וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת" האטת האייפונים מגיעה לסופה: אפל צפויה לשלם 25 דולר לכל משתמש שנפגע

17.5.2020 / 9:50

אחרי שאפל הודתה בהאטה מכוונת של אייפונים "ישנים" בהם חיי הסוללה נפגעו משמעותית, כעת נראה כי הפרשה מגיעה לסופה, לפחות בארצות הברית. על פי הדיווחים, שופט מחוזי אישר את ההסדר באופן טנטטיבי, וביקש להמתין עם האישור הסופי רק "בגלל המצב הבריאותי המתמשך"

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

בחודש מרץ האחרון אפל הסכימה לשלם 500 מיליון דולר בתביעה נגדה, בכך שהאושמה כי היא מאטה אייפונים ישנים מבלי להודיע ללקוחות, וללא הסכמתם. כעת התביעה בארצות הברית מקבלת אישור פרלימינרי על ידי שופט, כלומר אישור טנטטיבי. אתר Law360 שמדווח על מערכת המשפט בארצות הברית, מסר כי השופט המחוזי אדוארד ג' דבילה, נתן אישור ראשוני לתביעה במהלך שימוע שקיים ב-Zoom. עוד מסר כי ברצונו להאריך את מועדי האישור הסופיים עקב משבר הבריאות המתמשך.

אם ההסדר יאושר סופית, הוא יביא לסיום עשרות תביעות שהוטלו נגד אפל ובסופו של דבר אוחדו לתביעה ייצוגית אחת במאי 2018. התביעה הוגשה נגד אפל לאחר שהיא אישרה כי האטה אייפונים ישנים בהם חיי הסוללה התקצרו משמעותית, וכי הם לא יכולים לספק את הזרם המקסימלי לביצועים מירביים. עוד נמסר כי כל משתמש אייפון שנפגע עתיד לקבל 25 דולר. הסכום עשוי להשתנות, בהתאם לשכר טרחה עורך הדין והשווי המצטבר של התביעות שאושרו.

אייפון 11 פרו מקס - הצצה ראשונה. מייקי לוי, סן חוזה, מערכת וואלה!
תשלם 25 דולר, רק למשתמשים בארצות הברית/מערכת וואלה!, מייקי לוי, סן חוזה

רגע לפני שאתם מתכננים מה לעשות עם ה-25 דולר שאפל תתן לכם, יש לציין כי התביעה מתייחסת לבעלי אייפון נוכחיים ולשעבר בארצות הברית בלבד, והיא תקפה למי שהחזיק או מחזיק בידיו אייפון 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס, 7, 7 פלוס ואייפון SE שמריצים את מערכת ההפעלה iOS 10.2.1 או 11.2 ומעלה.

במשך שנים שמשתמשי האייפון התלוננו על האטה אחרי עדכון גרסה. במקביל, אפל התעלמה מהמשתמשים, לא סיפרה את האמת וטענה שהכל כשורה. בסוף שנת 2017 הפרשה התפוצצה ואז הודתה אפל בהאטה המכוונת שמבצעת כשחיי הסוללה נפגעים. כ"פיצוי" זמני, הודיעה כי תעניק החלפת סוללה בעלות מוזלת, ועוד הוסיפה כי מעתה תשאיר את הבחירה בידי המשתמשים באם הם רוצים להאט את חיי הסוללה על מנת לשמור על יציבות האייפון, או שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully