וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכוני פרטיות ושינויים קלים בממשק: גוגל משחררת גרסת ניסיון ציבורית לאנדרואיד 11

11.6.2020 / 11:22

גוגל משחררת גרסת ניסיון ציבורית ראשונה למערכת ההפעלה אנדרואיד 11. הגרסה הסופית צפויה להיות זמינה במהלך חודש ספטמבר, וצפוי לקחת זמן רב עד שהיא תגיע לסמארטפונים של סמסונג, LG או שיאומי. הגרסה החדשה מביאה שיפורים בנושא הפרטיות ושינויים קלים בממשק

הסמסונג גלקסי פולד בפתיחת קופסה/צילום ועריכה: עמית לגו

בסרטון: פתיחת קופסה לסמארטפון המתקפל הראשון של סמסונג, ה-Galaxy Fold

מתקרבת להשקה רשמית: ענקית החיפוש גוגל ומי שאחראית בין היתר על מערכת ההפעלה הפופולרית אנדרואיד, הודיע כי תבטל את כנס המפתחים השנתי Google I/O, במהלכה נוהגת לחשוף פרטים חדשים על גרסת האנדרואיד החדשה. כעת החברה משחררת גרסת ניסיון פתוחה למערכת ההפעלה אנדרואיד 11.

גרסת האנדרואיד החדשה משוחררת בדרך כלל במהלך חודש ספטמבר, כך שלוח הזמנים הנוכחי של שחרור גרסת הבטא מסתדר עם ההשקות הקודמות, משמע שלמרות התפשטות נגיף הקורונה, לא צפויים להיות עיכובים. עם זאת, נראה כי יקחו חודשים רבים עד שהגרסה תגיע למכשירי אנדרואיד כמו של סמסונג, LG ואפילו OnePlus. לעומת זאת, משתמשי הסמארטפון של גוגל, ה-Pixel, יהיו הראשונים שיהנו מהגרסה החדשה, והם גם יכולים להתנסות בגרסת הניסיון.

אנדרואיד 11. צילום מסך, צילום מסך
שינויים קלים בממשק, ושיפור פרטיות המשתמשים/צילום מסך, צילום מסך

בגרסה החדשה גוגל שמה דגש גדול יותר על "אנשים", והפכה את חלוניות ה-SMS לבועות בדומה לשיחות במסנג'ר של פייסבוק. עוד היא עיצבה מחדש את לוח הבקרה, כשחלונית האזנה למוזיקה בלוח המשימות זכתה לרענון. כך לדוגמה, בעת האזנה למוזיקה, ניתן יהיה לבחור את מקור השמע בין אם זה אוזניות אלחוטיות או רמקול אלחוטי בלחיצת כפתור.

עוד גוגל שמה דגש גדול יותר על פרטיות, כשבדומה לאפל, בהפעלה ראשונה של אפליקציות ניתן יהיה להגביל את האפליקציה מלעשות שימוש במיקרופון, מצלמה או מיקום במידה והאפליקציה דורשת זאת. מבחינת עיצוב הממשק, אין בשורה ממשית, שכן הגרסה החדשה כוללת ליטוש לעיצוב ולא שינוי מהותי, וזה תקף רק בגרסה הנקייה אותה מריצים מכשירי ה-Pixel, נוקיה ועוד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully