וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד הטוב ביותר? בדקנו את ה-OnePlus 8 Pro

2.6.2020 / 11:07

הוא כבר לא זול כמו הדורות הראשונים, ולמעשה הוא הסמארטפון היקר ביותר שהחברה השיקה עד כה. עם זאת, הוא כולל את החומרה המתקדמת ביותר ונראה כי באמת לא נעשו פשרות. אבל מה היה הדבר היחיד שפגע בציון ה-OnePlus 8 Pro?

OnePlus 8 Pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עיצוב סתמי, אבל יוקרתי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חברת OnePlus מקבוצת ענקית הסמארטפונים Oppo, הוקמה ודגלה במשך שנים בסלוגן "לא להתפשר לעולם". החברה עשתה רעש רב כשהציגה סמארטפונים עם חומרה מתקדמת במחירים של 300 עד 400 דולרים. מדובר היה בתדהמה, שכן סמארטפון עם חומרה מקבילה נמכר במחיר של פי שניים לכל הפחות. מאז OnePlus זכתה להצלחה מסחררת בעולם, ועם ההצלחה בא גם הרעב והחגיגה נגמרה. במשך שנים שהחברה יקרה את מחירי הסמארטפונים בהדרגתיות, עד שה-OnePlus 8 Pro שהושק השנה נמכר במחיר של 899 דולר, היקר ביותר בסדרה. בישראל גרסת ה-Pro מתחילה ב-3,699 שקלים. אז האם הוא מצדיק את העלייה הגבוהה במחיר?

עיצוב שלא מרגש, אך בהחלט יוקרתי

במבט ראשוני בחזית הסמארטפון אפשר להתבלבל בקלות עם סדרת הסמארטפונים של סמסונג. מדובר בחזית סטנדרטית עם מצלמה שמוטמעת בתוך המסך מקצה - לקצה הקמור. מעולם לא התחברתי לסגנון המסכים הקמורים, ולא הבנתי את יתרון העיצוב, שכן עבורי הוא מהווה רק חיסרון. גב הסמארטפון עשוי מזכוכית יוקרתית, ובגבו ניתן למצוא מערך צילום משכולל למדי, שבולט ממרכז גוף הסמארטפון בצורה מעט חריגה. על המסגרת שעשויה מאלומיניום יוקרתי, ניתן למצוא שלושה כפתורים: הכפתור שמלווה את הסמארטפונים בסדרה, עוד מהיום הראשון, כפתור הבורר בין, התראות "חשובות בלבד", רטט או קול, הפעלה וכיבוי, וכפתורי ווליום. העיצוב לא מרגש במיוחד או יוצא דופן בנוף הסמארטפונים, אך הוא בהחלט יוקרתי ומשלב חומרים איכותיים שלא נופלים ממכשירי הדגל היקרים.

מסך עם חווית צפייה ייחודית

OnePlus הייתה בין הראשונות לשלב טכנולוגיות מתקדמות במסך הסמארטפון, וגם ה-8 Pro מגיע עם טכנולוגיות מתקדמות. הוא כולל מסך בגודל 6.78 אינץ' ברזולוציית QHD+, צג מסוג Fluid Amoled, ציפוי זכוכית גורילה 5, תומך בתקן HDR10+ וקצב רענון מסך של 120 הרץ. הוא כולל לא מעט טכנולוגיות מתקדמות, שכולן מובילות לאחד מהמסכים הטובים ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפון. כיול הצבעים נעשה בצורה טובה, והצבעים לא חזקים מדי ומרגישים מלאכותיים, ומנגד גם הלבן לא מציג גוונים אפורים, תכונה שמאפיינת מסכים מסוג זה.

עוד בוואלה!

"מארק צוקרברג טועה": עובדי פייסבוק נגד מייסד ומנכ"ל הפלטפורמה

לכתבה המלאה
OnePlus 8 Pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מסך עם חווית צפייה ייחודית/מערכת וואלה!, מייקי לוי

קצב רענון המסך של 120 הרץ משפר את החוויה בסמארטפון, ומדובר ביתרון משמעותי, אך החיסרון הוא שברגע שמתרגלים לקצב רענון כה גבוה שנותן הרגשה שכל הממשק עובד בצורה חלקה ומהירה, כך גם קשה להתרגל בחזרה לקצב רענון נמוך יותר בסמארטפונים אחרים. עוד המסך מצוייד בטכנולוגיה המתאימה את גווני המסך בהתאם לסביבה, בדומה לאייפון והיא עושה עבודה נהדרת. חברת OnePlus עשתה עבודה מרשימה בכל מה שקשור למסך, והודות לכל הטכנולוגיות המתקדמות, מדובר במסך שהוא תענוג לצפייה.

ללא פשרות: החומרה המתקדמת ביותר שיש בסמארטפון

בלב הסמארטפון ניתן למצוא את החומרה העדכנית ביותר, ונראה כי ב-OnePlus דאגו להכניס את כל הטכנולוגיות האפשריות. בלב הסמארטפון פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 865 ו-8 גיגה זיכרון RAM, כשניתן לרכוש אותו בגרסה של 12 גיגה. בקצרה, הוא מסוגל לבצע את כל המשימות שידרש להן, לרבות משחקים עטירי גרפיקה. הודות למצב משחקים ייעודי, תוכלו לשחק בהנאה ובלי התראות מיותרות.

OnePlus 8 Pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערך צילום מתקדם שהצליח לעורר סערה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

עוד הוא תומך בתקן ה-Wi-Fi 6, שהוא כל כך חדש שבספק שתמצאו ראוטר שתומך בטכנולוגיה. עוד הוא כולל יכולות דור חמישי שטרם נתמכות בישראל, סוללה של 4,510 מיליאמפר-שעה, הטענה אלחוטית מהירה של 30 וואט (50 אחוז ב-30 דקות), ואפשרות להטעין מכשירים אחרים. קצב רענון מסך של 120 הרץ ורזולוציית QHD+ גובות מחיר כבד מחיי הסוללה שללא מטען, בספק אם תצליחו להחזיק יום שלם. בשינוי ההגדרות, הורדת קצב רענון המסך והרזולוציה, ניתן לקבל יום עבודה שלם. אך הודות לקצב הטענה מהיר במיוחד, מספיק שתצליחו להטעין אותו כ-20 דקות באמצע היום, ותוכלו לצלוח יום שלם על ההגדרות הגבוהות ביותר. עוד תכונה שאהבנו זו תמיכה בסים כפול שקשה למצוא במכשירי דגל בתוך ישראל.

מערכת הפעלה מותאמת, שזוכה לעדכונים תכופים

מאז הסמארטפון הראשון, החברה מציידת את הסמארטפונים עם מערכת ההפעלה "Oxygen OS" שזוכה להשקעה רבה בכל מה שקשור לעדכוני תוכנה תכופים. מדובר במערכת הפעלה יחסית נקייה, ללא שינויים רבים או הוספת אפליקציות מיותרות. למעשה, זו החוויה הכי קרובה שיש לממשק אנדרואיד נקי, אך עם תוספות חיוניות כמו מצב "Zen" שמאפשר להגדיר מדי יום בין 20 ל-60 דקות בהן לא תקבלו התראות, ותוכלו להשתחרר באמת מהסמארטפון.

מערך צילום מתקדם שהצליח לעורר סערה

בעת ההשקה, הסמארטפון הצליח לעורר סערה עם מצב ה-"PhotoChrome", מדובר במצב צילום שאינו רק דיגיטלי, והוא עושה שימוש בחיישנים מתקדמים, בין היתר אינפרה - אדום. ברשת מיהרו לדווח כי מצב הצילום החדש מסוגל לצלם מבעד לבגדים ופלסטיקים שחורים כמו Apple TV. הסערה הובילה לכך שהחברה ביטלה את היכולת במכשירים שנמכרים בסין. מבדיקה שערכתי, נראה כי התכונה לא באמת מסוגלת לצלם מבעד לבגדים, ובכל מה שקשור למוצרי פלסטיק, כן ניתן לראות את הקצוות, אך לא בצורה כה חדרנית, וכלל לא מדובר בראיית "רנטגן".

OnePlus 8 Pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם בתנאי תאורה מעט מאתגרים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מערך הצילום כולל ארבעה חיישנים: חיישן ראשי של 48 מגה - פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8 לצילום בתנאי תאורה מאתגרים, חיישני לייזר למיקוד אוטומטי ומייצב תמונה אופטי. החיישן השני של 8 מגה - פיקסל נועד עבור זום אופטי של פי שלושה וכולל מייצב תמונה אופטי. החיישן השלישי של 48 מגה - פיקסל כולל עדשה רחבה במיוחד של 116 מעלות והחיישן הרביעי של 5 מגה - פיקסל נועד לצילומי עומק.

ראיית רנטגן ב-OnePlus 8 pro. מייקי לוי, מערכת וואלה!
״ראיית הרנטגן״ שהצליחה לעורר סערה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אל הסמארטפון הכניסו את החומרה המתקדמת ביותר, וגם מערך הצילום מצליח לייצר תמונות באיכות גבוהה. עם זאת, לא מדובר בסמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר שניתן למצוא בשוק, אך אם אתם לא צלמים מקצועיים, ככל הנראה שאיכות התמונות תספיק לכם, בטח לחשבון האינסטגרם או הפייסבוק. התמונות חדות, המיקוד מהיר במיוחד והצבעים שהוא מפיק כמעט ומדוייקים לגמרי. עם זאת, מצב הלילה לא הפיק את התמונות הטובות ביותר, ולמרות החומרה המתקדמת, התמונות היו מגורענות למדי בהשוואה למכשירי דגל אחרים כמו ה-11 Pro או ה-S20 פלוס.

סיכום

זהו בהחלט אחד ממכשירי האנדרואיד החזקים והטובים ביותר שניתן למצוא. עם זאת, הוא מגיע בתג מחיר יחסית גבוה של 3,699 שקלים, כמעט פי שלושה מהדורות הראשונים שהושקו בסדרה. אך לא חסכו בסמארטפון על שום חומרה, והוא כולל את החומרה המתקדמת ביותר. החיסרון היחידי שאני יכול לחשוב עליו, הוא מערך הצילום שלא בדיוק מתחרה באייפון או בסמסונג. אם אתם מחפשים את האנדרואיד עם היכולות המתקדמות ביותר ומנגד גם לא מחפשים מכשיר צילום מתקדם, ה-OnePlus 8 Pro מביא את החומרה המתקדמת ביותר שיש כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • oneplus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully