וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט וחזרנו לשגרה מלאה, אבל בזכות הסגר התאהבנו בגאדג'טים חדשים למטבח

27.5.2020 / 14:34

התפשטות נגיף הקורונה הובילה לסגר נרחב בישראל, המסעדות נסגרו ואנחנו גילינו את הגאדג'טים החדשים למטבח. ברשימה: מכונת קפה של פיליפס, בישול בסו-וויד ואפילו בלנדר. המוצרים הטכנולוגיים ששידרגו לנו את הסגר הביתי

התפשטות נגיף הקורונה הובילה לסגר נרחב בישראל, עם הגבלות של מרחק עד 100 מטרים, סגירת מסעדות ועוד. עכשיו כשאנחנו עוד רגע חוזרים לשגרה, במבט לאחור זה נראה כמו תקופה מיוחדת ומאתגרת. סגירת המסעדות וההגבלות השונות הובילו לכך שנשארנו יותר בבתים, וכך גם "המטבח עבד שעות נוספות". בין הדברים החיוביים שכן אפשר למצוא בתקופה הזו, אלו המוצרים החדשים - ישנים למטבח שמצאנו, שללא ספק משדרגים את חווית הבישול, האפייה והחוויה הכללית בבית. החל מבלנדר, מיקסר, ועד למכונת קפה. אלו המוצרים שהצליחו לשדרג את ההסגר בבית.

כמו בבית קפה: מכונת קפה Omnia של פיליפס

את תחילת האהבה עם מכונות הקפה שטוחנות פולים התחלתי בזכות "Beanz". הקפה נפלא, אך המכונה בסיסית למדי ובעוד שהיא עונה על הצרכים הבסיסיים של כל משתמש, אני אישית חיפשתי משהו שיעשה קצת יותר. הכוונה לאיכות גבוהה יותר של מיצוי הקפה, טחינה אחרת ויכולות שאין כמו מקציף מובנה. ה-Omnia EP3243 של פיליפס נחתה במטבח וזו הייתה תחילתה של ידידות מופלאה. מדובר במכונה הבכירה בקטגורייה, שכוללת מקציף אוטומטי. כמו שאפשר לצפות, פיליפס עשו עבודה טובה בכל מה שקשור לעיצוב, הנדסת האנוש והרכבת החומרים.

המכונה קלה לתפעול ודואגת לראש שקט; היא מנקה את עצמה בהפעלה הראשונה ובכיבוי, ואחרי שהיא מסיימת את הניקוי, ניתן לגשת למלכה ולהכין קפה. עוד המקציף "מתפרק" וניתן להוצאה בשביל פעולת ניקוי שהיא יחסית פשוטה, הודות לצינורית חיצונית שמעבירה את החלב. בפועל, כמעט ולא צריך להתעסק עם ניקיון המכונה, וכשזה נוגע למכונת קפה - זה יכול בהחלט להיות מעיק. במקרה הנוכחי - לא.

אומניה פיליפס. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מאפשרת טחינת פולי קפה או הכנת קפה שכבר נטחן/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בחלקה העליון ניתן למצוא תא ייעודי לפולי הקפה שנסגר באמצעות גומיות ומגנט, לשמירה על טריות פולי הקפה. עוד המכונה מאפשרת גם הכנת קפה באמצעות פולים שנטחנו מראש - התחשבות יפה בצרכן, אבל לא בטוח עד כמה זה שימושי, לא בשבילי לפחות. המכונה מצויידת בלהבים מיוחדים, אחת מהמומחיות של פיליפס ממכונות הגילוח, והרעש של הטחינה זהה לשל בית קפה, וזה תמיד כיף. מדובר בסכינים קרמיות, כשפיליפס מוסרת כי הן עומדות בעד 20,000 כוסות קפה. במילים אחרות, ככל הנראה ולא תצטרכו להחליף את הלהבים, לפחות לא בעשור הראשון של המכונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אומניה פיליפס. מייקי לוי, מערכת וואלה!
איזון מושלם בין מינימום התעסקות לתמורה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

עוד המכונה כוללת מערכת "Aroma Extract" שנועדה לייצר איזון מושלם בין טמפרטורת חליטת הקפה לבין הארומה, כשניתן לבחור את עוצמת הארומה של הקפה במסך ההגדרות. הקפה שהתקבל היה מצויין, הריח היה מצויין, הקרמה הייתה אחידה ובכמות יחסית מרשימה, וזו בהחלט אחת מהמכונות האוטומטיות הטובות ביותר שהתנסתי בהן. אם אתם מחפשים את חווית בית הקפה בבית, אבל במינימום תעסוקה ובאיכות גבוהה - הפיליפס EP3423 עושה את האיזון המושלם.יש לציין כי קיימים דגמים זולים בסדרה, שכוללים את טכנולוגיות הליבה אך מגיעים עם מספר מצומצם יותר של פונקציות ומקציף קיטור במקום מקציף חלב. דגמים אלו מתחילים ב-1,300 שקלים ואם אתם מחפשים אספרסו איכותי במינימום מחיר ותעסוקה, אך באיכות גבוהה, זו בהחלט מכונה מתאימה שהייתי שוקל. את ה-EP3423 ניתן להשיג במחיר של 2,890 שקלים אצל היבואן הרשמי פאוזה.

המיקסר שאי אפשר להוריד מהשיש: KitchenAid KSM125

מותג המיקסרים KitchenAid התבלט בנוף המיקסרים, ולמרות המתחרים הרבים שקמו במהלך העשורים האחרונים מאז השיקה את המותג ווירפול האמריקאית, נראה כי הוא עדיין שולט בקטגורייה ביד רמה. די מדהים לראות כי מאז שהוצג, לפני יותר מעשור, עיצובו כלל לא השתנה, מה שמסמן שביעות רצון גבוהה של הצרכנים. בדומה לאייפון ולדייסון, גם כבודו של "המיקסר", מונח במקומו. הוא זכה לכך שלא קוראים לו "מיקסר", קוראים לו "קיצ'ן אייד". דגם ה-KSM125 לא חדש בשוק, אך הוא עדיין מסתמן כאחד מהבולטים בקטגוריה: עוצמתי אבל במחיר יחסית נמוך למותג. הוא מגיע עם מנוע של חצי כוח סוס, 10 דרגות מהירות שיתאימו לכל סוג מזון, ולשם שינוי: הוא גם שקט.

אחד מהיתרונות, זו דרך הפעולה של המיקסר שהיא מתבצעת ללא רצועות. למעשה, יש לו שני גלגלי שיניים, כשאחד ממוקם על המנוע והשני על הציר של הראש. מבלי לסבך יתר על המידה, הפיתרון מאפשר העברת כוח יעילה במיוחד, שמעבר לעוצמה, גם חוסכת תחזוקה. ערכת הבסיס כוללת קערת נירוסטה בנפח 4.8 ליטר עם ידית, מקציף, וו ללישת בצק, וו גיטרה, קערה ומערבל. גוף הקיצ'ן אייד עשוי ממתכת מסיבית, המעניקה הרגשה יוקרתית ואלגנטית. בדומה למוצרים אחרים, הוא ממש מרגיש כמו תכשיט שרוצים להציב בגאון במטבח.

תמונה KSM. מייקי לוי, מערכת וואלה!
תכשיט שרוצים להציב בגאון במטבח, אבל צריך הרבה מקום/מערכת וואלה!, מייקי לוי

ההפעלה פשוטה במיוחד והוא כולל שני כפתורים: פתיחה וסגירה, ובקר שליטה. אחרי שמכניסים פנימה את המקציף או וו הלישה, ממקמים את הקערה ובוחרים את המהירות הרצויה מתוך ה-10 אפשרויות. בניגוד למה שחשבתי, הוא פועל בצורה יחסית שקטה, כזאת שלא תגרום לאנשים בבית לחשוב שמטוס נחת בסלון. בין אם זו הייתה הקצפה או ערבול בצק, הוא הצטיין בפעולה ועשה זאת בזמן קצר וכמעט ולא הזיע או גמגמם. מה שאהבתי במיוחד זו האפשרות להוסיף מבחר רחב של אביזרים. בחזית הקיצ'ן אייד, היכן שנמצא הלוגו, ניתן לחבר 15 אביזרים כמו מטחנות בשר, אביזר להכנת פסטה, גלידה, ועוד. משמע, תוכלו להכין איתו עוד הרבה דברים מלבד הפעולה הברורה מאליו של ערבול.

גיף KSM. מייקי לוי, מערכת וואלה!
חצי כוח סוס ואפילו שקט/מערכת וואלה!, מייקי לוי

קשה למצוא חסרונות, אך יש לזכור כי מדובר במיקסר שהוא פרימיום, וכך גם מחירו. הדבר שאולי הכי מפריע זהו משקלו שעומד על עשרה קילו. האופציה הטובה ביותר היא כמובן למקם אותו בצורה קבועה על השיש, אך זאת בהנחה ויש לכם מקום. הוא נמכר במחיר מבצע של 1,650 שקלים באחריות רשמית של ניופאן לחמש שנים. אם אתם מחפשים את הטוב ביותר, הרי שזהו המוצר בשבילכם.

אין דבר שעומד בפניו: Ninja CT641

הוא מלווה אותי כבר כמעט שנתיים והוא חלק בלתי נפרד מהמטבח. נראה כי גם נינג'ה לא ממהרים להציג את הדור הבא של דגם ה-CT641, מה שמחזק את ההרגשה והתחושה שלי שמדובר במוצר מנצח. דגם ה-C641 מגיע עם מיכל "נוטרי בלנדר" בגודל 2.1 ליטר לריסוק וטחינה של מוצרי מזון קפואים, קרח ומוצרי מזון קשים, ועם עוד שני שייקרים "נוטרי שייקר", שני מיכלים בגודל של 650 מיליליטר, בהם ניתן להכין את השייק ולשתות מייד בסיום המיצוי.

מדובר בבלנדר עם מנוע של 1,200 וואט, עוצמתי שצלח כל משימה שהצבתי בפניו, גם לאורך זמן. במהלך השימוש הספקתי להכין איתו חומוס ולהכין אינספור שייקים. כולם יצאו בדיוק במרקם שרציתי. עוד הנינג'ה כולל 8 תכונות מובנות להכנת משקאות חלקים "Smoothie", משקאות קפואים, גלידה, "קונוס שלג", לכתישת קרח, מיצוי לפירות קשים וסיביים, תוכנית Refresher להוספת טעמים של ירקות טבעיים, ואפילו תוכנית לרטבים. הבלנדר מזהה את סוג המיכל שהורכב עליו, ולפי זה יודע להתאים את סוג התוכניות שזמינות.

נינג׳ה. מייקי לוי, מערכת וואלה!
אין דבר שעומד בפניו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אופן ההפעלה פשוט למדי, ואם בעבר החברה שילבה מספר רב של כפתורים, הפעם הבלנדר מזהה את סוג המיכל שהורכב עליו ולפי זה יודע להתאים את סוג התוכניות שזמינות. כך לדוגמה, אם מדובר במיכל שמתאים למשקאות קפואים, כתישת קרא או מיכל שמתאים להכנת רטבים ועוד. אופן ההפעלה פשוט למדי, מרכיבים את המיכל בצורה בטוחה (הנינג'ה לא פועל אם הוא לא ננעל), ובוחרים את אחת הפעולות מתוך התפריט שמופיע על גבי המסך מגע.

הנינג'ה מצטיין בכל מה שהוא מתיימר לספק, אך הוא נושא עמו חיסרון אחד: הרעש. הוא מאוד רועש כשמפעילים אותו. מנגד, לרוב ההפעלה תהיה עד דקה אחת, כך שזה משהו שניתן לסבול. ניתן למצוא אותו עם אחריות של חמש שנים יבואן רשמי "שריג", במחיר של 800 שקלים.

לא כזה מורכב לבשל בצורה מדוייקת: סו-וויד של Circu 2B

אחד מסגנונות הבישול שנוסקים בשנה האחרונה זהו הסו-וויד (מצרפתית: תחת וואקום). מדובר על בישול במים בטמפרטורה גבוהה, כשהמרכיבים ארוזים בתוך שקית וואקום; מונחים בתוך סיר או כלי פלסטיק ייעודי, ומתבשלים לאט - לאט. היתרון: רמת בישול מאוד מדויקת. המכונה שהגיעה אליי היא ה-Circu 2B, של פיינקוק, בחברה שהוקמה על ידי זוג שפים מקומיים. המכונה כוללת חברת הדרכה בעברית, ספר מתכונים ואחריות לשנה.

כדי להתחיל לעבוד עם הסו-וויד, צריך להצטייד במעט אביזרים, ובמבט ראשוני זה אולי נראה מעט אימתני, אך זה כל כך פשוט; כדי לבשל עם המכונה צריך לקנות מכונה וואקום, מיכל ייעודי או להשתמש בסיר עמוק דיו, ושקיות שאליהן מכניסים את האוכל. ניתן למצוא לא מעט קהילות בישול שעוסקות בתחום, כך שאם צצות שאלות, תמיד יש מענה.

circu2b. מייקי לוי, מערכת וואלה!
דורש מעט אביזרים, ובמבט ראשוני נראה אימתני אבל זה די פשוט/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אחרי שבוחרים את סוג המנה שאותה רוצים להכין, ובמקרה שלי זה היה נתחי בשר שהשתנו במהלך הפעמים שהכנתי, יש להכניס אותם לשקית הניילון עם התיבול (במידה ויש), משם למכונת הואקום, ממלאים את המיכל במים (שנקרא "ג'קוזי" בשפת הסו-וויד). לפני שמכניסים את השקית פנימה, מפעילים את המכונה בצורה מאוד פשוטה: מחברים לחשמל, ובוחרים את משך זמן הבישול והטמפרטורה. בעצם, המכונה דואגת שהמים לא עומדים ומפזרת אותם במיכל, ובמקביל גם שומרת על הטמפרטורה שתהיה מדוייקת. את הניווט "בתפריט" מבצעים על ידי כפתורי פלוס ומינוס, כפתור הפעלה וכפתור שמנווט בין הטמפרטורה למשך הבישול.

circu2b. מייקי לוי, מערכת וואלה!
בבישול ארוך בטמפרטורה יחסית נמוכה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מדובר בבישול ארוך בטמפרטורה יחסית נמוכה, וניתן להכין במכונה הכל: החל מירקות, ועד לבשרים. השימוש העיקרי שלי עם המכונה היה בעיקר עם בשרים, כשהכנתי נתחים כמו פיקנייה, אונטריב וסינטה. הבשר שהכנתי היו בטמפרטורות משתנות של 60 עד 80 מעלות, ולאורך זמן של בין ארבע שעות ועד ל-20 שעות במקרה של אונטריב. אחד מהדברים שהכי אהבתי, זה שלא צריך מיומנות בישול, ולמעשה כל אחד יכול להכין נתחים מושלמים גם ללא ידע מקדים. צריך להיות סבלניים ועם נכונות ללמוד את דרך הבישול הייחודית הזאת וברגע שמתרגלים, רק מחפשים הזדמנויות להשתמש במכונה.

מבשלים עם שמן? הסיר שיעזור לכם לבשל בריא יותר

סירי הטיגון ללא שמן הפכו לפופולריים במיוחד בישראל, במיוחד בשל המודעות הגבוהה לבישול אוכל בריא. ה-Tefal EY401815 מביא עמו טכנולוגיה יחודית לטיגון כל סוגי המזון, כשאיך לא, המזון המתבקש ביותר לסיר כזה הוא צ'יפס. המכשיר מגיע עם מגירה שיכולה להכין עד 1.2 ליטר מזון, ובחירה של.8 תוכניות אוטומטיות מוגדרות מראש: דגים, עוף, בשר ועוד, ולבחור בין טמפרטורת בישול של 80 מעלות ועד ל-200 מעלות.

tefal טיגון. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הסיר שיעזור לכם לבשל בריא יותר/מערכת וואלה!, מייקי לוי

עוד הסיר מאפשר בחירה בין טיגון, צלייה, גריל או אפייה. האפשרות הטובה ביותר והמתבקשת היא כמובן טיגון, ובעיקר השתמשתי בו כדי להכין צ'יפס. הצ'יפס שיוצא טעים, אם כי שונה מאוד מצ'יפס שטוגן כולו בשמן. הטעם בהחלט טעים, אך הוא שונה לגמרי. מדובר במכשיר מעולה למי שנוטה לטגן לעיתים תכופות, שכן ניתן להכין אוכל באמצעות כף אחת בלבד. הוא נמכר בניופאן במחיר של 799 שקלים עם אחריות לשנה.

שם סוף לטוסטים השרופים: הטוסטר של אלקטרולוקס

חברת אלקטרולוקס השוודית המציאה את הטוסטר המושלם: הוא מפשיר את את המאפה בדיוק בדרגה שאתם רוצים ובלי פירורים ולכלוך מיותר. הטוסטר החדש אינו אנולוגי בניגוד לטוסטרים הקיימים והוא כולל צג קטן שמראה חיווי על עוצמת החום. הוא כולל מגש פירורים נשלף לניקוי מהיר, וסוף - סוף גם מציג מתי הטוסט מוכן ושם סוף לטוסטים השרופים. עוד הוא מגיע עם מתקן לחינום קוראסונים ולחמניות שניתן להניח בחלקו העליון. הטוסטר של אלקטרולוקס מגיע בגימור נירוסטה שנותן לו הרגשה יוקרתית, וניתן להשיג אותו במחיר מומלץ לצרכן של 399 שקלים.

אלקטרולוקס. מייקי לוי, מערכת וואלה!
נראה יוקרתי ובעיקר - שם סוף לטוסטים השרופים/מערכת וואלה!, מייקי לוי
  • עוד באותו נושא:
  • גאדג'טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully