וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימולטור של SpaceX שיאפשר התנסות בעגינת חללית בתחנת החלל

1.6.2020 / 14:56

חברת SpaceX ששיגרה בהצלחה שני אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, העלתה סימולטור שמדמה אחד לאחד את תהליך עגינת החללית בתחנת החלל. כעת גם אתם תוכלו להתנסות בתהליך המורכב

צילום: CNN ו-רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוצים להתנסות בעגינת חללית ה-Space Crew Dragon בתחנת החלל? מעכשיו זה אפשרי. חברת SpaceX שפיתחה את החללית הפרטית הראשונה ששוגרה ביום שבת האחרון, השיקה סימולטור שזהה לדבריה בדיוק לאותו הממשק שבו האסטרונאוטים של נאסא משתמשים כדי לעגון עם החללית בתוך תחנת החלל. כזכור, ביום שבת שוגרה החללית הפרטית הראשונה לחלל שבתוכה שני אסטרונאוטים. משך המשימה יקבע בהמשך, ובמהלכה הם הגיעו עם מטען חיוני לתחנת החלל הבינלאומית, ויבצעו בדיקות על קפסולת ה-Crew Dragon החדשה של Space X.

סימולטור SpaceX. צילום מסך, צילום מסך
ממשק זהה לשליטה של האסטרונאוטים בחללית/צילום מסך, צילום מסך

"עגינה מוצלחת תושג כשכל המספרים יהיו ירוקים ומתחת ל-0.2. התזוזה בחלל היא איטית והיא דורשת הרבה סבלנות ודיוק", כתבו בסימולטור. החללית החדשה מהווה פריצה טכנולוגית, שכן בניגוד לסימולטור שמתבצע בצורה ידנית לגמרי, תהליך העגינה התבצע אמש (ראשון) בצורה אוטונומית לחלוטין, ללא מגע אדם. עוד לחללית שלושה מסכי מגע בהם ניתן לשלוט על המערכות השונות. אם תפעילו את הסימולטור בטאבלט או בסמארטפון, תקבלו חוויה שהיא למעשה זהה מבחינת הממשק, שכן גם האסטרונאוטים מבצעים זאת באמצעות מסך מגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מדובר בסימולטור מבוסס דפדפן, כך שהוא לא דורש חומרה מתקדמת בכלל, וניתן להפעילו באמצעות הסמארטפון או כל מחשב. תוכלו ליהנות מהסימולטור בקישור הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • SPACEX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully