וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר הזהירה מפני אי דיוקים בציוצים של טראמפ: "קראו את העובדות"

27.5.2020 / 7:04

הרשת החברתית הוסיפה סימון לשני פרסומים של הנשיא האמריקני, שמראה כי מדובר בתוכן מטעה. בטוויטר צירפו קישור ובו מקורות מידע הסותרים את טענותיו. טראמפ תקף: "התערבות בבחירות לנשיאות ופגיעה בחופש הביטוי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: טראמפ מתעמת עם כתבת ומפסיק מסיבת עיתונאים)

הרשת החברתית טוויטר הוסיפה הלילה (רביעי) אזהרה לגבי ציוציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והפנתה את המשתמשים לכתבות שמראות כי מדובר בתוכן מטעה. האזהרות צורפו לשני ציוצים שפרסם הנשיא האמריקני, בהם טען כי הצבעה בבחירות באמצעות הדואר תגרום להונאת בוחרים.

טוויטר הוסיפה קישור עם סימן קריאה בצבע כחול מתחת לציוצים, וכתבה: "קראו את העובדות לגבי הצבעה בדואר", כשלחיצה עליו מובילה את הקוראים למקורות המציגים תמונה שונה מזו שמציג טראמפ. באותו עמוד, נכתב "מה שאתם צריכים לדעת", עם מידע המתייחס לשלוש טענות שהעלה הנשיא בציוצים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 14 באפריל 2020. רויטרס
ציוציו סומנו כתוכן מטעה. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ/רויטרס

מדובר בפעם הראשונה שטוויטר מסמנת את תכניו של הנשיא האמריקני כלא מדוייקים, לאחר שנים של מדיניות מתירנית לשימוש ברשת הפופולרית. המהלך מסמן שינוי דרמטי עבור הרשת החברתית שהיוותה את הכלי העיקרי של טראמפ להעברת מסרים באופן בלתי מסונן לתומכיו.

טראמפ, שיש לו יותר מ-80 מיליון עוקבים בטוויטר, תקף את הרשת החברתית והאשים אותה בהתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ובפגיעה בחופש הביטוי. "אני, כנשיא, לא מסכים שזה יקרה", כתב.

בראש אותו עמוד אליו הובילה טוויטר את קוריאה מציוצו של טראמפ נכתב כי "טראמפ טוען טענה בלתי מוכחת כי הצבעה בדואר יובילו להונאת בוחרים", ותחת ראש העמוד הופיעה הכותרת: "מה אתה צריך לדעת", בהתייחס לשלוש טענות ספציפיות שהועלו בציוצים.

במקביל לטוויטר, טראמפ פרסם את אותו טקסט אודות ההצבעה בדואר גם בחשבון הפייסבוק שלו, בו העלה פוסט שצבר כ-170 אלף תגובות גולשים ו-17 אלף שיתופים. בעוד המדיניות של פייסבוק היא להסיר מהרשת תוכן המציג באופן מטעה נושאים הקשורים לשיטות הצבעה או רישום בוחרים, במקרה זה הרשת הותירה את הפוסט של השניא.

דובר פייסבוק אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אנו מאמינים שאנשים צריכים להיות מסוגלים לנהל ויכוח על תהליך הבחירות, וזו הסיבה שהגדרנו את מדיניות סימון התוכן המטעה שלנה עם התמקדות בהצגת הודעות מסולפות שיפגעו בהצבעת הבוחרים".

רשת טוויטר מסרה כי הפעלת האזהרות לבדיקת עובדות על הציוצים של הנשיא היא הרחבה למדיניות "המידע המטעה" החדשה שלה, שהוצגה מוקדם יותר החודש כדי להילחם במידע שגוי שהופץ אודות נגיף הקורונה.

ברשת הוסיפו כי טוויטר השתמשה עד כה במדיניות שלה במשורה כנגד אישים פוליטיים רמי דרג, אך מחקה ציוצים של נשיאי ברזיל וונצואלה שהפרו את המדיניות שלה בעניין מידע לגבי הווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully