וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים להשקה: אפל וגוגל מציגות כיצד תיראה מערכת ההתראה על חולי קורונה

6.5.2020 / 9:52

אפל וגוגל נחושות להשיק בהקדם את זיהוי המגע עם חולי הקורונה באמצעות הסמארטפון. החברות הציגו לארגוני הבריאות כיצד המערכת תעבוד, ואף שחררו כללי ייסוד שנועדו להגן על המשתמשים. החברות הדגישו כי במידה והשימוש יהיה לרעה, הן יחסמו את הגישה למערכת

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

במירוץ מסביב לשעון, אפל וגוגל נחושות להשיק בהקדם האפשרי את המערכת האוטומטית שתתריע על זיהוי מגע עם חולי קורונה. אמש (שלישי) חשפו החברות מידע נוסף על כיצד אותה מערכת צפויה להיראות, אילו סוג התראות המשתמשים יקבלו במידה ויבואו במגע עם חולה וכן מה המגבלות באופן השימוש באפליקציה. הדוגמאות שפורסמו מיועדות בעיקר לשימוש על ידי מפתחים והן מציגות, מלבד איך יראו התראות ספציפיות, גם מתי צריך לפנות למאגר המידע של האפליקציה. עוד ענקיות הטכנולוגיה שיתפו כי תוקם ספריית קוד משותפת שתוכל לשמש את סוכנויות הבריאות בעולם לבנות אפליקציות משלהן.

אפל וגוגל סירבו לציין שמות של שותפים ספציפיים מהמגזר הציבורי, אולם כן הודו כי מספר ממשלות כבר פנו אליהן, במיוחד לאור הגישה הייחודית שלהן בשימוש בבלוטות' ולא בשירותי מיקום. החברות הציבו גם מספר תנאים הכרחיים שכל שותף חייב לקיים, לרבות שימוש באפליקציות כדי לטפל בנגיף הקורונה בלבד. נוסף על כך, ענקיות הטכנולוגיה לא יאפשרו לאף סוכנות לקבל גישה לשירותי המיקום של המכשיר וכן יחייבו שמשתמש יסכים לקבל את התנאים לפני שאיסוף המידע עצמו יתחיל. עוד הודיעו שלא יאפשרו לאף סוכנות בריאות להוסיף פרסומות ליישומים שיבנו בעזרתן וכן הן יגבילו כל מדינה לאפליקציה אחת בלבד כדי להימנע מריבוי.

מערכת הקורונה של אפל וגוגל. -, צילום מסך
מערכת הקורונה של אפל וגוגל/צילום מסך, -

בחודש שעבר הודיעו ענקיות הטכנולוגיה, הנחשבות ליריבות הגדולות ביותר בתחום, על שיתוף פעולה יוצא דופן. במהלכו, הן יפעלו כדי לחבר בין מכשירי האייפון והאנדרואיד, על מנת לזהות אם משתמש מסוים, בין אם הוא משתמש באייפון או סמארטפון אחר, בא במגע עם חולה בנגיף הקורונה. הזיהוי צפוי להתבצע על ידי אפליקציה ייעודית או ברמת מערכת ההפעלה, שתתריע רק כשהמשתמש היה במשך שהות ארוכה בסמוך לחולה בנגיף. כך לדוגמה, אם משתמש יעבור ברחוב ליד חולה קורונה, הוא לא יקבל התראה, אך אם הוא ישהה יחד איתו באותו האוטובוס, הוא כן יקבל. הזיהוי יתבצע על ידי קישורית הבלוטות', מאחר והיא מוגבלת לטווח יחסית קטן, מה שבתקווה ימנע התראות שגויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully