וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם לעבוד מהבית? כך תבחרו את מסך המחשב המושלם

1.7.2020 / 23:19

"שגרת" הקורונה שינתה את הרגלי העבודה וישראלים רבים נאלצו להעתיק את סביבת העבודה המשרדית אל ביתם. ההתאמה לסביבה החדשה משפיעה על סוג המכשירים השונים שמתאימים לה, כך תבחרו את מסך המחשב המושלם לעבודה מרחוק

יח״צ

מלבד הריחוק החברתי, שעדיין נלמד בישראל בימים אלו, נראה כי הקורונה טרפה את הקלפים והמושג "עבודה מרחוק" זוכה למימוש חדש לגמרי. ההגבלות המהירות אילצו את הישראלים להסתגל לעבודה מהבית. בשונה מהסביבה המשרדית שכוללת מסך מחשב, כיסא מתאים ועוד, נראה כי הסביבה הביתית שונה לגמרי ורוב העובדים נמצאים עם מחשבים ניידים.

עם זאת, מסך של מחשב נייד לא מספיק לעבודה ממושכת מרחוק, ואף עשוי לפגוע בעיניים בטווח הארוך. אביחי נאמן, מנהל מכירות לתחום המחשוב הצרכני בדל טכנולוגיות ישראל, העניק לנו כמה טיפים לבחירת המסך המושלם לחדר העבודה שלכם. בין אם אתם מעצבים, מתכנתים אנליסטים או שפשוט התחלתם לעבוד מהבית בגלל המצב החדש, הנה המדריך המושלם לבחירת המסך המתאים עבורכם.

עבודה מהבית. ShutterStock
שמרו על הבריאות שלכם ושפרו את העבודה מהבית/ShutterStock

גודל ורזולוציה: בין 22 ל-32 אינץ'

קביעת גודל המסך המתאים, הוא הצעד הראשון והחשוב ביותר. יותר "מרחב צפייה" מאפשר באופן טבעי לראות יותר ולעשות יותר, ולכן יש קורלציה מובהקת לפרודוקטיביות. המסך הסטנדרטי צריך לנוע בין 22 ל-32 אינץ', פחות מזה בעולם של היום - לא מומלץ.

אם "גדול ורחב יותר" הוא תנאי בסיסי עבורכם, כדאי לשקול לעבוד עם יותר ממסך אחד, כאשר מסכים דקים במיוחד יתאימו לקונפיגורציה כזו. מנגד, אפשר ללכת על נישת המסכים המעוקלים, ה-Ultra-Wide, אשר נעים בין 34 ל-49 אינץ'. עובדים במגזר הפיננסי, מפתחי תוכנה, מדעני נתונים ועוד, מעדיפים לעבוד מול מסך בטווח זה, שמאפשר צפייה בכמויות מידע גדולות. יתרה מכך, הם ייהנו אף יותר ממסכים אשר יכולים להתחבר ממספר מחשבים במקביל.

עבודה מהבית. ShutterStock
בחרו את הגודל הנכון/ShutterStock

רזולוציה וגודל מסך הולכים יד ביד, כך שככל שיש יותר פיקסלים בכל ריבוע תצוגה, המשתמש יקבל תמונה ריאליסטית וחדה יותר. רזולוציה גבוהה יותר מומלצת למסכים הגדולים יותר, כך למשל עבור מסך QHD בגודל 27 אינץ' הרזולוציה האופטימלית היא 2560X1440 עבור מסך 4K בגודל 32 אינץ' כדאי לבחור רזולוצייה של 3840X2160 ולמסך WQHD בגודל 34 אינץ' הבחירה המומלצת היא 3440X1440. אלו הגדלים המומלצים עבור רזולוציות עם יותר ממאה פיקסלים לאינץ'.

עוד בוואלה!

הודות למציאות רבודה: גוגל מביאה לסלון שלכם את הדינוזאורים מעולם היורה

לכתבה המלאה

ארגונומיה והתאמה אישית

לפי מחקר של חברת פורסטר, 92% מהעובדים מאמינים כי מסכים המותאמים לצורכיהם בפן הארגונומי, מסייעים לשיפור התפוקה שלהם. כאשר מתכופפים לעבר המסך במאמץ לראות טוב יותר, מסתכנים בכאבי גב ולחץ בעיניים. על מנת למנוע זאת, יש לבחור במסך ורסטילי בעל יכולות התאמה לגובה ולצדדים.

כמו מכשירים אלקטרונים רבים, מסכים פולטים אור כחול אשר יכול לגרום לאימוץ יתר של העיניים בטווח הרחוק. מומלץ לבחור במסך עם גל אור כחול חלש, הכולל גם טכנולוגיה נטולת-הבהוב, על מנת למזער פליטות אור כחול ותמונות מרצדות, ובכך להקל על העיניים.

מסך אורגונומי Dell. יח״צ,
הקלו על העיניים שלכם בזמן עבודה ממושכת/יח״צ

כבל אחד למסך: שימוש בחיבור Type-C

צריך להגדיר מראש אילו מכשירים עתידים להתחבר למסך בו אתם מעוניינים, הן מבחינת אופי החיבורים והן מבחינת הכמות שלהם. חיבורים נפוצים כיום כוללים HDMI, USB-C ו-Thunderbolt 3. ניתן להפחית משמעותית את עומס הכבלים, ולהקטין את נוכחותם במרחב האישי עם מסך USB-C, המאפשר טעינה, נתונים, וידאו ושמע - הכל בכבל אחד.

מקלדות, עכבר, מצלמת רשת, אוזניות פלאפון, כונן חיצוני ועוד - לא חסרים אביזרים שניתן לחבר למסך ולכן מומלץ לוודא כי למסך יש חיבורי USB מרובים ככל הניתן. יש חברות המוכרות כסטנדרט, מסכים עם ארבע יציאות USB לפחות, מה שמשפר את חוויית השימוש ובעיקר את יעילות העבודה.

מסכים מובנים הכוללים מצלמה, מיקרופון ורמקולים הינם יותר פופולריים כיום, במיוחד על רקע התרחבות מגמת שיחות הווידאו בעולם. אם אתם עושים שימוש ביישומים אלו ברוב שעות העבודה, ואינכם מעוניינים בריבוי אביזרים והוצאות, חפשו מסכים עם תכונות אלו. עם זאת, מצלמה מובנית במסך ברוב המקרים תספק איכות נמוכה יותר ממצלמה ייעודית, לכן צפו לפשרה בנושא איכות הווידאו.

חיסכון בחשמל: יעילות אנרגטית וצבעים

החל מהמקרר ועד למכונת הכביסה, התרגלנו לבדוק את צריכת האנרגיה של מכשירים רבים ברחבי הבית, ומסך המחשב שלנו אינו שונה בהיבט זה. הוא נמצא בשימוש יום - יומי, ודורש לא מעט חשמל. מסכים בתקן EPEAT או Energy Star הינם מאושרים לשימוש בצריכת אנרגיה מופחתת ויש לשאוף לשימוש בהם, גם כדי לשמור על הסביבה וגם כדי לשמור על חשבון חשמל נמוך. מסכים מתקדמים יותר יכללו תכונות נוספות לחסכון בחשמל כמו למשל "מצב שינה" מותאם אישית, אפשרויות תצוגה מתקדמות ועוד, ברמת החומרה והתוכנה.

באשר לכיסוי הצבע, דיוק וכיול - אלו הגורמים העיקריים שמשתמשים צריכים לקחת בחשבון בעת רכישת מסך עבור משימות כמו צילום, וידאו-גרפיקה, עיצוב גרפי וכדומה. במידה ואתם לא עוסקים בתחומים האלו, דיוק הצבעים לא יהיה קריטי עבורכם ותוכלו לתת לדיוק הצבעים חשיבות נמוכה יותר. במקרים של התחומים האלו, דיוק הצבעים הוא קריטי ולכן יש לבחור מסך עם ספקטרום צבעים רחב ככל הניתן, אשר מספק דיוק ברמת צבע אמיתי.

ישנם ספקטרומים שונים, כגון sRGB, Adobe RGB וכן DCI-P3, כאשר האחרון יכול להראות תמונות עשירות יותר מבחינת מרחב הצבעים. מקצוענים הזקוקים להבחנות צבעים מדויקות ביותר, צריכים לבחור מסכים עם DCI-P3 וכיסוי מעל 95%, אשר יעזרו להם בכל משימה שבה הצבע הוא המרכז. בנוסף, יש לבחור מסך עם מד-צבע (colorimeter) מובנה, או לחילופין מסך המתאים למד-צבע חיצוני המאפשר כיול מהיר וקל.

תקן DCI-P3. צילום מסך, צילום מסך
תקן DCI-P3, התקן המוביל/צילום מסך, צילום מסך

אחריות ושירות

סוגיית האחריות על המוצר והשירות הניתן בעת תקלה, הינה אמנם אחרונה במדריך זה, אך לא פחות חשובה בבואנו לבחור מסך מחשב. יש לשים לב שליצרנים השונים יש מדיניות שונה של אחריות ושירות לאחר רכישה. מול תנאים בסיסיים כמו 'תיקון במעבדה' ואחריות למשך שנה, יש שמציעים שירות של איסוף והחזרה מבית הלקוח ואחריות למשך שלוש שנים. ברגע הרכישה אנו נוטים לעתים לשכוח לבדוק מרכיב זה, אשר עלול להכעיס מאוד או להקל מאוד ברגע שנדרש.

בחרו את המסך הנכון והפכו את העבודה מהבית לנוחה יותר

כל אחד צריך את המסך הנכון עבורו, המותאם לסביבת העבודה שלו. בימים אלו, כאשר יותר ויותר ארגונים מאפשרים הסדרי עבודה גמישים, בחירת מסך למשרד הביתי או לפינת העבודה בבית - היא קריטית, בטח מנקודת מבט של תפוקה ויעילות. יש לקחת בחשבון כי בעתיד נצטרך להשקיע במסכים גדולים יותר, רזולוציות גבוהות יותר וחיבוריות עשירה יותר. על כן, השקעה במסכים הנכונים לסביבת עבודה נוחה יותר בבית, לא רק תקצור תשואות בטווח הרחוק מבחינת בריאות וחסכון כספי, אלא גם תשפר את פרודוקטיביות העבודה ואת חווית השימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully