וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה מצילת חיים: השעון של אפל הזמין אמבולנס לאדם שהתעלף

8.6.2020 / 11:47

הפעם זה קרה באריזונה ארה"ב: בזמן שאדם התמוטט והתעלף, השעון של אפל זיהה את הנפילה והודות לפיצ'ר שהוגדר מראש, הוא הזמין אמבולנס. מפקחת שהייתה באזור מספרת: "הוא בכלל לא ידע שיש אמבולנס בדרך אליו"

צלמים זמניים מורשים

השעון של אפל ממשיך להציל חיים: גבר באריזונה ניצל לאחרונה כשהשעון החכם שלו הזעיק עבורו כוחות הצלה אחרי שהתעלף. המכשיר זיהה כי בעליו נפל ואינו מגיב, ומיד חייג באופן עצמאי למוקד המשטרה הקרוב באזור. השעון החכם אף שלח לגורמים את מיקומו המדויק של הבחור שנמצא בסכנת חיים, ותוך מספר דקות, כוחות ההצלה הגיעו למקום ומצאו אותו מוטל על הרצפה אחרי שהתעלף. מפקחת שנכחה בזירת האירוע מספרת: "הוא לא היה מצליח להזעיק עזרה בעצמו, הוא אפילו לא ידע שאנחנו בדרך עד שהגענו".

הפונקציה שנוספה לגרסתו הרביעית של השעון החכם מופעלת באופן אוטומטי למשתמשים מגיל 65 ומעלה, והשאר - צריכים להדליק אותה לבד. ברגע שאדם נופל המערכת מזהה. אם בתוך דקה האדם לא מגיב ומכבה אותה בעצמו, היא שולחת איתות לכוחות ההצלה הקרובים ביותר למקום ההתרחשות. האפשרות החשובה נוספה לשעון החכם עוד ב-2018, והצליחה להציל מספר חיים ברחבי העולם, וגם כאן בישראל.

מנכ"ל חברת אפל טים קוק על רקע השעון החכם Apple Watch באירוע ההשקה של החברה בסן פרנסיסקו, ספטמבר 2015. רויטרס
הפונקציה שהצילה חיים. שוב/רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה שבה השעון החכם מציל חיים. זה קרה בשנה שעברה בישראל, כשחייו של אביתר פרטוק ניצלו בזכות השעון. פרטוק הדגים לבנו עמידה על הסקייטבורד, ובמהלך ההדגמה איבד את שיווי המשקל ונפל. בזמן שאיבד את ההכרה, השעון של אפל זיהה את הנפילה, ביצע שיחה למשטרה ובתוך זמן קצר פונה לבית החולים.

  • עוד באותו נושא:
  • apple watch
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully