וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת Xenoblade Chronicles: הסבלנות משתלמת

שיר בר - לב

26.6.2020 / 10:52

משחק ההרפתקאות החדש לקונסולת ה-Switch ענקי ומתגמל, אבל רק אם תצליחו לאזור מספיק סבלנות לצלוח את השעות הראשונות שלו

יח"צ - חד פעמי

בסרטון: טריילר לנינטנדו סוויץ'

הסיפור שלנו מתחיל לפני בדיוק עשר שנים, בשלהי שנת 2010. המשחק Xenoblade Chronicles שוחרר אז לקונסולת ה-Wii, שהיתה כבר בסוף ימיה. מבקרי המשחקים היו מאוד מרוצים: הם סיפרו על משחק הרפתקאות בניחוח יפני בעל עשרות שעות משחק, מערכת קרבות ממכרת, סיפור מפתיע ועולם יפהפה.

הבעיה? קונסולת ה-Wii הייתה כבר בסוף ימיה, ולמרות שהמשחק זכה לקהל מעריצים נאמן, לא רבים הגיימרים שאשכרה שיחקו בו. במרוצת השנים נינטנדו הוציאה גירסה נוספת שלו לקונסולת ה-3DS הנוספת, משחק ספין-אוף אחד לקונסולת ה-Wii U ואפילו משחק המשך אמיתי שיצא לפני כשנתיים לקונסולת הסוויץ'. ובכל זאת, Xenoblade Chronicles המקורי תמיד הרגיש כמו הבטחה לא ממומשת: משחק מצויין שפשוט הגיע במקום הלא נכון לקונסולה הלא נכונה.

עוד בוואלה!

החל מ-999 שקלים: באג משיקה את הסמארטפונים של RealMe בישראל

לכתבה המלאה
ביקורת משחק Xenoblade. יח״צ,
הסבלנות משתלמת/יח״צ

ובכן, עשר שנים אחר כך, ויש מצב שהגורל של המשחק הזה סוף סוף משתנה, בזכות Xenoblade Chronicles: Defenitive Edition שיצא לאחרונה לקונסולת ה-Switch. האם הגירסה החדשה, שכוללת אי אילו שדרוגים, צלחה את מבחן הזמן?

סבלנות היא מילת המפתח

אחרי שהבנו פחות או יותר האם מדובר במשחק חדש או ישן, בואו נדבר בקצרה על העלילה. שולק, טיפוס צעיר וחמוד (ובעל התואר "הדמות ממשחקי המחשב שהשם שלה הכי מזכיר שם של קיבוצניק"), יוצא למסע כדי לנסות ולעצור את ה-Mechons, גזע של מכונות תבונתיות שהחליטו יום אחד שמה שבא להן לעשות עם החיים שלהן זה להשמיד יצורים בילוגיים. למזלו של שולק הוא לא לבד במסע הזה. מצטרפים אליו כמה חברים, ויותר חשוב מזה: הוא לוקח איתו למסע חרב קסומה בשם מונדו, שהיא היחידה שיכולה לפגוע בגרסאות היותר מקדמות של ה-Mechons.

המסע של שולק וחבריו ארוך. ארוך מאוד אפילו. לסיים את המשחק הזה יכול לקחת לכם יותר מ-100 שעות (תלוי כמה משימות צד תבחרו לעשות), ואם זה לא מספיק אז הגירסה הנוכחית כוללת שם פרק נוסף וחדש לגמרי שמוסיף לשעון עוד כמה שעות טובות.

ביקורת משחק Xenoblade. יח״צ,
״לסיים את המשחק הזה יכול לקחת לכם יותר מ-100 שעות״/יח״צ

האורך הזה אומר שהמשחק הזה הוא תמורה לא רעה לכסף שלכם, אבל מצד שני הוא גם יכול להיות מאיים לפעמים, במיוחד בתחילת המשחק. השעות הראשונות שלו, שעוסקות בהצגת העולם ולימוד איטי של מערכת הקרב, מרגישות מאוד מאוד איטיות, ועלולות לגרום ללא מעט אנשים לפרוש כבר בהתחלה.

חבל, כי כשהמשחק סוף סוף נפתח, אחרי בערך 10 שעות פושרות, הוא באמת נפתח. הסיפור מקבל טוויסטים רבים ומפתיעים, דמויות חדשות משדרגות את מערכת הקרבות, ועיצוב העולם הופך למרשים אפילו יותר ממה שהוא נראה בהתחלה. זה מקרה קלאסי בו הסבלנות משתלמת.

תן לי רק למצוא איפה לעמוד בבקשה

כמו בכל משחק תפקידים יפני, מערכת הקרב היא ליבת המשחקיות כאן. היא מושפעת מאוד מקרבות במשחקי תפקידים המוניים סטייל World of Warcraft: ברוב המקרים, מספיק שתציבו את הדמות עליה אתם שולטים בסמוך לאחד האויבים והוא כבר תתקוף בצורה אוטומטית. אבל זו רק ההתחלה, ואם תסתמכו על ה"קרב האוטומטי" לא תתקדמו יותר מדי.

ביקורת משחק Xenoblade. יח״צ,
מערכת הקרב היא ליבת המשחקיות כאן/יח״צ

בתחתית המסך מופיעים תמיד אייקונים של מתקפות מיוחדות, שנטענות בזמן שהדמויות נלחמות בעצמן. המתקפות המיוחדות האלה הן המקום שלכם להשפיע על הקרב, ובדרך כלל שימוש נבון בהן יהיה ההבדל בין ניצחון והפסד. לכל מתקפה מיוחדת יש יתרונות וחסרונות משלה, ככה שחשוב מאוד לבחור את המכה הנכונה בזמן הנכון.

זה לא הכל: בחלק נכבד מהמתקפות, המיקום שלכם ביחס לאויב קריטי. למשל, מתקפה מסוימת תגרום לנזק גדול אך ורק אם תבצעו אותה כשהאויב עם הגב אליכם. מתקפה אחרת תוכל לגרום לאויב שלכם למעוד וליפול, אבל זה יעבוד רק אם דמות אחרת תבצע מתקפה ספציפית אחרת רגע לפני כן.

מערכת הקרב הזו נראית פשוטה בהתחלה, אך במהרה הופכת לעמוקה ומורכבת. הבעיה היחידה? Xenoblade Chronicles 2, משחק ההמשך שיצא כבר לפני שנתיים, לקח את מערכת הקרב הזו והלביש עליה מכניקות משחק רבות נוספות. אם כבר שיחקתם בסיקוול והתרגלתם למערכת המשודרגת, המשחק הנוכחי יכול להרגיש מעט בסיסי מדי. עדיין מוצלח וכיפי, אבל בסיסי.

בהחלט דפניטיבי

כש-Xenoblade Chronicles יצא במקור, ההרגשה הייתה שהחזון האמנותי שלו לא מצליח להדביק את המגבלות הטכניות של הפלטפורמה עליו הוא יצא. הרזולוציה הנמוכה של קונסולת ה-Wii, שאפילו לא תמכה ב-HD, גרמה לעולם המהמם של המשחק להראות מטושטש וחיוור. גרסת ה-3DS שיצאה כעבור מספר שנים לא פתרה את הבעיה הזאת.

ביקורת משחק Xenoblade. יח״צ,
ההרגשה הייתה שהחזון האמנותי שלו לא מצליח להדביק את המגבלות הטכניות/יח״צ

הנקודה הזו סוף סוף נפתרה בגרסה הנוכחית של המשחק. למרות שהסוויץ' אינה קונסולה חזקה במיוחד, היא סוף סוף מצליחה להציג ולהריץ את המשחק הזה כמו שצריך: הסביבות חדות וחלקות, עיצוב הדמויות עבר שדרוג מבורך, שיפורי "איכות חיים" (כמו סימון מתקפות אפקטיביות בזמן אמת) הופך את חווית המשחק למתגמלת יותר ואפילו זמני הטעינה הצטמצמו למינימום.

אם כבר שיחקתם במשחק, לא בטוח שהגרסה החדשה שווה את ההשקעה (בכל זאת, 100 שעות זה לא משהו שהולך ברגל). אם עדיין לא שיחקתם, Xenoblade Chronicles: Defenitive Edition בהחלט שווה את הזמן שלכם. כל עוד יש לכם מספיק סבלנות לצלוח את השעות הראשונות שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully