וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתה אמורה לנסוק בזמן הקורונה: מדוע אמזון לא ניצלה את המשבר בישראל?

15.5.2020 / 1:01

זו הייתה אמורה להיות שעת השיא: החנויות סגורות, והישראלים מבצעים הזמנות דרך האינטרנט. בבעלות אמזון התשתית המושלמת לכך. עם זאת, באמזון סגרו את השערים לישראל, ואפילו לא השקיעו במשלוחים המקומיים. מדוע אמזון לא ניצלה את משבר נגיף הקורונה כדי להשתלט על ישראל?

בשיתוף PandaZzz

זו הייתה אמורה להיות שעת השיא של אמזון, ענקית הסחר המקוון. משבר הקורונה הכה בישראל בעוצמה, והוביל לסגירה של חנויות אופנה, מוצרים לבית, ולמעשה רק סופרים וחנויות נבחרות נותרו פתוחים. רשתות רבות נאלצו לעשות את המעבר החד ממכירה פרונטלית, למכירה מקוונת. לאמזון יש את כל התשתיות, ואף לאחרונה השיקה גם אתר בעברית שמיועד למוכרים המקומיים שמציג מחירים יקרים יותר מבאתר החברה עצמה. נראה כי הנהלת אמזון לא לוקחת ברצינות את השוק הישראלי, או לכל הפחות ניצלה את משבר הקורונה כדי מצד אחד לעזור לקהל הישראלי, ומצד שני גם להגדיל את כמות המשתמשים.

"הבעיה הגדולה עם אמזון זה שהיא ביטלה את המשלוח חינם מעל 49 דולר לישראל", אומר שלומי נידם, מומחה סחר בינלאומי, ומנכ"ל נידם תקשורת. "המשלוחים הפנימיים בתוך ישראל הם עסקאות מאוד קטנות. צריך לזכור שהכסף הגדול של אמזון ישראל היא ממשלוחים מחו"ל והיא מכניסה כמיליון דולר בחודש. זה לא נשמע הרבה, אבל זה לא סכום מבוטל במכירה מקוונת", אומר נידם.

חבילות של אמזון. ShutterStock
חבילות של אמזון/ShutterStock

נידם מסביר את השינוי של אמזון בכך שארצות הברית אחת מהמדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מנגיף הקורונה. העומס שנוצר במחסנים המקומיים של אמזון, והדרישה של האמריקנים להצטייד בציוד בסיסי, גרמה לחברה לחשב מסלול מחדש, ולצייד את המחסנים עם מוצרים בסיסיים כמו נייר טואלט, שימורים ועוד. "אמזון הודיעה לכל המוכרים שלא ניתן יותר לשלוח מוצרים למחסני אמזון. זו פעולה שמאוד קשה לשנות, מאחר וכדי לעמוד בזמני המשלוחים המהירים, הסוחרים שולחים את המוצרים למחסני אמזון. בעצם זה הוביל לכך שאמזון מתעדפת מוצרים בסיסיים, ועושה זאת על חשבון קטגוריות אחרות. לדוגמה, באמזון לא רצו פעילות מחוץ לארצות הברית כמו לישראל".

לא רק שלא ניצלה את משבר הקורונה: נראה כי אמזון עדיין בוחנת צעדיה בישראל

"אסור לשכוח שאמזון לא השקיעה בישראל בנושא השיווק. היא לא עשתה פרסומות, ואלקטרה שהייתה היחידה שפרסמה את החנות שלה בטלוויזיה, הפסיקה למכור דרך אמזון. על כל זה, אין להם גם מחסנים בישראל, מה שמשאיר את כל התחרות מהמוכרים הבינלאומיים בחוץ, והשחקנים הישראלים שכן עובדים - לא מפרסמים ומשקיעים", אמר נידם. עוד סיפר כי לדעתו, אמזון זהירה בישראל מבחינה פוליטית, וחוששת מהשחקניות המקומיות, כמו רשתות השיווק, נותני שירות ויבואנים שיכולים שלא לספק אחריות או תמיכה במוצרים שנמכרו בפלטפורמה. כשאמזון נכנסת למדינה היא טורפת את הקלפים. נכנסת עם מבצעים והנחות מיוחדות, עם שיווק מאסיבי והיא לא עושים את זה כרגע בישראל, אבל ייתכן שזה יקרה. אני חושב שהם עשו את זה צעד אחר צעד או בזהירות.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully