וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נגד הרשתות החברתיות: "הסירו תוכן פוגעני בתוך שעה או שלמו קנס"

14.5.2020 / 14:47

ממשלת צרפת נגד הרשתות החברתיות: "הסירו תוכן פוגעני בתוך שעה מרגע הדיווח, או שתאלצו לשלם קנס של 1.2 מיליון אירו". המדינה הקשיחה את עמדותיה נגד התכנים הפוגעניים, ולמרות שנראה כי מדובר במהלך מבורך, יש מי שמתנגד לו

חמש עובדות על פייסבוק/מערכת "אסור לפספס"

ממשלת צרפת נגד הרשתות החברתיות: חוק חדש בצרפת דורש מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, להסיר תוכן פוגעני הקשור לפדופיליה וטרור, בתוך שעה מרגע ההתראה. עוד החוק מצביע כי על הפלטפורמות להסיר תוכן פוגעני המקדם גזענות, אפליה על רקע מין, הטרדה מינית ועלבונות בתוך 24 שעות מרגע ההתראה. הרשויות בצרפת העלו את הקנס, ובמקרה של הפרה של אחד מהחוקים החדשים, על הרשתות החברתיות לשלם 1.2 מיליון אירו, ובמקרה קיצון, הקנס עשוי לעמוד על 4% מההכנסות הגלובליות של החברה.

החוק גם עורר ביקורת רבה מצד תומכי הפרטיות, מחשש שהוא עשוי לגרום להגבלת חופש הדיבור. ארגון הזכויות הדיגיטלי "La Quadrature du Net", אמר כי החוק החדש מעניק למשטרה כוח חסר תקדים להחליט מה נחשב לטרור, וניתן להשתמש בו נגד מפגינים. עוד הארגון ציין כי המשטרה יכולה גם להורות על חסימת כל אתר המפר את החוק.

פייסבוק. אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
יתחייבו להסיר את התוכן הפוגעני בתוך שעה או לשלם קנס/ShutterStock, shutterstock

דובר פייסבוק הגיב לחוק החדש ואמר: "במשך שנים שפייסבוק שמאבק בשנאה מקוונת נמצא בראש סדר העדיפויות של החברה. יש לנו כללים ברורים נגד זה, והשקענו באנשים וטכנולוגיה כדי לזהות את התכנים ולהסירם בצורה טובה יותר. הרגולוציה חשובה במלחמה בתוכן קיצוני מסוג זה. אנו נעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם האחראי בצרפת, ובעלי עניין אחרים בנושא יישום חוק זה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully