וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים זועמים: כדי לעזור למסעדות - העירייה הפכה מקומות חנייה למרפסות

20.5.2020 / 11:29

אחרי שהפקיעו חניות עבור פרויקט "אוטו-תל", הקצו חניות עבור קורקינטים שיתופיים, כעת העירייה הצליחה (שוב) לעורר את זעמם של התושבים. בתל אביב - יפו הודיעו בדף הפייסבוק כי יקצו חניות כחול - לבן עבור מסעדות. התגובות לא איחרו להגיע - והן זועמות

אוטו תל. ראובן קסטרו
פעם זו הייתה חניה כחול - לבן/ראובן קסטרו

"כשכבר חושבים שהעיר הזאת לא יכולה לשבור עוד שיאים של ניתוק מהאזרחים. תעזרו לעסקים עם הקלות בארנונה ובשדר דירה ולא עם צמצום חניה!": עיריית תל אביב הודיעה כי תפקיע חניות כחול - לבן ותאפשר לבעלי המסעדות למקם שולחנות באזורים אלו. ההודעה של העירייה מגיעה אחרי שממשלת ישראל אישרה כי ב-27 במאי, מסעדות יוכלו להיפתח תחת הגבלות של ריחוק חברתי. בעיריית תל אביב חשבו על פיתרון יצירתי שיאפשר לבעלי המסעדות לעמוד בהגבלות ועדיין להושיב מספר רב של אנשים, אך נראה כי לא ציפו לזעם שהגיע מהתושבים.

"מי בא ללאנץ' בגינה? ביום רביעי הבא נוכל לחזור לבתי הקפה, הבארים והמסעדות. זה הולך להיות כיף וטעים, אבל בעיקר - זו בשורה ל-70,000 העובדות והעובדים בתחום. כדי לסייע לעסקים לארח כמות גדולה של לקוחות תוך כדי שמירה על כללי הריחוק החברתי - הצענו לעסקי המזון להרחיב את שטח השולחנות והכיסאות אל השטח הציבורי ללא תשלום נוסף. חינם. אין כסף. אבל, וזה אבל חשוב - באופן זמני", כתבו בפייסבוק של עיריית תל אביב, והדגישו כי הסבת החניות התבצעה עד כה בפיילוט של 2 מקומות חניה בלבד.

"איך אוכל לשבת, כשאני צריכה לחפש חניה???? כי כשאני צריכה להוביל הורים מבוגרים, לנסוע לשוק, לצאת מהעיר - אני זקוקה לאוטו. וכשאני מגיעה לרחוב שלי, במרכז תל אביב, אין", כתבה אחת הגולשות. גולש נוסף הוסיף: "פתרון מכוער, ואף אחד לא יישב שם בימות הקיץ החמים. אין מיזוג ולרוב אין צל. גם מצמצם משמעותית את רוחב הכביש, וזאת סכנה בטיחותית, כלי רכב עלולים לפגוע בסועדים". עוד הגיבה גולשת בעמוד: "תתביישו לכם! אנחנו עובדים מחוץ לעיר עד צאת נשמתנו. התחבורה הציבורית נראית ומתנהלת כמו במדינת עולם שלישי ואתם פשוט עושים צעדים חד צדדים נגד התושבים בלי למצמץ! זה פשוט לעג לרש!".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

זו אינה הפעם הראשונה בה רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב מתבטא נגד החניות הציבוריות. ב-2017 עם השקת מיזם "אוטו-תל", אמר: "תם עידן הרכב הפרטי". בשנה שעברה אמר חולדאי במפגש עם תלמידי בית ספר תיכון בעיר כי "הוספת מקומות חנייה בתוך העיר מנוגדות לאינטרס העירוני, שפע חניה מושך אנשים שמגיעים מחוץ לעיר להגיע במכוניותיהם הפרטיות לתוך תל אביב".

מעיריית תל אביב - יפו נמסר: "במסגרת מאמצי העירייה לסייע לעסקי הסעדה ואוכל בעת הזו, הוחלט להתיר להם, באופן זמני, שימוש נרחב בשטח הציבורי הסמוך לבית העסק, לרבות כיכרות, גינות, מדרכות וכיו"ב.

באשר לחניות, מדובר בפיילוט לסימון השטח שבוצע ב - 2 מקומות חניה בלבד. בימים הקרובים תושלם הוצאת ההחלטה אל הפועל במרחב הציבורי בד בבד עם עיגונה על פי כל דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully