וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות הסחר האירופית נגד אפל: "חשש לפגיעה בתחרות"

16.6.2020 / 19:55

נציבות הסחר האירופית הודיעה על פתיחת שתי חקירות רשמיות נגד אפל. החשד: פגיעה בתחרות. על פי ההודעה של נציבות הסחר, נמסר כי הבדיקה תתמקד בעמלה שאפל גובה על רכישות בתוך אפליקציות שמועלות לחנות, ועל שירות Apple Pay. אפל בתגובה: "תלונות מופרכות"

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

נציבות התחרות האירופית פותחת בחקירה נגד אפל על התנהלותה ביחס לחנות האפליקציות ושירות התשלומים Apple Pay. נציבות התחרות מסרה היום (שלישי) כי הבדיקות עומדות בראש סדר העדיפויות ועוסקות בתפקודה של אפל כשומרת הסף. החקירה תבדוק האם אפל קידמה באופן בלתי הוגן את שירות התשלומים, כשהגבילה את השימוש בשבב NFC (Near Field Communication) המאפשר ביצוע תשלומים מרחוק. עוד הנציבות תבדוק את מערכת הרכישות הפנימית בחנות האפליקציות של אפל.

הבדיקה היא הצעד הרשמי והראשון בדרך לפסק דין על הפרת התחרות. אם האיחוד האירופי ימצא סיבה נאותה, הוא יכול לקנוס את אפל ולדרוש שינויים במבנה הכללים של חנות האפליקציות. עם זאת, כל זה עשוי לקחת זמן רב וייתכן שיימשך שנים רבות במהלכן אפל תערער על הקביעה במידה ותהיה כזאת. אמש (שני) אפל פרסמה דוח חדש שהראה כיצד חנות האפליקציות הניבה יותר מ-500 מיליארד דולר, כש-85 אחוז מהסכום, שולם ישירות למפתחים. עם זאת, הנתון של 500 מיליארד דולר מונה גם רכישות של מוצרים פיזיים כמו קניות מקוונות.

אייפון SE 2020. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שתי חקירות שעלולות לעלות לאפל מאות מיליוני אירו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מוקדם יותר היום הגישה חנות הספרים האלקטרונית "Kobo", תלונה על תנאי חנות האפליקציות. בתלונה ציינה כי אפל דורשת רווח של 30 אחוז מהספרים שנרכשים באפליקציה שמותקנת במכשירי אפל. הבדיקה של נציבות הסחר האירופית עשויה לעשות שימוש בעדויות כמו של השירות Kobo, ספוטיפיי ואף נטפליקס. באשר לחקירה על קידום שירות ה-Apple Pay, נראה כי אפל מרוויחה באופן ישיר סכום כסף יחסית קטן, אך היא גם מקדמת שירותים פיננסים אחרים כמו כרטיס האשראי Apple Card אותו השיקה בארצות הברית.

אפל הגיבה לדברים ומסרה: "מאכזב שנציבות הסחר האירופית מקדמת תלונות מופרכות מקומץ חברות שפשוט רוצות ליהנות מנסיעה בחינם, ואינן רוצות לשחק לפי אותם חוקים כמו כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully