הדרכה בטלפונים החכמים כדי ללמוד כמעט כל דבר, החל מבישול ועד הרכבת רהיטים. סרטונים אלו יכולים להיות מאוד שימושיים, אבל הקושי הוא לעקוב אחר הסרטון ולבצע את הפעולות, כשלעיתים צריך להשהות ולהפעיל אותו מחדש. למעשה, כל זה עומד להשתנות באמצעות מציאות רבודה. בדיוק כמו בניווט ובתרגום, תוכלו לקבל הוראות בזמן אמת על המסך, מול העיניים ובשילוב עם המציאות. כך לא תצטרכו יותר להביט מטה אל עבר הטלפון, הטאבלט או המחשב הנייד. מחוות פשוטות או פקודות קוליות יאפשרו לנווט קדימה ואחורה בין שלבי העבודה.

בעתיד הרחוק, משקפי המציאות הרבודה יוכלו לזהות במדויק היכן אתם נמצאים בתהליך, כך שהם לא ימשיכו בהוראות לפני שתגיעו לשלב הבא. ההתקנים יוכלו גם לספק הדרכות נוספות. כך לדוגמה, אם תרכיבו ריהוט, המשקפיים יסמנו את החלקים שתצטרכו להרכיב בשלב הספציפי, כשבתקווה, התחושה תהיה דומה לאם יש 'מומחה אמיתי' שמסייע לכם. דוגמה אחרת היא בזמן שתבשלו, לצד ההוראות, יוצג מידע לגבי הזמן שעוד נותר להשאיר את התבשיל בתנור. בנוסף, תקבלו התראה אם אתם צריכים לקנות רכיבי מזון נוספים. למעשה זה יהיה סנכרון ושילוב של פיסות מידע שונות מהתקנים חכמים אחרים בבית.

פוקימון Go: מציאות רבודה בעולם הגיימינג

היכולת של המציאות הרבודה להעשיר את סביבת המציאות שלנו, באמצעות מיזוגה עם דמויות ועצמים וירטואליים, מתאימה באופן מושלם גם למשחקים. אחת הדוגמאות הידועות ביותר לכך היא המשחק הנייד Pokemon Go שהושק ב-2016. יותר מרבע מהסמארטפונים הפעילים בשוק יכולים להשתמש בטכנולוגיות המציאות הרבודה (ARKit של אפל או ב-ARCore של גוגל), כך נכתב בדו"ח של חברת Newzoo. עוד ניתן להסיק מההערכות, שמשחקיות המבוססת על מציאות רבודה תעבור מהמכשירים הניידים אל המכשירים הלבישים עם השקה של מכשירים מתאימים נוספים.

פוקימון גו. צילום מסך, צילום מסך
פוקימון גו/צילום מסך, צילום מסך

יכולות ראייה ושמיעה מוגברות

המציאות הרבודה תספק שיפורים אנושיים ליכולות החישה הטבעיות, ובעיקר ראייה ושמיעה. המציאות הרבודה תוסיף את היכולת לשפר באופן אוטומטי את ראיית הלילה, את היכולת להגדיל תמונה או אפילו את היכולת לראות דברים המוצגים בספקטרום שבדרך כלל אינו נראה לעין, כמו אינפרא-אדום. לגבי שמיעה, תאפשר המציאות הרבודה את היכולת לבטל רעשי רקע. זה יבוא לידי ביטוי למשל ביכולת לנהל שיחה במקום רועש או מישהו בצידו השני של החדר. המציאות הרבודה תאפשר לשמוע סיכה שנופלת לרצפה באמצע חדר עמוס אנשים, והכל אם רק תמקדו בה את המבט. חוויות אלו ורבות אחרות עדיין רחוקות מאיתנו מרחק שנים רבות, אבל הן בהחלט מדגימות עד כמה למציאות הרבודה יש אפשרויות בלתי מוגבלות.

מצלמות ומעבדים מיוחדים

נראה כי הפעם הראשונה שהטכנולוגיות החדשות במציאות הרבודה הגיעו לידיים של המשתמשים היא עם מכשירי אפל. נציגי החברה האמריקנית עלו על הבמה באירועי ההשקה האחרונים והציגו, בין היתר, גם את מעבדי ה"ביוניק" החדשים, המשולבים במכשירי האייפון והאייפד. ערכת השבבים החדשה, ה-A13 ביוניק, יכולה לעבד מידע בקצב גבוה מאוד והיא כוללת שיפורים משמעותיים בתחום המציאות הרבודה. כמו כן, החברה החלה לשלב במכשירי האייפד עדשה נוספת למערך הצילום, הנקראת Lidar, שלמעשה מאפשרת למדוד עומק על ידי קרני לייזר. בכך, המכשיר יוכל לזהות באופן טוב יותר את השטח ולאפשר מציאות רבודה בצורה הטובה ביותר. במשחקים למשל, העדשה תוכל להתאים את התמונה באופן מדויק למשטח, בזמן אמת.

האייפד פרו החדש של חברת אפל, דגם 2020. אפל, אתר רשמי
האייפד פרו החדש של חברת אפל, דגם 2020/אתר רשמי, אפל

"השמיים הם הגבול"

"המעבר למשקפי מציאות רבודה יגדיל באופן מהותי את השימושים השונים בטכנולוגיה ויעשיר את החוויות שניתן יהיה לצרוך תוך כדי תנועה. בדומה להתפתחות המהירה של הטלפונים החכמים בשנים הראשונות, כך גם המשקפיים החכמים יציעו יותר ויותר שימושים חדשניים ומעניינים. העתיד הרחוק יביא עמו יותר ויותר חוויות ושירותים עשירים שישתלבו באופן חלק ובלתי מורגש כמעט בחיי היום יום. תוכלו להבין ביתר קלות שפות זרות לזהות לאן אתם צריכים ללכת, לאפות עוגות ללא כל ידע מוקדם באפיה או לשקוע בתוך מה שמהנה אתכם, בלי להתחשב בהיכן אתם נמצאים. תוכלו לחוות את העולם שלכם בדרך שלא ניתן לחוות היום.

החוויות המדהימות הללו יהפכו יום אחד למציאות והשמיים הם הגבול. בדיוק כמו הטלפונים החכמים שבאמצעותם אתם יכולים לנווט, לצרוך תכנים ולמצוא הכל באופן מיידי, גם המציאות הרבודה תהיה חלק מחיי היום יום שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully